Găsiţi în cele ce urmează câteva dintre deciziile rezultate în urma şedinţei Consiliului de Administraţie (CA) al TVR, desfăşurată astăzi, 8 noiembrie 2012:
Un punct important pe ordinea de zi a fost legat de înfiinţarea unei societăţi comerciale cu capital format 100% din active TVR care să se ocupe de vânzarea spaţiului publicitar al SRTv. În acest sens, Consiliul de Administraţie a decis anularea procedurii de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar al Televiziunii Române şi crearea unei comisii care să pregătească un proiect în vederea înfiinţării unei regii cu capital 100% TVR.
European Broadcasting Union (EBU) recomandă, de altfel, vânzarea spaţiului de publicitate prin intermediul unei regii proprii, care să funcţioneze autonom, după regulile pieţei. Multe dintre televiziunile publice din Europa, precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii proprii de vânzare a spaţiului de publicitate.
Din octombrie 2011, de vânzarea spaţiului de publicitate se ocupă Direcţia de Marketing şi Vânzări a TVR, după ce, la 27 septembrie 2011, Consiliul de Administratie al TVR a decis renunţarea la contractul cu regia Splendid Media.
TVR are de recuperat de la Splendid Media, care a gestionat vânzarea spaţiului de publicitate la televiziunea publică până în anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma reprezintă contravaloarea facturilor fiscale la care se adaugă penalităţile, conform contractului de cesionare a gestionării spaţiului de publicitate semnat între cele două părţi la data de 25 martie 2009.
Tot astăzi, membrii CA au hotărât ca la următoarea şedinţă, după analizarea unei note de fundamentare prezentate de Departamentul Sport şi Direcţia Economică, să decidă oportunitatea achiziţionării drepturilor de difuzare pentru UEFA Champions League şi Supercupa Europei pentru perioada 2012-2015.
Aceste hotărâri au fost adoptate cu unanimitate de voturi.