• Toboşarul de la Pink Floyd conduce un „Silverarrow” reconstruit
• Frank Biela, câştigător de cinci ori în cursa de la Le Mans, în superturul Audi A4
Audi Tradition întâmpină Festivalul vitezei de la Goodwood, Anglia, de anul acesta (11 – 13 iulie 2008) cu un debut mondial. La cea mai mare cursă automobilistică clasică din lume, compania din Ingolstadt va prezenta publicului o reconstrucţie absolut identică a automobilului „Silverarrow” tip D cu compresor dublu, produs de concernul Auto Union în 1939.
Au fost necesari patru ani pentru a reconstrui acest automobil de curse, a cărui versiune originală a câştigat de două ori cursa Grand Prix, avându-i ca piloţi pe H.P. Müller şi Tazio Nuvolari. „Silverarrow” va fi inaugurat la Goodwood, de către Nick Mason, toboşarul de la Pink Floyd, în faţa unui public de aproximativ 150.000 de persoane.
Thomas Frank, directorul Audi Tradition, a declarat: „Suntem încântaţi să deţinem acest automobil în colecţia noastră. Şi unde puteam să-i facem o inaugurare mai bună decât în Marea Britanie? Noi credem că acest gest reprezintă un tribut adus acelor oameni a căror măiestrie unică a readus la viaţă acest automobil extraordinar.” „Noul” automobil tip D al Auto Union a fost construit integral în Anglia. Atelierul specializat Crosthwaite & Gardiner din East Sussex a fost capabil să recurgă la cei aproape 30 de ani de experienţă pe care îi are în reconstrucţia automobilelor „Silverarrow” ale concernului Auto Union. Pe de altă parte, specialiştii în caroserii de la Roach Manufacturing, lângă Southampton, au avut la dispoziţie doar câteva fotografii istorice după care să se orienteze.
Odată cu falimentarea concernului Auto Union din cauza ocupaţiei sovietice din Germania de Est, după al doilea război mondial, au dispărut fără urmă toate automobilele de curse ale Auto Union şi cea mai mare parte a documentaţiei tehnice. Automobilul de curse tip D este ultima versiune a automobilelor „Silverarrow” produse de Auto Union (între 1934 şi 1939), creaţie a Departamentului pentru automobile de curse al Auto Union de la Zwickau. Pentru ca automobilul tip D, care avea un motor de 420 cp şi doisprezece cilindri, să fie şi mai rapid, versiunea cu un singur compresor, care şi-a făcut debutul în anul 1938, s-a transformat într-o versiune cu compresor dublu. Acest lucru a sporit puterea dezvoltată cu 65 de cai putere, dar a necesitat şi numeroase modificări ale caroseriei.
Partea posterioară a automobilului a căpătat o formă bombată pentru a putea adăposti compresorul dublu, cuplată cu o ţeavă de admisie a aerului lungă, iar secţiunea anterioară a devenit mai aplatizată. Modelul tip D modificat care a rezultat, şi-a făcut debutul de-abia la jumătatea sezonului din 1939 al cursei belgiene Grand Prix. Din această cauză, Keith Roach şi echipa sa au avut la dispoziţie doar câteva fotografii după care să se orienteze. Totuşi, el este foarte satisfăcut de rezultate: „Este una dintre capodoperele noastre din toate timpurile”. Roach Manufacturing a mai construit, pe baza unor fotografii, o reproducere a caroseriei aerodinamice a modelului tip C care a doborât multe recorduri, produs de Auto Union în 1937. Acest automobil este expus acum la muzeul Audi.
Automobilul tip D produs de Auto Union, care îşi va face debutul în curând, va fi ultima copie a modelului „Silverarrow” comandată de Audi Tradition. Thomas Frank, directorul Audi Tradition, a mai spus: „Automobilul nostru tip D, copie a celui produs de Auto Union în 1938, care este realizat în mare parte cu piese originale şi care a fost expus în ultimii ani la pistele de curse, va fi expus în muzeul Audi nu peste mult timp. Unul dintre motivele pentru această decizie este faptul că trebuie să evităm deteriorarea lui. Noua copie îşi va ocupa locul cuvenit. În felul acesta, le vom putea oferi oamenilor experienţa extraordinară de a urmări acest automobil în acţiune.”
Audi a găsit un pilot adecvat pentru acest debut în persoana lui Nick Mason. Toboşarul de la Pink Floyd este un partizan important al curselor de automobile de epocă din Marea Britanie.
Mason a pilotat de cinci ori în cadrul Cursei de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans şi este mândrul proprietar al unei impresionante colecţii de automobile de curse cu o valoare de ordinul zecilor de milioane. A condus deja în 2007 la Goodwood un automobil de curse produs de Auto Union: modelul tip C, produs în 1936. Şi este cu adevărat încântat de perspectiva competiţiei din acest an: „Înseamnă că am făcut ceva bine anul trecut dacă Audi Tradition are de gând să-mi încredinţeze acest debut. Este o onoare imensă, pentru care le sunt cu adevărat recunoscător”.
Nick Mason nu va fi singurul pilot care va reprezenta compania Audi la startul de la Goodwood. Frank Biela, câştigător de cinci ori în cursa de la Le Mans, se întoarce în ţara de origine a curselor automobilistice în acelaşi automobil Audi A4 Supertouring cu care a câştigat în 1996 cursa de la British Touring Car Championship (BTCC). „Sunt foarte mulţumit să iau parte la cursa de la Goodwood – chiar cu fostul meu automobil de curse! E formidabil!” a declarat Biela. Audi Sport va expune şi automobilul câştigător de la Le Mans, modelul Audi R10.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Inca din 1998 SCORPION este distribuitor Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati si Braila
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– ‘One Stop Shop’ – finantare, asigurare si servicii post-vanzare. Pe toata durata contractului de finantare – in leasing sau credit – clientul beneficiaza de consultanta specializata atat din partea companiei noastre cat si din partea personalului Porsche Bank.
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi;
piese de schimb din stoc sau la comanda.
{mosloadposition user10}