Prezentarea unui concept de staţie de realimentare de hidrogen la Târgul de la Hanovra (24-28 aprilie 2017)
Bucureşti/München. Designworks, subsidiară a BMW Group, şi Shell au colaborat în dezvoltarea unei staţii de realimentare cu hidrogen, inovatoare, care va îmbunătăţi experienţa utilizării. Vehiculele cu hidrogen se dovedesc a fi din ce în ce mai potrivite pentru utilizare cotidiană şi oferă potenţialul de a deveni, în viitor, o opţiune importantă de transport cu emisii de carbon reduse. Designului noii staţii va crea o experienţă perfectă la pompă pentru conducătorii automobilelor cu propulsie pe hidrogen şi contribuie la încurajarea adoptării hidrogenului drept combustibil de transport al viitorului. Proiectul va fi lansat la Târgul de la Hanovra, în Germania, ce are loc în perioada 24-28 aprilie 2017.
Conceperea unui noi mod de realimentare
Subsidiară a BMW Group, Designworks – un studio de design bine familiarizat cu provocările de design pentru viitorul mobilităţii – a fost contractat de Shell să dezvolte designul unui nou rezervor de hidrogen. Designworks a abordat proiectul prin aplicarea procesului de cercetare şi design “Fixstern” (stea fixă) al BMW, unul holistic şi inovator. De pionierat, această abordare crează o bază de dezvoltare pe care toate părţile interesate o pot împărtăşi, se pot alinia la ea şi se pot îndrepta spre ea în soluţii viitoare. “Pe lângă faptul că permite inovaţie la nivel de produs, unul dintre beneficiile cele mai importante ale procesului Fixstern este puterea sa de a crea angajament pentru un obiectiv comun prin oferirea unei viziuni concrete la care mai mulţi parteneri ai proiectului pot lucra”, declară Sonja Schiefer, director al studioului Designworks din München.
Oasis: un nou concept de staţie de ralimentare cu hidrogen
Modelele de staţii de realimentare cu hidrogen disponibile în prezent pe piaţă sunt bazate pe cele concepute pentru combustibili convenţionali. Pentru a sublinia o abordare modernă, Designworks a creat Oasis, un concept diferit de abordările clasice cu formă “H” sau “L” existente pe piaţă. A fost creat astfel un nou design, cu formă “I”, de coloană. Oasis se inspiră din formele naturale şi se ridică elegant în sus, asigurând o operare atât aproape de pompă, cât şi de la distanţă.
Designul staţiei Shell este curat şi remarcabil de simplu, toate părţile mecanice fiind invizibile.Utilizatorul va experimenta un sistem simplu de orientare, un ecran de informaţii generos şi o duză inovatoare pentru realimentare. Conceptul uşor contribuie la orientarea fluxului de maşini în staţie prin oferirea de informaţii clare şi precise cu privire la ocuparea rezervorului şi timpul de realimentare rămas. Un concept de comunicare grafică a fost dezvoltat pentru ecranul de interacţiune de pe partea frontală a rezervorului pentru a oferi informaţii clare şi uşor accesibile. Permite utilizatorilor să-şi ţină sub observaţie timpul şi tariful de realimentare, să solicite hărţi pentru a verifica detaliile traseului sau să descopere mai multe informaţii despre hidrogen.
Pentru duza de realimentare, echipa de design a creat un nou mecanism de ridicare şi montare, care oferă un mod mai intuitiv de îndepărtare şi returnare a duzei. Pentru a face experienţa alimentării şi mai confortabilă, un ecran a fost integrat direct în duză pentru ghidarea pas cu pas a utilizatorului prin procesul de realimentare. Pe lângă faptul că oferă o experienţă inovatoare de realimentare, noul concept de rezervor, cu limbajul său de design clar şi uşurinţa în utilizare, este o declaraţie clară privind viitorul hidrogenului.
Oliver Bishop, director general pentru hidrogen la Shell, a declarat: “Clienţii sunt piesa centrală a ceea ce facem. Suntem încântaţi că am colaborat cu Designworks în dezvoltarea noului rezervor de hidrogen care ne va permite să oferim clienţilor o experienţă îmbunătăţită a hidrogenului. Nu numai că va perfecţiona realimentarea, ci va contribui şi ca hidrogenul să fie o opţiune de combustibil mai atractivă în viitor”.
Conceptul de rezervor va fi prezentat la Târgul de la Hanovra, în perioada 24-28 aprilie 2017, în standul B59 din pavilionul 27.
Designworks, o companie BMW Group
Designworks este o companie a BMW Group şi o firmă specializată în consultanţă creativă care este un vector de inovaţie de peste 40 de ani. Achiziţionată de BMW Group în 1995, Designworks permite companiei-mamă, precum şi clienţilor renumiţi din afara industriei auto să-şi dezvolte afacerile prin serviciile de consultanţă creativă şi design. Cu studiouri în Los Angeles, München şi Shanghai şi clienţi printre care se numără BMW, MINI, Rolls Royce, HP, Microsoft, Corsair, Coca Cola, Embraer, Neil Pryde, Siemens Trains şi Singapore Airlines, Designworks este implicată profund într-o varietate de industrii. www.bmwgroupdesignworks.com