Plonjonul în sustenabilitate
Diesel prezintă o mini-serie documentară dedicată demistificării practicilor sale mai responsabile de producţie a denimului. Ca un plonjon în angajamentul Diesel de a crea denim cu impact redus, Behind the Denim aliniază îndeaproape întregul ciclu de viaţă al denimului, de la fermă, la fabrică şi până în garderoba clientului.
Diesel are plăcerea să prezinte Behind the Denim (în spatele denimului), o mini serie documentară în mai multe părţi, dedicată angajamentului Diesel de a crea denim cu un impact redus. Denimul a fost elementul central încă din 1978, când brandul a fost lansat ca o alternativă – la denimul tradiţional, la luxul tradiţional şi la stilurile de viaţă tradiţionale, în general. Mai mult de patru decenii mai târziu, Diesel rămâne fidel valorilor sale de anticonformism, exprimare a sinelui şi libertate. Cheia etosului radicalităţii brandului stă într-o constantă punere sub semnul întrebării şi răsturnare a status quo-ului.
De la lansarea strategiei For Responsible Living, programul Diesel denim a fost complet restructurat pentru a implementa practici cu un impact mai redus în lanţul de aprovizionare, începând de la alegerea materialelor, până la punerea accentului pe tratamente şi căutarea de soluţii alternative care să abordeze întregul ciclu de viaţă al articolelor de îmbrăcăminte. Cantitatea de denim Diesel realizată din bumbac organic, reciclat sau regenerativ a crescut de la 3 procente, la peste 50 de procente în ultimii trei ani.
Găzduit de Lea Ogunlami de la I-D, Behind the Denim îi duce pe spectatori în culisele producţiei Diesel denim pentru a demistifica procesul de fabricaţie, considerat ca fiind unul dintre cele mai distructive procese pentru mediu din industria modei. Fiecare episod al seriei este dedicat unui pilon al practicilor Diesel denim. În culise, sunt intervievaţi directorul creativ Glenn Martens, ambasadorul pentru sustenabilitate al grupului OTB, Andrea Rosso şi directorul de sustenabilitate al grupului OTB, Sara Betteghella. Ogunlami adresează întrebări incisive, păstrând în acelaşi timp o atitudine sinceră şi amuzantă – Este sustenabilitatea sexy? Ce înseamnă să fii ambasador al sustenabilităţii? Ştie cineva ce înseamnă, de fapt, “circularitate”?
Pe parcurs, Ogunlami discută cu clienţii Diesel care fac cumpărături în San Babila, Milano. Ea vizitează una dintre spălătoriile industriale de denim care lucrează cu brandul, pentru a vedea cum sunt realizate spălările clasice Diesel folosind tehnici inovatoare, menite să reducă utilizarea apei şi a substanţelor chimice. Ogunlami călătoreşte la o fermă de bumbac regenerativ din Spania. În cele din urmă, ajunge într-un depozit plin de resturi denim, alături de specialistul în sustenabilitate Tejidos Royo, pentru a vedea cum este realizat denimul Diesel Rehab din materiale reciclare şi resturi de tăiere denim de la Diesel.
Imaginată ca o investigaţie dinamică, dar profund informativă a producţiei de denim, Behind the Denim este produsă în parteneriat cu Create Sustain şi regizată de Luke Casey. Inspirată de atmosfera light, spontană şi nepretenţioasă a ştirilor de modă de la TV din anii 2000, Behind the Denim pune în lumină o problemă care îi afectează pe majoritatea oamenilor – o persoană obişnuită are şase perechi de jeans – cu sinceritate, umor şi o atitudine nefiltrată. Seria este lansată pe canalele de social media ale Diesel şi pe Diesel.com.