Prima conferinţă din seria de evenimente Comerciantul.ro, organizată de Autentic Trade, membră thegroup, a avut loc pe 14 aprilie 2011. Evenimentul a reunit peste 100 de participanţi – mari producători şi distribuitori la nivel naţional şi local. Un moment cheie al evenimentului a fost prezentarea studiului Nielsen România, studiu realizat exclusiv pentru acest eveniment, care s-a axat pe indicatorii ce departajează brandurile puternice de brandurile uşor substituibile.
Întregul eveniment a mizat pe interactivitate, încurajându-i pe participanţi să fie activi în cele două dezbateri din cadrul evenimentului. Prima sesiune de discuţii s-a axat pe factorii ce determină loialitatea consumatorilor faţă de brand, fiind intitulată “Comportamentul de consum al românilor”. Iar cea de-a doua sesiune a stat sub semnul implicării active a consumatorului în procesul de achiziţie, purtând numele: “Uşor de cumpărat. Uşor de plătit. Greu de uitat. Cum faci memorabilă experienţa de cumpărare?”. În dezbateri s-au implicat importanţi jucători din FMCG.
Cât despre concluziile studiului “Must Have Brands”, devine din ce în ce mai clar faptul că preţul devine, în lumina noului context economic, un factor hotărâtor în decizia de cumpărare. O sensibilitate mai mare la preţ este vizibilă în rândul femeilor, a persoanelor peste 35 de ani şi – surprinzător – în rândul membrilor gospodăriilor cu venituri mai mari. Datele au reieşit în urma sondării unui eşantion de 800 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 15-65 de ani.
“Propunerea Comerciantul.ro de a căuta răspunsul la întrebarea «Ce trebuie să vândă comercianţii pentru a-şi menţine cumpărătorii la raft în 2011» a fost o provocare pe care am acceptat-o imediat. Rezultatele studiului realizat în exclusivitate pentru Comerciantul.ro ne-au confirmat că există pe piaţa românească branduri puternice, atât locale, cat si internationale, pentru care românii sunt dispuşi să amâne cumpărarea sau chiar să schimbe magazinul, dacă nu le găsesc pe raft.”, a declarat Bogdana Baltaşiu (Research Manager, Nielsen România).
Proporţia brandurilor “must-have” – care se disting de competitorii din categorie – este de 15%. În rest, mărcile sunt destul de inter-schimbabile, moment în care indicatorul preţ devine foarte important.
Printre metodele de optimizare a bugetului de cumpărături, românii aleg să cumpere mai puţine cadouri şi produse de care nu au nepărată nevoie (76,7%). De asemenea aproximativ 50% din respondenţi au declarat că se intereseaza în mod activ de promoţii, iar un procent similar folosesc punctele din programele de fidelitate. Într-o proporţie asemănătoare consumatorii români se orientează spre mărcile proprii ale supermarket-urilor. O altă tendinţă interesantă este reprezentată de cei 12,2 % care au declarat că achiziţionează numai produse la promoţie.
“Acest eveniment organizat de noi şi Comerciantul.ro este primul dintr-o serie de evenimente dedicate pieţei de retail din România. Vom pune şi de acum încolo accent pe transmiterea către public a unor mesaje şi informaţii captivante despre toate problemele cu care se confruntă industria de retail.” , a declarat Iuliana Zamfirescu (Managing Partner, Autentic Trade).
Comerciantul.ro este singura platformă care oferă soluţii eficiente la cele mai importante intrebări legate de consumatorul român şi comportamentul de cumpărare al acestuia. Platforma include trei canale: emisiunea TV, platforma online şi seria de evenimente Comerciantul.ro.
Următoarea conferinţă Comerciantul.ro va avea loc în luna iunie, iar tematica abordată va fi specializată pe subiecte specifice industriei laptelui şi industriei cărnii. Detalii despre programul acesteia precum şi principalele concluzii ale studiului Nielsen prezentat la conferinţa din 14 aprilie puteţi găsi pe Comerciantul.ro.
thegroup este cel mai extins şi inovator grup de comunicare din România, include agenţii specializate din domeniile creaţie, media, relaţii publice, producţie şi evenimente speciale. thegroup ocupă poziţia numărul 1 în clasamentul oficial al industriei publicitare, cu o cifră de afaceri de peste 108 milioane euro în 2010.