Creștere solidă a vânzărilor nete, în special în America de Nord, cea mai mare piață a Diageo
- Vânzările nete raportate (12,7 miliarde GBP) au crescut cu 8,3%, cu o creștere organică solidă, parțial afectată de un impact nefavorabil al cursului de schimb.
- Creștere organică a vânzărilor nete de 16,0%, determinată de creșterea în toate regiunile și de un avantaj generat de reducerea nivelului de inventar de către clienții noștri în anul fiscal 2020.
- Creșterea organică de 20,2% în America de Nord, reflectând reziliența cererii consumatorilor, băuturile spirtoase având o pondere tot mai mare din totalul băuturilor alcoolice și reaprovizionarea nivelurilor stocurilor de către distribuitori și comercianți cu amănuntul.
Creșterea profitului operațional a devansat creșterea vânzărilor nete
Profitul operațional raportat (3,7 miliarde GBP) a crescut cu 74,6%, iar marja operațională raportată a crescut cu 1.112 puncte de bază (bps), în principal datorită unei reduceri semnificative a costurilor operaționale excepționale.
Creștere organică a profitului operațional de 17,7%, după scăderea bugetară din anul fiscal 2020, cu creștere în toate regiunile, cu excepția Europei și a Turciei.
Marja de exploatare organică a crescut cu 46 de puncte de bază (bps), creșterea fiind determinată de eficiența cheltuielilor generale și de scăderea cheltuielilor excepționale, compensată parțial de scăderea marjei brute și de creșterea cheltuielilor de marketing.
Compania a răspuns cererii crescute din partea consumatorilor în canalele off-trade, câștigând cotă de piață.
- Creștere pe scară largă pe categorii de băuturi, inclusiv tequila, scotch, lichior alb și Baileys.
- Menținerea sau creșterea cotei de piață pe zona off-trade în peste 85% (i) din valoarea totală a vânzărilor nete pe piețele măsurate.
- Zona on-trade a fost semnificativ restricționată în mult piețe din cauza Covid -19, cu un impact deosebit asupra berii în Europa.
Investiții în creștere pe termen lung, în pofida incertitudinii privind viitorul apropiat, pe fondul Covid-19
- Creșterea investițiilor în marketing cu 23%, superioară creșterii organice a vânzărilor nete
- Cheltuieli de capital continue în capacități, capabilități digitale, experiențe pentru consumatori și sustenabilitate.
- A crescut portofoliul gamelelor de gin și băuturi gata preparate prin achiziții, inclusiv Aviation American Gin.
Menținerea unor standarde ESG (Environmental, Social, Governance) ridicate și a atenției acordate categoriilor de stakeholderi
„Raising the Bar”, fondul nostru global de 100 de milioane de dolari pentru redresarea canalului on-trade (pub-uri, baruri etc.), a atins deja aproximativ 35.000 de locatii în unsprezece țări.
În sondajul din acest an al angajaților, 89% dintre respondenți (ii) au declarat că sunt mândri că lucrează pentru Diageo.
25 de noi obiective ambițioase în planul nostru de acțiune ‘Society 2030: Spirit of Progress’, un plan de sustenabilitate pe 10 ani, care include și obiectivul de a avea emisii nete de carbon zero în operațiunile noastre directe până în 2030.
Flux de numerar generat la un nivel excelent
Creșterea numerarului net din activitățile operaționale cu 1,3 miliarde GBP, la un total de 3,7 miliarde GBP și a fluxului de numerar liber cu 1,4 miliarde GBP, până la 3,0 miliarde GBP, determinat de creșterea profitului operațional, gestionarea capitalului de lucru și a unui dividend restant din 2019 al asociaților, parțial afectate de un impact negativ al ratelor de schimb valutare.
Crearea de valoare pe termen lung pentru acționari
- Creștere a dividendului de bază pe acțiune cu 89.4% la 113.8 pence și a rezultatului pe acțiune pre-excepțional cu 7,4%, la 117,5 pence.
- Dividend final recomandat crescut cu 5%, la 44.59 pence per acțiune.
- Reluarea programului de rentabilizare a capitalului cu până la 4,5 miliarde GBP, până la finalul anului fiscal 2024.
- Rentabilitate de 13% anualizată pentru acționari pe o perioadă de 10 ani.
Note:
(i) Sursa: Estimări interne incluzând AC Nielsen, Association of Canadian Distillers, Dichter & Neira, Frontline, Intage, IRI, ISCAM, NABCA, Scentia, State Monopolies, TRAC și alți furnizori terți. Toate analizele au o marjă de +/- 3 puncte de bază. Procentele reprezintă procentul piețelor în funcție de contribuția totală a vânzărilor nete Diageo care au deținut sau au câștigat o cotă off-trade. Datele privind acțiunile din India și Canada reprezintă comerțul total. Piețele măsurate indică o piață pe care am achiziționat orice date privind cota de piață. Datele privind cota de piață pot include bere, vin, băuturi spirtoase sau alte elemente. Valoarea vânzărilor nete măsurate pe piață se ridică la 87% din valoarea totală a vânzărilor nete Diageo în anul fiscal 21.
(ii) 85% dintre angajații noștri globali au finalizat sondajul.