Re-Examine The Past, Re-Imagine The Future
The #DIESELTRIBUTE Leather Collection
Dupa succesul capsulei denim #DIESELTRIBUTE, Nicola Formichetti continua sa reinventeze patrimoniul Diesel in #DIESELTRIBUTE Leather Collection, pe care o lanseaza la nivel mondial pe 1 februarie 2014.
Celebrele modele realizate din piele, din arhivele Diesel, sunt reinterpretate sub viziunea futurista a lui Nicola. Cu o atentie deosebita la detalii, colectia scoate in evidenta spiritul rebel al pieselor si serveste ca petitie impotriva fast fashion ce foloseste materiale comune. Astfel, montarea manuala a capselor si aplicatiile cusute, de asemenea, manual, limiteaza productia #DIESELTRIBUTE la doar trei piese pe zi, transformand aceasta colectie intr-una cu total speciala si irezistiblila pentru iubitorii de moda.
Traditia se contopeste cu viitorul in colectia #DIESELTRIBUTE, transpusa intr-o capsula ce inglobeaza modele exceptionale. Clasica jacheta biker a fost reinterpretata, utilizand ca baza materialul Jogg Jeans si adaugand atat capse si inele metalice, cat si aplicatii de piele cusute manual, care de obicei se regasesc pe spatele jeans-ilor. Aceasta tehnica este folosita la un model de jeans care este acoperit de nu mai putin de 580 de aplicatii luate de la modelele Diesel deja intrate in istorie. Acelasi model cu multiple aplicatii cusute manual (aproximativ o suta) poate fi identificat si pe rochia din piele, ce dezvaluie o atitudine rock sexy. Colectia creeaza legaturi puternice cu piesele Diesel iconice si scoate in evidenta spritul curajos al brandului.
In colectia de accesorii se regasesc sepci cu aplicatii din piele moale si capse. Elemente metalice de inspiratie rock sunt folosite in realizarea brelocurilor si a curelelor. Aplicatiile din piele pot fi identificate atat la sneakers, cat si la gentile unisex, ce completeaza impactul vizual al colectiei.
Colectia cuprinde 11 modele apparel, 4 de lenjerie intima si 5 accesorii. Se regasesc modele variate, de la jachete la tricouri polo, de la rochii la topuri, de la veste la jeans. Pantalonii din denim, jacheta cu aplicatii si jacheta barbateasca din piele, dar si rochia sexy rock – toate imbina maiestria si creativitatea acestei colectii, creata de Nicola Formichetti.
#DIESELTRIBUTE
La crearea primei colectii capsula pentru Diesel, Nicola Formichetti a adus un omagiu ADN-ului brandului, utilizand elementele extrase din istoria de 35 de ani a casei. O colectie limitata ce cuprinde piese care au fost create si produse doar in Italia, si o campanie revolutionara pentru a reinvia istoria, folosind o medoda de comunicare ce nu a mai fost utilizata pana acum.
Avand acces la arhiva Diesel din Breganze, o resursa inspirationala a brandului, care pana acum a fost secreta, aproape neatinsa, Nicola a examinat mii de piese. Din aceasta incursiune s-au nascut doua colectii capsula: una denim si una din piele, impingand astfel moda pe noi culmi. Fiecare piesa a colectiei este confectionata manual, pentru a putea oferi modele unice, care poarta patina istoriei modei.
Utilizand o abordare personala a pieselor iconice, Nicola reseteaza limbajul vizual Diesel, si foloseste modele personalizate, originale, cu dealii incredibile. “Colectia aceasta este omagiul meu adus ADN-ului Diesel”, spune noul Director Artistic. “Vizita in fabricile Diesel din Italia a fost incredibila”. Decizia de a folosi aceste materiale gasite in arhiva Diesel, intr-o noua interpretare, a fost imediata. Aceste editii noi, limitate, ce se bazeaza pe explorarea artizanala a denimului si pielii, reprezinta doi pasi foarte importanti in crearea viitorului Diesel.
Colectia capsula #DIESELTRIBUTE va merge catre doua segmente distincte: denimul si pielea. Colectia-capsula denim #DIESELTRIBUTE a fost lansata global pe 4 noiembrie 2013, iar cea din piele urmeaza a fi lansata in februarie 2014.
Cele doua segmente ale colectiei #DIESELTRIBUTE vor fi disponibile doar in magazinele Diesel selectate (aproximativ 165 in toata lumea) si pentru un numar limitat de retaileri.
#DIESELTRIBUTE – THE CAMPAIGN
Pentru crearea imaginii si a modalitatii de lansare a primei sale colectii, Nicola a acordat campaniei de comunicare aceeasi importanta ca proiectului in sine. In colaborare cu recunoscutul fotograf britanic Nick Knight si cu echipa de creatie media de la SHOWStudio, Nicola a conceput o campanie revolutionara. Realizata in totalitate pe iPhone©, campania foloseste cele mai bune aplicatii foto si video si transpune limbajul social media intr-un nou concept vizual ce n-a mai fost folosit niciodata pana acum. Incluzand poze portret si de grup ale acestui nou “trib” Diesel, viziunea detaliata a colectiei #DIESELTRIBUTE devine cea mai revolutionara abordare a ADN-ului Diesel.
Campania va fi comunicata prin intermediul unor platforme sociale ca Tumblr, Facebook, Instagram, precum si prin alte modalitati care celebreaza acest spirit rebel. Continutul digital al acestei campanii va fi, de asemenea, disponibil prin dispozitive digitale in magazinele Diesel selectionate.