si 100 mld. euro ca Valoare Adaugata Bruta
Studiu realizat de IHS cu sponsorizarea IAB Europe
Publicitatea online a evoluat, intr-un deceniu si jumatate, de la o industrie aflata la inceput la o adevarata putere economica, generand in prezent peste un milion de locuri de munca in Uniunea Europeana si contribuind cu peste un mld. euro ca valoare adaugata bruta. Cifrele reprezinta estimarile unui studiu lansat astazi si realizat de IHS cu sponsorizarea IAB Europe, intitulat "Paving the way: online advertising in the European economy".
Acest studiu reprezinta prima incercare de a detalia contributia publicitatii online la ecomomia de ansamblu a UE masurata in locuri de munca.
Publicitatea online a generat venituri de 30.7 mld. euro pentru publisherii europeni in 2014, aproape o treime din veniturile totale din publicitate. Luand in considerare strict publishingul digital (si nu mediile traditional si digital combinate), publicitatea este de departe cea mai importanta sursa pentru finantarea continutului jurnalistic, asigurand 75% din veniturile continutulului exclusiv digital.
In mod similar, continutul furnizat in mediul mobil depinde de publicitate. In 2015, publicitatea a inlocuit veniturile de tip ”paid for app” ca sursa principala de venit.
Mediul digital este acum pe locul doi ca marime in ceea ce priveste sectoarele de publicitate, in Europa, in urma TV-ului. Pana la finalul anului 2015, este de asteptat ca acesta sa depaseasca TV-ul, cel putin in pietele cele mai dezvoltate ale UE.
Finantand internetul, publicitatea online asigura consumatorilor europeni o gama variata de servicii educationale, stiintifice, informationale si de entertainment in mod gratuit sau la costuri foarte mici.
Publicitatea online actioneaza si ca incubator pentru analize de date si ablitati digitale care apoi pot fi utilizate in alte domenii ale economiei. "Deoarece publicitatea devine din ce in ce mai dependenta de date si orientata spre tehnologie, sectorul digital este primul nivel in angajarea si dezvoltarea talentelor care asigura viitorul altor industrii", a declarat Townsend Feehan, CEO al IAB Europe.
Unele din aceste abilitati sunt cele necesare pentru asigurarea noului mod de cumparare si vanzare a publicitatii online – "programmatic" – un termen umbrela pentru mecanismele automatizate de tranzactionare utilizand date si software. "Modul programmatic a evoluat ca o zona cheie de crestere a mediului digital si Europa si-a aratat deja potentialul de a produce talente de top mondial in acest domeniu", a completat Feehan.
In acest studiu, IAB Europe face recomandari pentru autoritatile de reglementare, dorind sa protejeze atat beneficiile pe care utilizatorii le au utilizand internetul finantat de publicitatea online, cat si inovatia digitala in Europa. Aceste recomandari includ nevoia unor reguli privind protectia datelor care sa reduca riscul la nivelul consumatorilor mai bine decat o fac textele aflate in prezent pe masa negocierilor intre institutiile UE.
Raportul complet este disponibil aici.