Potrivit ultimelor cifre anunţate în 8 octombrie 2014 de către IDC, Lenovo este lider global pe piaţa PC-urilor pentru al şaselea trimestru consecutiv, de această dată cu o cotă de piaţă record de 20%. Evoluţia are loc pe fondul unei relative stabilizări a industriei globale a PC-urilor, care a înregistrat o scădere de numai -1.7%, semnificativ mai mică decât previziunile anterioare ale IDC care anticipau o reducere de -4.1%.
Rapoartele IDC referitoare la livrările făcute în trimestrul trei al anului 2014 arată că Lenovo a atins o cotă de piaţă globală de 20%, în creştere faţă de nivelul de 19.4% din Q2. Compania a crescut cu 11.2% faţă de anul anterior şi s-a distanţat de jucătorul numărul doi de pe piaţă, de la 0.2 la 1.2 puncte procentuale. Această performanţă s-a realizat printr-o creştere a livrărilor cu 15.7 milioane în trimestrul trei.
“Atingerea unei cote de piaţă globale de 20% este un reper extraordinar pentru Lenovo: am ajuns la acest punct mai repede decât ne-am aşteptat,” a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO, Lenovo. “În timp ce alte companii au căutat un plan care să funcţioneze, noi l-am îndeplinit pe al nostru iar rezultatele vorbesc de la sine. Nu numai că am atins un nou record şi ne-am consolidat poziţia de lider în PC-uri pentru al şaselea trimestru consecutiv, dar ne-am şi diversificat business-ul în acelaşi timp. Suntem numărul doi pe o piaţă în creştere a tabletelor şi PC-urilor şi numărul trei în vânzările globale de tablete şi servere. Iar în curând vom fi numărul 3 în vânzările globale de telefoane inteligente. În timp ce veniturile companiei s-au apropiat de 50 miliarde USD, Lenovo a rămas constantă şi agilă.
Avem încredere că vom continua să creştem pentru că suntem concentraţi şi vom continua să beneficiem de tendinţa de consolidare din industrie, pentru a suţine evoluţia noastră în sectorul PC-urilor. Între timp ne urmărim strategia care, odată cu recenta finalizare a tranzacţiei System X şi viitoarea semnare a preluării Motorola Mobility, ne va furniza trei motoare de creştere – PC, Mobile şi Enterprise. Iar cu ajutorul unui echilibru potrivit între inovare şi eficienţă vom lansa şi mai multe produse noi. Chiar în această săptămână prezentăm noi inovaţii care vor întări familia YOGA şi vor încânta clienţii cu noi produse creative şi stilate.
Pentru a ne menţine ritmul trebuie să găsim în permanenţă noi motoare de creştere şi noi modalităţi de a evolua. PC-urile au fost primul motor care a propulsat Lenovo în poziţia de lider global şi ramân business-ul nostru principal. Acum, cu ecosistemele mobil şi enerprise în portofoliu, ne prefătim să lansăm etapa a doua de creştere pentru Lenovo.”
NOTĂ: Gartner a plasat de asemenea Lenovo în poziţia de lider global, cu 19.8% cotă de piaţă globală în acest trimestru, faţă de 19.1% în trimestrul anterior, şi la o distanţă de 1.9 puncte procentuale faţă de numărul 2 global.
{mosloadposition user9}