Declaraţie Wolfgan Schulz, director general BMW Group România, despre importanţa programului de susţinere al vânzării de automobile ecologice, aşteptările în piaţă, dar şi perspectivele acestui program pe termen mediu
Salutăm startul programului “Rabla Plus”, pe care îl vedem ca un factor foarte important în dezvoltarea pieţei de automobile electrice în România. Experienţa internaţională, cu exemple precum Califronia sau Norvegia, ne arată că acolo unde există un program guvermanetal puternic şi coerent, vânzările de maşini electrice se dezvoltă rapid.
Şi în România am văzut că interesul pentru automobilele noastre ecologice a crescut puternic. BMW i3 este deja un best seller absolut. Una din două automobile electrice vândute în România este un BMW i3, în timp ce unul din trei maşini plug-in vândute este un model BMW i sau BMW iPerfromance. Avem o poziţionare unică în piaţă cu o ofertă foarte competitive – cu toate modelele plug-in hybrid disponibile la acelaşi nivel de preţ cu o versiune electrică de putere similar şi chiar mai ieftine ca o versiune diesel. Acum, în aşteptarea programului “Rabla Plus”, avem deja mai mult de 30 de contracte pentru BMW i3 şi suntem încrezători în potenţialul pieţei.
Totuşi, considerăm că o strategie multianuală a “Rabla Plus” este deosebit de importantă. Aceasta trebuie să include o recuere transparentă, graduală şi pe termen lung a suportului guvernamental de achiziţie pentru a elimina dependenţa pieţei de subvenţii de stat şi un impact major al pieţei, aşa cum ar fi în cazul unei stopări bruşte a programului. Aceasta va genera predictibilitate şi stabilitate în piaţă şi poate încuraja dezvoltarea de infrastructură de încărcare pentru maşini electrice.