Ogilvy & Mather a fost desemnata castigatoare la pitch-ul de creatie organizat de Unilever pentru cea mai recenta campanie Delma (ce se desfasoara in perioada 2 martie – 30 aprilie 2006). La pitch au mai participat alte trei agentii.
Dupa succesul campaniei de anul trecut “Delma, Starul Margarinelor, te face star!” in care brandul s-a asociat cu prima telenovela romaneasca, “Numai iubirea”, iar vanzarile au fost pe masura asteptarilor, anul acesta provocarea echipei a fost gasirea unui concept creativ inovator, care sa starneasca inca o data curiozitatea consumatorului si sa creeze in jurul lor inters cel putin la fel de mult ca anul trecut.
Strategia aleasa a fost continuarea legaturii emotionale pe care Delma a construit-o cu un target sensibil la serialul dramatic. Insa, ca orice idee care trebuie sa se masoare cu un succes foarte mare, campania de anul acesta trebuia sa mearga mai departe. “Astfel, am ajuns la ideea castigatoare de a da posibilitatea oamenilor sa patrunda efectiv in universul telenovelei, sa ajute ei destinul personajelor din film” – spune Razvan Capanescu, Creative Director la Ogilvy.
Asocierea a fost facuta cu o alta telenovela romaneasca de succes, difuzata pe Antena 1 – “Secretul Mariei”. Daca anul trecut Delma iti dadea posibilitatea sa fii star in telenovela ta preferata, anul acesta campania a devenit inedita datorita interactivitatii: personajele principale din film cer sfatul telespectatorilor, ii intreaba
ce ar face in locul lor intr-o situatie sau alta. Parerea fanilor conteaza: "Cu Delma, starurile vorbesc cu tine!".
Delma este cea care faciliteaza legatura directa dintre consumatori si starurile lor favorite. Mecanismul este urmatorul: cumperi o cutie de Delma de 500 g (Sandvis sau Multivita) care are inscrisa pe capac un cod unic, suni la infoline (TelVerde) sau trimiti un SMS si apoi intri in legatura cu starurile din Secretul Mariei direct pe infoline, unde poti sa auzi mesajul inregistrat cu vocea acestora si poti sa le raspunzi, lasandu-le un mesaj inregistrat. Norocosii pot sa castige zilnic 2,000 RON plus un cadou cu autograf si sa fie sunati chiar de personajul favorit. La final, cine are cele mai multe inscrieri, cu coduri unice diferite, castiga automat Marele Premiu de 35,000 RON.
“Nu am fi putut da viata acestui concept daca nu aveam sprijinul colegilor de la Mindshare, care l-au inteles, transmis si sustinut in fata partenerilor media (Antena1 si La Dolce Vita Productions)”, declara Anca Steff, Account Manager Ogilvy. Mindshare, care administreaza inca din anul 1999 contul de media al Unilever SCE, s-a ocupat de tot ce a tinut de punerea in practica a conceptului prin pachetul de sponsorizare.
Campania a fost derivata in modul unic de lucru al Ogilvy: comunicare de 360 de grade, avand in centru asocierea cu telenovela “Secretul Mariei”. S-au folosit cat mai multe dintre canalele de comunicare posibile: direct la raft prin fluturasi pe pachet cu imaginea si autograful personajelor din telenovela, materiale de informare (POSM) in magazine, radio, presa pentru magazinele care vand margarina Delma etc.
La televizor, campania este sustinuta prin: spoturi in care personajele din telenovela cer ajutorul telespectatorilor in problemele “de viata” pe care le au ei in film, momente ale sponsorului in care personajele din telenovela vorbesc cu castigatorii premiilor zilnice si cartoane atasate la inceputul si sfarsitul fiecarui episod din telenovela.
Coordonarea proiectului din partea Unilever este realizata de Marius Barbu – Brand Manager si Cristina Pistol – Assistant Brand Manager. Echipa Ogilvy& Mather care lucreaza la acest proiect inca din faza de pitch si pe toata perioada campaniei este formata din: Razvan Capanescu (Creative Director), Luca Bulacu (Art Director), Silvia Gheorghe (Copywriter), Gina Leu (Client Service Director), Anca Steff (Account Manager), Razvan Giurcaneanu (AV Manager). Din partea Mindshare isi dau concursul Maria Bucur – Account Manager si Mihaela Fabian – Media Buying Director.
{mosloadposition user10}