Declaratia de Independenta
Agentia de publicitate GAV a decis intreruperea colaborarii cu reteaua Scholz & Friends.
"Am luat aceasta decizie in urma cu doua luni si am acceptat cu generozitate rugamintea retelei germanice de a nu face publica aceasta ruptura si motivele ei. Noi am respectat cu fair play aceasta promisiune, nu si fostii parteneri care s-au grabit sa anunte schimbarea unilateral, fara sa ne consulte in prealabil" a declarat Lucian Georgescu, fondatorul si managerul GAV. GAV a decis sa intrerupa colaborarea cu Scholz & Friends in urma schimbarilor masive la nivelul top managementului retelei si a coordonarii regionale, survenite la inceputul lui 2008. "Cum Scholz & Friends nu detine o participatiune in GAV, iar business-ul nostru este constituit fara nici un aport din partea retelei nu ne-am fi sinchisit prea mult de noul context. Insa schimbarile de management au dus si la o metamorfoza spirituala in care GAV nu se regaseste. Doar nu am plecat dintr-o multinationala de mare anvergura pentru a crea o agentie independenta care apoi sa devina obedienta unor ordine de joasa altitudine!", a mai declarat Lucian Georgescu, veteran al industriei de publicitate romanesti, unul dintre primii creativi romani mentionati in IAA Hall of Fame la Bruxelles.
In urma acestei decizii board-ul actionarilor GAV a decis ca statutul de independenta sa nu mai fie alterat in viitor prin nici o forma de afiliere. "Perioada afilierilor tine de trecut. Intre timp piata si societatea romaneasca au evoluat. Romanii nu mai sint "bizoni electorali" cum obisnuia sa-i numeasca un fost manager de Client Service si nici cei care "pentru zece dolari ar vinde-o si pe ma-sa" – citat al unui expat fost manager de multinationala de publicitate. In ceea ce priveste experienta si profesionalismul sintem in masura astazi sa ii invatam noi pe ceilalti. Epoca in care primeam lectii in domeniu tine de istorie. Romania nu este o tara famelica, locuita de pigmei scuipati in barba de arendasi" a mai spus Georgescu.
Alaturi de micul balkanski, primul atelier de marketing cultural romanesc, GAV va dezvolta un grup romanesc independent. Agentia studiaza optiunea unor aliante strategice pentru a dezvolta aria de servicii oferite clientilor. "Excludem din calcul orice mutinationala. Exista resurse strict locale deosebite in acest moment in BTL, PR si CRM – zone pe care nu vrem sa le dezvoltam intern si pe care le putem integra prin parteneriate strategice. Oricare ar fi acestea, GAV si balkanski isi vor pastra independenta. Nu este doar un slogan, ci o motivare pentru partenerii nostri din companie, care sint si primii muncitori ai agentiei"
"Am lucrat impreuna cu Lucian multi ani de zile si am trecut prin toate etapele preistoriei, istoriei si contemporaneitatii publicitatii romanesti. Am cunoscut impreuna ceea ce insemna dominatia jignitoare a expatilor la inceputul anilor ‘90, rigiditatea retelelor la mijlocul deceniului trecut, emanciparea creativa si antreprenoriala locala la debutul mileniului. Il sustin in demersul lui independent si cred cu tarie ca formele fara fond corporatiste sint lipsite de viitor. Daca publicitatea trebuie sa se reinventeze atunci si conceptul de "retea" si de "coordonare" trebuiesc revizuite. Perioada coloniilor si a sclavilor analfabeti de pe plantatie e revoluta" a declarat Puiu Oncescu, Associated Creative Director GAV, unul dintre seniorii publicitatii romanesti, primul art director activ, cu aproape doua decenii de activitate, inceputa la Casablanca (Maroc), in 1990.
GAV are in acest moment o serioasa baza de clienti care nu este afectata de incetarea parteneriatului. "Chiar daca avem clienti importanti din zona germanica, nici unul nu este comun, majoritatea fiind cistigati inainte de afiliere, ba chiar unii dintre ei, brand-uri cu rezonanta, fiind pierduti de fostii nostri parteneri intre timp. Despartirea nu ne afecteaza in nici un fel, ne da doar mai mult entuziasm, motivare, adrenalina si putere de constructie pentru viitor" a mai spus Georgescu.
"Cei aproape trei ani de parteneriat au fost interesanti si benefici de ambele parti, cred”, adauga Marius Rosu, Creative Partner GAV. “Demisia top managementului retelei la inceputul anului, dar mai ales plecarea lui Ingmar Janson un adevarat prieten al nostru, nu doar sef regional, au fost ca decesul stilpului familiei. Nu am mai regasit nimic din valorile, spiritul si prietenia initiala. Nu avea nici un rost sa mai continuam, cred ca aceasta meserie trebuie sa fie facuta impreuna cu oameni vizionari si pasionati. In plus, mutarea headquarter-ului de la Berlin la Hamburg, cred ca spune multe. Ne placea metropola si boema ei culturala, mai putin porturile comerciale." – a mai spus Rosu.
GAV a fost infiintata de Lucian Georgescu si Marius Rosu in 2003, impreuna cu atelierul de marketing cultural balkanski. Printre clientii si partenerii actuali ai GAV si ai atelierului de marketing cultural balkanski se numara Brita, Balkan RO, Citroen Romania, Forumul Democrat al Germanilor din Romania (FDGR), Lindab Romania, Mercedes-Benz Romania (Mercedes, Jeep, Dodge), Raiffeisen Leasing, Stefanel, Cramele Halewood, Sibiu Capitala Culturala Europeana, Sibiu Jazz Festival, Dakino International Film Festival. In 2005 GAV a semnat un contract de parteneriat de doi ani cu reteaua Scholz & Friends reprezentata de Ingmar Janson, directorul international care avea insa sa demisioneze la doar citeva luni dupa reinoirea parteneriatului, la finele anului 2007. In mai 2008, in urma unor presiuni si a unei atitudini inacceptabile ulterioare, GAV a decis sa renunte la colaborare.
"In activitatea mea de 16 ani in publicitate am lucrat cu multe natiuni, rase, tipuri de sisteme, parteneri si clienti diversi. Am condus filiala locala a unei dintre cele mai mari retele de publicitate mondiala si am raportat la Paris, New York si Londra in decursul anilor. Am avut onoarea sa fiu coleg, colaborator, inferior direct sau indirect cu personalitati precum Marcello Serpa, Andy Arghirou, Michael Baulk, Peter Souter, Allen Rosenshine. Oricit de importanti si cita greutate au avut acesti oameni si agentiile pe care le reprezentau si oricit de insignifianta pozitia sau rolurile mele, am fost tratat cu respect si consideratie, dovada unei elegante pe care numai educatia si superioritatea intelectuala ti le dau. Iata de ce, dincolo de faptul ca am fost surprins de lipsa de fair play si de cuvant a fostilor nostri parteneri prin comunicarea unilaterala a intreruperii parteneriatului, sint usor amuzat de maniera lor sau mai bine zis de lipsa de maniere; pretentiile mele si asteptarile erau si au ramas superioare" – a mai declarat Lucian Georgescu si a adaugat la final – "Sint totusi bucuros ca Scholz & Friends a gasit lesne o solutie de a-si continua activitatea in Romania, avind in vedere munca noastra sustinuta de a le face cunoscut numele intr-o piata in care erau inexistenti si ignorati pe deplin. Cred ca au facut acum cea mai buna optiune posibila pentru ei si standardele lor profesionale si morale. Sint convins ca Lowe Romania ii va aduce curind la nivelul reputatiei creative de care se bucura pe piata locala. Felicitari si mult succes!".
{mosloadposition user10}