Departamentul Key Account Management (KAM) al SII România, companie multinațională specializată în servicii și soluții IT, gestionează peste 40 de clienți globali de tipul large enterprises din industrii diverse, generând aproximativ 80% din veniturile companiei. În portofoliul echipei KAM se regăsesc peste 60 de proiecte în care sunt alocați mai mult de 380 de specialiști IT, cu un nivel ridicat de experiență.
Majoritatea clienților provin din industriile IT (28%), Transport (22%), Banking & Insurance (17%), Automotive (14%), Aerospace & Defense (9%), Energy (6%), Retail (4%). Din punct de vedere al tipurilor de proiecte, 53% sunt din sfera Digital, în timp ce 47% sunt proiecte de Inginerie. Piața locală deține în continuare cea mai mare pondere generând aproximativ 73% din proiecte, 27% dintre acestea fiind internaționale.
“Factorii cheie în livrarea cu succes a proiectelor sunt înțelegerea în profunzime și alinierea cu strategiile clienților, oferirea de suport în atingerea obiectivelor, cunoașterea piețelor și a evoluției în timp a industriilor lor, precum și vizibilitatea asupra structurilor organizaționale. Toate acestea contribuie la dezvoltarea unor direcții strategice mapate eficient pe nevoile clienților și construirea unor parteneriate puternice, pe termen lung. În acoperirea solicitărilor clienților noștri contăm pe rezerva internă de specialiști IT, echipa puternică de Talent Acquisition și modelul de lucru internațional One Team, care ne oferă acces la peste 12.000 de ingineri software la nivel de grup, specialiști IT cu o mare varietate de competențe, care se pot alătura echipelor noastre” – Alexandra Neacșu, Business Unit Manager, SII România.
În relația cu angajații care lucrează la sediile clienților, rolul unui Key Account Manager este acela de People Manager. Fiind direct responsabil pentru dezvoltarea personală și profesională a lor în cadrul SII Romania, Key Account Manager-ul se asigură că proiectul pe care l-au ales le îndeplinește așteptările și este în acord cu obiectivele lor de carieră.
“Un avantaj de care ne bucurăm în atragerea și retenția talentului este faptul că în portofoliul nostru de clienți se regăsesc companii de referință pe plan internațional, iar proiectele au un nivel ridicat de complexitate și inovație ceea ce le permite colegilor noștri să evolueze profesional” – Alexandra Neacșu.
Echipa Key Account Management este formată în prezent din 5 membri, în 2022 urmând să crească cu cel puțin încă doi ca urmare a extinderii portofoliului de clienți. Toți membrii echipei sunt profesioniști cu experiență în industria IT și un parcurs evolutiv de lungă durată în cadrul companiei. Alexandra Ion, Elena Ispas, Delia Lepădatu, Dylan Delhommois ocupă poziția de Key Account Managers, în timp ce Alexandra Neacșu coordonează activitatea întregului departament având rolul de Business Unit Manager.