Cu Diesel, totul este la vedere. “Sezonul acesta, am deschis Diesel către lume, dând acces necenzurat behind-the-scenes în zilele dinaintea show-ului. Decorul show-ului este un video call live cu fanii Diesel din întreaga lume. Diesel este o democraţie a modei, aşadar vine natural pentru noi să arătăm ceea ce de obicei este ţinut ascuns,” spune Glenn Martens, director de creaţie Diesel.
Pentru mai bine de 72 de ore înaintea show-ului său toamnă-iarnă ‘24 de la Milano, Diesel a dat acces liber la zonele din spatele scenei, care de obicei sunt ascunse privirilor. Transmiţând de la cinci camera fixe, oricine cu acces la internet i-a putut vedea pe directorul de creaţie Glenn Martens şi echipa sa pregătindu-se pentru show – în atelier, finalizând colecţia; cu Martens, în timp ce a îmbrăcat modelele; castingul; în spaţiul pregătit pentru show, în timp ce decorul a fost construit. Pentru show-ul în sine, decorul a fost un video call live cu 1000 de membri din întreaga lume, public care în general nu primeşte niciodată acces la front row.
O premieră în industria modei, livestream-ul Diesel a dezvăluit munca ce este, de obicei, ţinută strict secret. Este şi energia colecţiei: părţile noastre ascunse ies la iveală, se expune interiorul. “Straturi multiple – asta suntem cu toţii,” spune Martens.
O cămaşă din jerseu distrus este arsă sub mâneci şi până la piept. Acelaşi efect ca de transpiraţie apare pe maieuri şi rochiile mini cu carouri şi mânecă lungă, ca şi când căldura trupului ar fi pus stăpânire. Hainele din denim cu piept dublat au fost acoperite dar, când sunt descheiate, denimul original este dezvăluit. Muselina este legată de jerseu şi apoi arsă, expunând contrastul dintre stratul superior şi partea de dedesubt: o rochie florală, albastră, cu mâneci bufante, este arsă pentru a dezvălui un roşu aprins dedesubt, iar un top cu flori negre este ars pentru a dezvălui stratul ascuns de print leopard. Hainele din faux fur sunt de asemenea combinate şi apoi arse pentru a dezvălui florile de dedesubt.
Rochiile tricotate cu imprimeu leopard par a se transforma într-un denim trompe l’oeil. Blana artificială vopsită de două ori este acoperită cu un strat de plasă ce o face să arate aproape precum un grafic. Paltoanele căptuşite sunt străpunse cu bucăţi de faux fur, într-un logo DIESEL ce pare explodat. Acest tip de croială se repetă în colecţie, pe tivuri, cusături, peste umeri şi încadrând decolteul.
Fustele mini din jerseu prezintă mai multe straturi, ca şi când ar fi multe opţiuni pe care le porţi de-odată. Topurile din jerseu, fustele şi rochiile mini sunt imprimate cu o captură de ecran dintr-un livrestream Diesel. Paltoanele-monstru din faux fur sunt tunse, controlându-şi haosul.
Pentru că acesta este Diesel, bineînţeles că denimul îşi face apariţia în întreaga colecţie, precum hainele şi pantalonii negri, elemente care sunt complet ceruite (coated) şi apoi crăpate, sau o haină din denim care este ceruită pentru a arăta precum pielea. Jeansii sunt multi-layered, fie că vorbim despre ceruire, devoré sau jacquard: “Îmi place când nu înţelegi lucrurile de la început şi asta te face să te uiţi din nou,” spune Martens.
Gentile Play sunt imprimate cu motive feline, de la pisici negre, la tigri; gentile 1DR apar cu print leopard. Noua geantă Scrunched D adună pielea într-un Diesel D; între timp, noua geantă Trash D, cu structură moale, are mânerele ţinute cu un accesoriu clemă de păr. Charm-D sunt accesorizate cu bucăţi de faux fur. Pantofii stiletto au un D construit pe călcâi.
CREDITE:
Director de creaţie: Glenn Martens
Styling: Ursina Gysi
Păr: Gary Gill
Make-up: Inge Grognard
Set Design şi Art Direction: Sayan Benbady
Compositor Original Soundtrack: Senjan Jansen
Casting: Establishment NY