Piaţa de automobile electrice din România a cunoscut o dezvoltare constantă importantă în ultimii doi ani. Acum, automobilul electric este o realitate. Aceasta a încurajat dezvoltări private importante în reţele de încărcare publică, care până acum a fost, în mare parte, gratuită. Introducerea unui program de taxare este un pas firesc în maturizarea şi sustenabilitatea acestor investiţii importante pentru piaţă.
Dezvoltarea infrastructurii de încărcare a crescut încrederea în automobilele electrice şi a făcut mai uşoară utilizarea acestora, cu un impact major pentru deplasările extraurbane.
BMW i3 este cel mai bine vândut automobil electric din România în ultimii doi ani. Ca automobil de oraş, pentru clienţii individuali, este folosit în special cu încărcare de acasă, aceasta având în vedere că timpul cel mai mare de staţionare este peste noapte, la reşedinţa utilizatorului. Un studiu BMW, realizat pe un grup de utilizatori privaţi în Berlin, a arătat că mai bine de jumătate nu au folosit nici măcar o dată încărcarea publică în contextul unei utilizări urbane. În acelaşi timp, soluţiile de încărcare se diversifică permanent, inclusiv BMW Group a investit în mai multe staţii în zone cu mare potenţial de utilizare şi acestea sunt în continuare disponibile gratuit.
Din acest punct de vedere, considerăm că introducerea unor costuri de încărcare pentru o parte din staţiile publice nu are un impact semnificativ asupra costurilor de utilizare. În contextul finanţării BMW i Select, BMW i3 rămâne unul din cele mai accesibile modele BMW dacă se ia în considerare costul total de utilizare.