“Există frumuseţe în waste (deşeuri), în ceea ce este deteriorat şi distrus. Se regăseşte în circularitatea deşeurilor din denim şi în uzura pe care o încorporăm în colecţie. Aceasta este perturbarea adusă de Diesel: ne străduim să promovăm circularitatea în producţia noastră în aceeaşi măsură în care ne concentrăm pe elevarea designului,” spune Glenn Martens, directorul creativ al Diesel.
Experienţa imersivă a prezentării colecţiei primăvară-vară 2025 a fost creată din 14.800 kg de resturi din denim, pentru a evidenţia frumuseţea deşeurilor. Viitorul Diesel este reprezentat de circularitate, un angajament spre a găsi modalităţi sinergice pentru reutilizarea materialelor. De exemplu, deşeurile din denim sunt reutilizate pentru a crea role din denim, folosite în sectoarele auto şi de izolaţii. După show, întregul decor va fi reutilizat şi reciclat.
Ridicarea denimului la un alt nivel este ceea ce face Diesel în fiecare zi. Pantalonii scurţi din denim sunt brodaţi cu franjuri extra-lungi, o lungime imposibil de obţinut prin uzura normală. O jachetă din piele, cu închidere dublă, este tratată pentru a arăta precum denimul, fiind purtată cu jeans din denim uzat, cu cusături frontale şi franjuri brodate în jurul gleznei. Acelaşi tip de franjuri finalizează o rochie din denim.
Este o colecţie care pune accentul pe a eleva. Hanoracele din bumbac, rochiile mini şi topurile fără mâneci afişează decolteuri ce par uzate: este, de fapt, un jacquard devoré, bumbacul fiind ars pentru a dezvălui tulul de dedesubt, creând astfel efectul distressed. Costumele sunt realizate dintr-un jacquard ţesut la dublu: după tratamentul laser, materialul se vede din două perspective diferite. Pare întâmplător, dar totul este intenţionat.
Topurile din jerseu şi rochiile cu mânecă lungă sunt imprimate cu carouri tradiţionale Prince of Wales şi sunt legate peste tot, cu excepţia zonei pieptului, lăsând corpul să se exprime. Carourile Prince of Wales sunt imprimate pe PVC, apoi tăiate şi transformate în bikini, rochii şi costume, fiecare prezentând franjuri extra-lungi integrate în structura pieselor vestimentare.
Experimentele cu denim continuă: o haină artizanală este construită integral din resturi de aţă denim, reflectând deşeurile de pe podium. Denimul super relaxat Diesel este reinterpretat folosind o ţesătură dublă, apoi tratat cu laser, pentru a părea distrus. Denimul cu ţesătură dublă este supravopsit, până prinde aspectul camel. Jeans-ii par să aibă “mustăţi” (cute de uzură), dar sunt, de fapt, embosaţi. O haină lungă până la podea, de tip călugăr, precum şi jeans-ii supradimensionaţi fac parte din Diesel Rehab Denim, fiind realizaţii din 100% bumbac reciclat, care include resturi din propria producţie denim a Diesel.
Imprimeurile Diesel sunt aplicate pe jerseu şi apoi crăpate, pentru a obţine rezultate imprevizibile pe topuri, cămăşi şi rochii mini. Tricotajele cu ţesătură dublă îmbrăţişează corpul, fiind tratate cu laser pentru a părea uzate. Topurile şi rochiile mini sunt embosate pentru a crea impresia unui exces de coliere. Denimul Tencel, realizat cu Lyocell, este pulverizat pentru a crea un aspect ca de piele, apoi drapat.
Circularitatea în design conduce la reinterpretarea şi reutilizarea bandanelor de arhivă Diesel, pentru o serie rochii şi topuri drapate şi înnodate. Aceste printuri au fost aplicate pe ţesături pliate, apoi crăpate, creând efectul trompe l’oeil. O jachetă şi o haină artizanale sunt construite din fire înfăşurate şi legate, creând forme organice, ca şi când baza florală ar fi vie.
Geanta Play este imprimată cu o imagine a unei bandane Diesel. Geanta Play-Double-D îşi face debutul, afişând o formă sculpturală inspirată din Play. Geanta TRASH-D este acoperită cu bandane înnodate. În ceea ce priveşte încălţămintea, D-Lake Platform, cu talpă transparentă, se prezintă fie sub forma unui mule, fie sub cea a unei cizme-şosetă. Cizmele trompe l’oeil arată precum jeans-ii mulaţi sau colanţii prinşi în D-ul metalic al unui stiletto.
CREDITE:
Creative Director: Glenn Martens
Styling: Ursina Gysi
Original Soundtrack Composer: Senjan Jansen
Păr: Gary Gill
Make-up: Inge Grognard for @MACcosmetics
Skincare: The Ordinary
Set Design şi Art Direction: Sayan Benbady
Original Soundtrack Composer: Senjan Jansen
Casting: Establishment NY