Ediția 2010 a Salonului Internațional Auto de la Geneva va însemna debutul versiunii europeane a hibridului coupe Honda CR-Z. Versiunea europeană dispune de un sistem 2+2 locuri, precum şi de faruri de zi cu opt LED-uri.
Utilizatorii CR-Z se vor putea bucura de primul automobil ce îmbină un sistem hibrid cu o cutie de viteze manuală cu şase viteze. Combinând un motor eficient de 1.5 litri alimentat cu benzină si sistemul hibrid unic IMA creat de Honda, CR-Z oferă un nivel scăzut de emisii şi, în acelaşi timp, o experienţă de șofat minunată. Datorită caraterului său flexibil, sistemul hibrid IMA poate fi folosit în combinaţie cu o cutie manuală de viteze, permiţând conducătorului auto să folosească întreaga forţă a vehiculului şi în acelaşi timp să economisească benzină (5.0 l/100 km).
Pentru a optimiza alegerile utilizatorului in materie de șofat şi pentru a spori manevrabilitatea automobilului, CR-Z a fost dotat cu sistemul 3-Mode Drive. Această caracteristică unică permite şoferului să aleagă între cele trei moduri de conducere, care modifică raspunsul acceleraţiei, al direcţiei, timpul de oprire al motorului la stationare, controlul climei şi nivelul de asistenţa oferit de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui mecanism, Honda permite şoferului să adapteze setările vehiculului în aşa fel încât acesta să se bucure de călătoriile pe care le face, de maximizarea economiei pe care Honda o asigura sau de un echilibru între cele două.
Butoanele sport au devenit un lucru obişnuit, de cele mai multe ori oferind un raspuns mai rapid al cuplului, însă Sistemul 3-Mode Drive creat de Honda este diferit. Noul sistem modifică comportamentul şasiului hibridului cât şi servodirectia şi reglajul între cele trei moduri.
Atunci când sunteţi departe de oraş şi doriţi să vă bucuraţi pe deplin de experinţa de a conduce un CR-Z, puteţi pune maşina în modul SPORT. Astfel, acceleratia este mai energica, sistemul hibrid IMA oferă un grad ridicat de asistenţă prin motorul electric, si se modifica raspunsul servodirectiei.
Honda înțelege că până și cel mai entuziast conducator auto poate intampina conditii de trafic intens unde maximizarea economiei de carburant este de dorit. În aceste condiții, modul ECON poate fi selectat acordând prioritate economiei de combustibil prin acționarea sistemelor drive-by-wire, ECU, a aerului condiționat și a sistemului hibrid. Când condiţiile de șofat nu sunt cele sportive sau plăcute, funcția Eco Assist împreună cu modul ECON îi dă șoferului posibilitatea de a economisi combustibil mai mult ca niciodată în drumul spre muncă sau în traficul intens.
În orice moment automobilul poate circula în modul NORM, lucru ce prevede un echilibru între performanţă, economie şi emisii reduse. In plus fata de functia Eco Assist, iluminarea indicatorului CR-Z este conectata la sistemul de condus cu 3 moduri.În modul NORM, vitezometrul are culoarea albastră, iar în momentul în care automobilul este condus economic, vitezometrul indică „verde”. În modul ECON vitezometrul este de asemenea luminat albastru (strălucind verde când se conduce economic) dar şi verde (apare si pictograma reprezentata de o floare verde eco, alături). Când vitezometrul este “roşu” aceasta indică faptul că CR-Z este condus în modul SPORT.
Modelul CR-Z va fi pus în vânzare în Europa la mijlocul anului 2010, iar prețul urmează să fie anunțat la Salonul Auto de la Geneva.
Honda CR-V
Noul CR-V va apărea pentru prima dată la Geneva cu un design exterior revizuit și interior restilizat. Modelele diesel sunt echipate cu cel mai recent motor i-DTEC de 150 CP, care este acum disponibil cu o cutie de viteze automată. Toate echiparile CR-V au beneficiat de o suită de măsuri de reducere a zgomotului și revizuiri ale suspensiilor care să imbunătățească in continuare amortizarea.
Gama Honda
Standul Honda la Salonul Auto de la Genea va prezenta de asemenea vehiculul electric cu pile de combustibil FCX Clarity dar și gama actuală Jazz, Insight, Civic, Civic Hybrid și modelele Accord.
Bucuresti, 08.02.2010
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}