Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale împreună cu Agora Group au organizat ieri cel de-al doilea eveniment din cadrul roadshow-ului Agenda Digitală pentru Europa 2020. Conferința cu tema Eliminarea barierelor digitale a avut loc la Hotelul Unirea din Iași și s-a bucurat de prezența a peste 70 de participanți.
Obiectivul Agendei Digitale pentru Europa 2020 este trasarea unui parcurs în scopul de a exploata la maximum potenițialul social și economic al IT&C, în special al Internetului, care reprezintă un suport vital al activităților economice și sociale, fie ca e vorba de afaceri, muncă, joacă, de a comunica sau a ne exprima liber.
“În spatele fiecărei inovaţii de cele mai multe ori se află foarte multă muncă, însă realitatea este că după ce s-a născut o idee, ea trebuie să fie susţinută pentru a se dezvolta. Într-o situaţie similară ne aflăm şi cu sectorul IT&C care necesită efort susţinut pentru definitivarea infrastucturii – o necesitate imperativă pentru serviciile de e-guvernare. MCSI face eforturi pentru punerea în acţiune a proiectului de broadband în zonele rurale şi am făcut toate demersurile interne pentru accesarea fondurilor europene de 84 milioane de euro. În ședința de Guvern de ieri a fost aprobat memorandumul pentru dezvoltarea broadband – construirea unei infrastructuri naționale de broadband în zonele defavorizate prin fonduri structurale”, a declarat Marius Constantin Fecioru, Ministru Secretar de Stat MCSI.
Evenimentul a fost structurat pe trei secțiuni. Prima parte a fost rezervată prezentărilor din partea MCSI referitoare la Agenda Digitală Europa 2020 și cadre de acțiune a Agendei Digitale a României dezvoltate de către MCSI. A doua parte a evenimentului a fost susținută prin prezentări ale partenerilor IBM, Microsoft, HP Ernst&Young și SNR-Radiocom, iar ultima parte a fost dedicată unei sesiuni de mese rotunde care a tratat subiecte de interes național extrase din Agenda Digitală 2020 și moderate de reprezentanți MCSI.
Printre obiectivele Conferintei Agenda Digitala pentru România, susținută la Iași, se numără: Atragerea de fonduri europene și încurajarea investiiților în sectorul broadband, Desfășurarea de Rețele de Acces de Generații Viitoare (Next Generation Access Network – NGA), Promovarea unei rate mai mare de participare a femeilor tinere și femeilor recalificate în sectorul IT&C, Integrarea sistemului eLearning în politicile naționale de modernizare a educației și formării profesionale, Crearea unui cadru European pentru profesioniștii din domeniul IT&C, în scopul creșterii competențelor și mobilității acestora în Europa.
Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media: Iași Plus, Flacăra Iașului, Ziarul de Iași, Radio HIT, Ziare.com, Hit.ro, Business24, PRwave, PRwave Directory, Medialook, IT Trends, Digital Trends, AgoraNews, ARIES, ANIS, Byblos.
Mai multe detalii găsiți la //digitalagenda.ro.