{mosimage}Kantar Media este una dintre cele mai renumite companii de măsurare și analiză a audiențelor din lume, fiind prezentă în peste 50 de piețe de pe glob și deservind peste 22.000 de clienți – companii media, advertiseri, agenții de publicitate sau de media etc. Metodologia de măsurare folosită la nivel internațional de Kantar Media răspunde celor mai complexe standarde internaționale de calitate și acuratețe.
Compania a fost contractată de Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor în urmă cu doi ani, pentru a furniza servicii de măsurare a audiențelor TV, în conformitate cu Legea Audiovizualului. Sistemul de Măsurare a Audiențelor TV pe care-l folosim în România pune la dispoziție pieței de media datele de audiență prin aplicația InfoSys+, o platformă utilizată în peste 31 de țări de pe toate continentele, de către peste 400 de stații de televiziune, 200 de agenții de publicitate și alți peste 8.000 de utilizatori, inclusiv advertiseri.
Sistemul presupune utilizarea unui panel reprezentativ, ale cărui dimensiuni și caracteristici au fost generate statistic la nivel național și sunt statuate prin contractul semnat cu clientul nostru ARMA, în conformitate cu Legea Audiovizualului. Echipamentele instalate în casele incluse în panel sunt de cea mai nouă generație, funcționarea lor fiind monitorizată în timp real și fiind conformă cu standardele precizate prin contractul cu ARMA. Datele culese de la aceste echipamente sunt prelucrate rapid și automat, în conformitate cu standardele internaționale și cu prevederile contractului cu clientul nostru. Rezultatele măsurătorilor de audiență sunt livrate în fiecare dimineață următoare zilei măsurate, la prima oră, către peste 500 de contacte reprezentând toți membrii ARMA. De asemenea, clientul nostru primește și rapoarte detaliate despre structura panelului. Menționez că toți membrii ARMA au acces la toată informația pe care o prelucrăm, iar un comitet tehnic, în care sunt reprezentați toți beneficiarii măsurătorii, verifică acuratețea acestor date. Mai mult, alături de clientul nostru, ARMA, avem întâlniri periodice cu toți membrii asociației și le stăm la dispoziție oricând pentru orice date suplimentare, clarificări sau nelămuriri au nevoie.
Primul an de livrare de date către ARMA a fost 2012. Pentru că vorbim de servicii de complexitate, prin contract, ARMA auditează periodic seviciile oferite de compania noastră. Rezultatele auditului independent, al doilea audit realizat pentru măsurătorile efectuate de Kantar Media în 2012 și prezentat de ARMA în urmă cu câteva minute, demonstrează că serviciile noastre sunt în conformitate cu prevederile contractuale și răspund celor mai înalte standarde de calitate, conform specificațiilor internaționale, fiind un sistem stabil, transparent, verificabil si verificat. Mai mult, împreună cu Comitetul Tehnic al ARMA și plecând de la recomandările făcute de auditor, am agreat un plan de măsuri care să aducă noi îmbunătățiri acestui sistem.
Alături de clientul nostru, căutăm soluții pentru a extinde măsurătoarea audiențelor și la mediul virtual, sens în care am început deja discuțiile pentru derularea unui studiu pilot. Această extindere a măsurătorilor de audiență răspunde evoluției pieței locale de televiziune și va fi în beneficiul tuturor stațiilor TV.
Luând în considerare detaliile prezentate anterior, vrem să dăm asigurări că le stăm la dispoziție oricând tuturor membrilor ARMA, prin mecanismele interne și în conformitate cu clauzele contractuale, pentru orice informații sau clarificări necesare pentru corecta receptare și interpretare a datelor generate de măsurătorile noastre.
(Liliana Mihăilescu, Managing Director, Kantar Media)