Agentia de media MEC Romania si Transilvania Film au desfasurat impreuna o campania integrata pentru promovarea filmului „Despre oameni si melci". O productie spectaculoasa dar si atipica in regia lui Tudor Giurgiu, care a beneficiat de o comunicare pe masura.
Campania a avut ca obiectiv principal cresterea notorietatii filmului si atragerea publicului platitor de bilete in cinema din diferite categorii de varsta. Totodata ne-am propus sa schimbam atitudinea publicului fata de filmul romanesc, numarul de vizitatori urmand sa confirme potentialul acestuia.
Impactul campaniei de comunicare se datoreaza unui mix de vehicule traditionale (outdoor, online, presa) dar si numeroaselor activari cu un mare potential viral in online si TV.
Online-ul este cel mai important canal de comunicare avand un mix format din site-uri cu traffic relevant (yahoo.ro, libertatea.ro, hotnews.ro, trilulilu.ro etc.) dar si site-uri de profil (cinemarx.ro, cinemagia.ro).
Filmul are o prezenta in social media, foarte activa, inregistrand in primele 4 zile un volum de conversatii de cinci ori mai mare decat in saptamana dinaintea lansarii oficiale (14 septembrie).
După aceasta campanie de promovare fără precedent pentru un film românesc, rezultatele obţinute sunt foarte imbucurătoare: „Despre oameni şi melci" a înregistrat, de la data lansării filmului la TIFF pînă în prezent, un număr de 19.612 spectatori. Din totalul de 19.612 spectatori, avanpremierele şi spectacolele din primul weekend ale filmului au însumat o cifră record de spectatori: 13.929.
Performanţa filmului din primul week-end de exploatare aşează „Despre oameni şi melci" pe locul 1 în topul premierelor de film romanesc din ultimii 10 ani, depăşind rezultatele filmelor 4 luni, 3 săptămîni şi 2 zile – 10.851 spectatori şi Eu cînd vreau să fluier, fluier – 7.013 spectatori.