Dezvoltatorii Belvedere Residence din nordul Bucureștiului, una dintre cele mai dinamice zone rezidențiale premium, au vândut unui investitor privat galeria comercială de la parterul clădirilor rezidențiale din cadrul ansamblului, în cea mai mare tranzacție cu spații de retail stradal înregistrată în ultimii ani, tranzacție intermediată de firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Belvedere Residence este construit pe strada Fabrica de Glucoză, pe latură nordică a lacului Tei și este primul proiect rezidențial de mari dimensiuni din zona Barbu Văcărescu. Galeria comercială are o suprafață închiriabilă de aproximativ 6.000 metri pătrați, dezvoltată în patru faze și este deservită de circa 200 de locuri de parcare. Primele trei faze sunt finalizate și sunt ocupate integral, iar faza a patra urmează să fie livrată la sfârșitul anului viitor.
Belvedere Residence este un proiect reprezentativ pentru zona Fabrica de Glucoză, succesul de care s-a bucurat transformând această parte a orașului într-un pol rezidențial cu o dinamică spectaculoasă. Pe de altă parte, un element esențial pentru perfectarea acestei tranzacții au reprezentat-o locația proiectului, care oferă o deschidere completă la bulevardul principal, dar și posibilitatea de a utiliza un număr generos de locuri de parcare.
Printre chiriașii galeriei comerciale se numără Mega Image, Natuzzi Italia, Bang & Olufsen, Husqvarna, Art Granit, Sweat Concept, Libra Bank, Loft Ceramics, Sophia etc.
Mihaela Pană, Partner Private Investment Capital Markets, Cushman & Wakefield Echinox: „Vedem un interes în creștere din partea investitorilor privați pentru achiziția de proiecte imobiliare generatoare de venituri, iar spațiile de retail, ancorate în general de rețele de food sunt printre preferatele acestora având în vedere rezistența mai mare la șocuri precum inflație sau scăderea consumului.
Iar dacă aceste spații sunt parte componentă a unui proiect mixt, care include și zone rezidențiale, atunci produsul este și mai atractiv pentru investitorii care doresc să își plaseze banii în proprietăți care pot genera venituri și randamente pe termen lung. Pentru perioada următoare estimăm că vom finaliza și alte tranzacții pe care le avem în diverse stadii de negociere cu proprietăți similare”.
Segmentul de retail a fost anul trecut a doua cea mai atractivă clasa de active din punct de vedere al volumului tranzacțiilor, după birouri, iar potențialul este de creștere, având în vedere negocierile în curs. În 2022, au fost tranzacționate proiecte de retail în valoare de 325 milioane de euro, comparativ cu 180 de milioane de euro în 2021.
Alexandru Mitrache, Head of Transactions Land & Investment: „Această tranzacție dovedește încă o dată că piața imobiliară oferă oportunități de business extrem de variate și adaptate unei game foarte vaste de investitori și unor strategii diverse.
În acest context, este foarte important să identifici produsul care să corespundă așteptărilor cumpărătorilor, dar în același timp să aliniezi aceste așteptări la ceea ce își propune vânzătorul”.