După anunţul din septembrie 2016 legat de partenerierea de stil pentru cel puţin 3 ani dintre Diesel şi AC Milan, brandul italian de lifestyle a dezvăluit kitul off-field pentru echipa “Rosso Neri” (roşu-negrii). Cool, high-performance şi cu o irezistibilă atingere urbană, kitul reprezintă o revoluţie a stilului ȋn lumea fotbalului.
“Sunt entuziasmat de parteneriatul Diesel – AC Milan” spune Andrea Rosso, Director Creativ Diesel licenses, responsabil cu partea de creaţie pentru acest proiect. “Familia mea şi eu am susţinut mereu echipa AC Milan şi această colaborare este o adevărată provocare pentru noi. Am vrut să ne exprimăm dragostea şi pasiunea pentru modă şi creativitate ȋn acest proiect, ȋn timp ce am ţinut tot timpul ȋn minte faptul că fanii fotbalului şi cei ai modei nu se suprapun mereu. Ȋn timpul fazei de design, echipa mea şi eu ne-am gândit cum am putea uni aceste două entităţi ȋn timp ce ne concentrăm pe factorul confort, care este foarte important ȋn sport. Am combinat clasica croitorie cu lumea streetwear şi am adăugat cele trei stiluri-semnătură Diesel: rock, denim şi military. Rezultatul? Un look <young-formal> cu o atingere made to measure”.
Parteneriatul de stil Diesel x AC Milan include două tipuri de uniforme făcute la comandă, ambele Made in Italy. Vor fi purtate prima dată cu ocazia Super Cupei din Doha, pe 23 decembrie 2016.
Prima este uniforma formală pentru jucători şi staff. Este format dintr-un blazer cu glugă (o inovaţie pentru uniformele de fotbalişti) cu mâneci din material stretch şi fermoare la manşete, putând fi purtat fie cu un tricou polo, fie cu un T-shirt (prima uniformă fără cămaşă); un pulover din caşmir cu fermoar, potrivit pentru temperaturi foarte joase; o pereche de Jogg-Jeans iconici Diesel şi o puffy parka ce are căptuşeală matlasată detaşabilă. Kitul este completat de o pereche de pantofi cu şireturi şi fermoar metalic all-around.
Kitul dezvăluie o mare atenţie la detalii: de la insigna AC Milan, reprodusă pe jachetă folosind aceeaşi tehnică manuală utilizată pentru gradele militare, până la dungile roşu-negru de pe căptuşeala mânecilor şi broderia aplicată pe căptuşeala blazerului, ce ilustrează Mohicanul simbol al istoriei Diesel.
Cea de-a doua uniformă din afara terenului va fi purtată de jucători ȋn timpul deplasărilor. Piesa principală este jacheta bomber din satin, cu două feţe: una celebrează AC Milan şi prezintă simbolul şi culorile clubului, iar cealaltă povesteşte istoriile Diesel şi AC Milan despre provocări, victorii, devotare şi determinare, prin simbolurile aplicate pe background negru. Acestea includ şi steagurile oraşelor unde echipa a obţinut victorii, iniţialele fondatorului englez al echipei, Herbert Kilpin, şi iconica sa expresie “roşu ca focul”. Plus o serie de numere importante: 7, numărul de Champions League câştigate de echipă; 78, anul ȋn care s-a născut Diesel; 18, numărul de campionate câştigate şi 1889, anul ȋn care a fost fondat AC Milan; şi semnătura iconică a lui Renzo Rosso, “enjoy”. Look-ul este completat de o pereche de Jogg-Jeans foarte procesaţi şi de sneakers negri din piele, cu fermoar zip-round.
Acesta este primul pas care arată cum Diesel intenţionează să tulbure lumea tradiţională a uniformelor sportive, făcându-le “informale”. Jucătorii sunt arătoşi, au milioane de followers ȋn lumea reţelelor sociale: sunt cu adevărat celebrităţi şi trebuie să se ȋmbrace ca atare. Diesel a fost ȋntotdeauna curajos şi, datorită acestui curaj, va inova şi de data aceasta o categorie consolidată.