● Expoziţia captivantă a Designworks, companie de consultanţă în design strategic a BMW Group, explorează potenţialul viitor al biomaterialelor şi posibilele aplicaţii ale acestora în producţie ● MATERIA este deschisă publicului până pe 15 noiembrie, zilnic la [SPACE] by BMW de la The Grove din Los Angeles ● Expoziţia foloseşte BMW iX, primul Sports Activity Vehicle complet electric al BMW, ca ghid, evidenţiind gama largă de materiale – şi biomi – disponibilă în California în autonomia sa electrică ●
Bucureşti/Woodcliff Lake. Designworks, compania de consultanţă în design strategic a BMW Group, a deschis astăzi MATERIA: The Garden of Possibilities – o expoziţie captivantă care explorează potenţialul viitor al biomaterialelor şi posibilele lor aplicaţii în producţie. MATERIA serveşte pentru a sublinia angajamentul BMW Group faţă de inovaţie, dezvoltare durabilă şi circularitate prin explorarea materialelor alternative ecologice care pot aduce beneficii într-o varietate de industrii, inclusiv industria auto, dar fără a se limita la aceasta. Expoziţia este gratuită pentru public şi este deschisă zilnic între orele 10.00 şi 19.00, până pe 15 noiembrie, la [SPACE] by BMW, spaţiul experienţial al mărcii la The Grove din Los Angeles.
Numele “MATERIA” este termenul în latină pentru materiale şi face referire la ştiinţă şi conexiunea acesteia cu natura. Inspirată de inovaţia naturii, această instalaţie este parţial laborator, parţial grădină; mereu în tranformare, niciodată statică. Ecranele includ alge bioluminiscente – o trimitere la electrificarea naturii; lemn de cânepă care creşte de 100 de ori mai repede şi este cu 20% mai puternic decât lemnul de esenţă tare precum stejarul; chitosan, un biopolimer obţinut din exoscheletul dur al crustaceelor, care este produs în natură de 400 de ori mai mult decât plasticul este consumat şi este biodegradabil în două săptămâni; miceliu, o reţea de rădăcină de ciuperci, care ar putea deveni o formă durabilă de material de ambalare – şi multe altele.
“Principala sarcină a Designworks este să privească spre viitor, să înţeleagă, să găsească şi să definească ceea ce urmează”, a declarat Holger Hampf, preşedintele Designworks. “Pe măsură ce companii precum BMW continuă să se îndrepte către un viitor mai durabil, materialele pe care le folosim vor îndeplini o funcţie de bază în modul în care proiectăm, fabricăm şi trăim în anii următori.”
Folosind BMW iX, primul Sports Activity Vehicle complet electric de la BMW, şi autonomia sa electrică de până la 600 km ca ghid, Designworks şi-a propus să exploreze gama largă de materiale care pot fi găsite în ecosistemul divers din California. Prin urmare, fiecare dintre cele opt materiale expuse în MATERIA poate fi găsit la o distanţă de mers cu maşina de studioul CA al Designworks.
În centrul procesului creativ al Designworks pentru MATERIA este ideea că designul ce foloseşte biomateriale este un proces comun între designer şi natură. În loc să forţezi un material să se conformeze, trebuie să permiţi organismelor vii să crească şi să prospere pentru ca designul să fie întreg, făcând din proces o colaborare cu natura însăşi. Pentru a da viaţă proiectului, Designworks a colaborat cu artişti, oameni de ştiinţă şi producători de biomateriale din California şi nu numai. Colaborarea cu experţi în spaţiul biomaterialelor a adăugat un nivel suplimentar de înţelegere care a permis Designworks să depăşească limitele pentru ca aceste materiale pot fi utilizate acum şi în viitor.
Despre Designworks
Designworks, o subsidiară a BMW Group, este o companie de consultanţă creativă globală care oferă servicii care încurajează inovaţia şi creşterea afacerilor pentru companiile din întreaga lume. Folosind cunoştinţele şi experienţa intersectorială, cultura sa de inovaţie şi abordarea de avangardă îi catalizează pasiunea pentru designul vizionar. Designworks valorifică puterea culturii de inovaţie şi designul de ultimă oră ale BMW Group pentru a promova obiectivele clienţilor săi externi, inclusiv John Deere, Virgin Hyperloop One, Siemens, Corsair, 3M, Orbital Marine Power, Brunswick şi Singapore Airlines, aducând în acelaşi timp perspective şi impulsuri din exterior către BMW Group prin cunoştinţele şi experienţa dobândite cu angajamentele faţă de clienţi. Mai multe informaţii în Designworks sunt disponibile aici.
Mai multe fotografii şi informaţii despre expoziţie, disponibile aici: https://www.bmwusanews.com/newsrelease.do?id=3853&mid=.