Nominalizat la Premiile Orașului București (eveniment organizat de ARCUB și Primăria Municipiului București, care „premiază pe cei care dau suflet orașului și schimbă lucrurile în bine”) și la Premiile Administrației Fondului Cultural Național, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF are ca principal centru de interes experimentul și inovația audio-vizuală. Demers în primul rând educațional, de-a lungul primilor șapte ani de existență BIEFF a susținut și promovat consecvent artiștii români care au curajul de a experimenta, de a-și asuma riscuri, de a aborda zone estetice puțin explorate de obicei în filmul autohton.
În parteneriat cu BIEFF, CINEPUB vă invită la o incursiune inedită în posibilitățile nelimitate ale limbajului cinematografic! În cadrul acestei noi colaborări, BIEFF deschide noua secțiune de experimente cinematografice a singurei platforme online gratuite de cinema românesc. Începând cu 25 martie, puteți vedea pe CINEPUB.ro patru experimente cinematografice românești de excepție propuse de BIEFF, iar noi titluri vor fi adăugate constant.
Filmele din selecția BIEFF pe CINEPUB
Un interesant studiu personal despre legăturile de familie, despre (non)comunicare și prejudecăți, aflat la granița dintre ficțiune și documentar, Connection Lost, realizat de Paula Oneț și Manuela Borza, înregistrează (clandestin) conversațiile de pe Skype dintre cele două autoare aflate la studii în străinătate și rudele rămase acasă, devenind un inteligent comentariu nu doar despre natura umană ci și despre cinema ca formă de expresie. Filmului Connection Lost i-a fost acordată Mențiunea Specială a Juriului la BIEFF, oferită de un juriu internațional de calibru, din care au facut parte, printre alții: Christophe Leparc (managing director Quinzaine des Réalisateurs Cannes), Jonathan Pouthier (cinema programmer Centre Pompidou Paris), François Bonenfant (head of studies Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines).
Un fascinant colaj foto-video în alb-negru, Hotel California – Noblesse Oblige, semnat de Carmen Lidia Vidu (cunoscută pentru inovatoarele sale spectacole de teatru multimedia), este „o poveste complexă despre relații toxice, o privire prin gaura cheii în amintirile intime ale protagonistului. Acompaniată de vocea solistei de la Noblesse Oblige, în acest cover al celebrului cântec al The Eagles, regizoarea vizualizează, cu o creativitate debordantă, tulburarea interioară a tânărului erou, a cărui memorie e bântuită de o femme fatale fermecătoare și distructivă”. (Diana Mereoiu, BIEFF)
Sub marca Warden Collective, neconvenționalul regizor Barna Némethi prezintă o mostră inedită de fashion cinema, un gen de film puțin cunoscut și practicat în România. Cu două bine-cunoscute actrițe în rolurile principale – Luminița Gheorghiu (Moartea domnului Lăzărescu, Poziția copilului) și Monica Bîrlădeanu (Despre oameni și melci) – The Matriarch este „un mix neliniștitor și, în același timp, atrăgător, de grotesc și senzualitate, ce explorează iconografia divei-ca-prădător-sexual, într-o notă stilistică barocă, amintind de estetica fotografiei lui Erwin Olaf”. (Andreea Mihalcea, BIEFF)
La limita dintre diary film și found footage, This Time, Last Year e un home-movie filmat de-a lungul unui sfârșit de săptămână, despre prietenia simbiotică a două fete, prietenie care trece printr-un moment de criză. O transpunere audio-vizuală a unei pagini de jurnal în care amintirile și sentimentele sunt colate într-un mod eliptic, păstrând acea doză de iraționalitate inerentă iubirii, This Time, Last Year de Ana Maria Savin explorează nu doar atașamentul emoțional și consecințele acestuia, ci și implicațiile memoriei și metamorfoza ei înșelătoare.