Deloitte a asistat fondul de investiții The Rohatyn Group (TRG) în vânzarea Pet Network, rețeaua omni-channel de produse și servicii pentru animale de companie, lider de piață pe acest segment, care operează în Europa de Sud-Est prin mai multe branduri prezente în România, Croația, Slovenia, Serbia și Bulgaria, către firma de private equity A&M Capital Europe. Finalizarea tranzacției este estimată pentru al treilea trimestru al anului 2021.
Pet Network este prezentă în România prin brandurile Animax și MaxiPet. Rețeaua a fost creată în 2018, după ce TRG a achiziționat și a fuzionat trei businessuri în domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie prezente în sud-estul Europei. Cel mai vechi dintre acestea este Pet Centar, care și-a inaugurat primul magazin în Croația în 1999, iar apoi s-a extins în Serbia și România. Celelalte două companii preluate de TRG în 2018 sunt Animax, care operează în România, fondată de Cristian Ludovic Pop, și Mr. Pet, care operează în Slovenia. În ultimul an, Pet Network s-a extins și în Bulgaria, iar acum deține peste 150 de magazine în cinci țări, mai multe canale de comerț electronic și servicii complementare, precum farmacii veterinare.
„Această tranzacție a fost un proiect complex, dată fiind amploarea ei și faptul că vizează active din mai multe țări. Echipele Deloitte din sud-estul Europei și managementul Pet Network au lucrat strâns pe parcursul mai multor luni, iar această
colaborare a fost benefică atât pentru faza de pregătire a rapoartelor specifice acestui tip de tranzacție, cât și în facilitarea discuțiilor cu potențialii investitori”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.
Deloitte a oferit TRG servicii de due diligence și de suport în tranzacție cu ajutorul unei echipe multidisciplinare care a inclus experți din România, Croația, Slovenia și Bulgaria. Echipa de consultanță financiară din România a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Miruna Ciocea, Senior Manager, Ionuț Vasilescu, Manager, Laura Necșuliu, Senior Associate, și Crina Stratan, Associate. Echipa de servicii fiscale a fost formată din Dan Bădin, Partener, Ioana Năstase, Senior Manager, și Monica Zipiș, Consultant Senior.
„Aceasta este una dintre cele mai importante tranzacții din acest sector și demonstrează că businessurile din domeniul produselor și serviciilor pentru animale de companie atrag interesul investitorilor datorită potențialului de creștere. Echipa multidisciplinară Deloitte a avut o abordare integrată care a acoperit mai multe jurisdicții încă de la primele faze ale proiectului, aspect care a contribuit la succesul său”, a adăugat Miruna Ciocea, Senior Manager Consultanță Financiară, Deloitte România.
Cu o echipă de 50 de experți, Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori din România de servicii de consultanță financiară pentru companii locale și multinaționale din mediul privat și din cel public. În 2020, echipa de consultanță financiară a Deloitte România a fost implicată în peste 100 de proiecte complexe prin intermediul tuturor liniilor de servicii.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.