· Debutul expoziţional la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Geneva
· Avanpremieră pentru jurnalişti, în februarie 2012
· Gama de modele extinsă disponibilă pe noi segmente de piaţă
· Ofensiva modelelor ŠKODA este elementul definitoriu al Strategiei de Creştere a producătorului
La Salonul Auto de la Geneva, care are loc la începutul anului 2012, ŠKODA va prezenta publicului, în premieră, noul automobil subcompact, Citigo în versiunea cu cinci uşi. În februarie 2012, reprezentanţilor mass-media li se va oferi o avanpremieră a noii ŠKODA, inclusiv un drive test. Începând cu mijlocul lunii mai 2012, versiunea cu cinci uşi va fi lansată succesiv pe pieţele din Europa, împreună cu versiunea cu trei uşi.
Citigo reprezintă intrarea ŠKODA în segmentul subcompact, segment aflat într-o creştere rapidă. La finalul anului 2011, noul model a fost introdus cu succes pe piaţa de provenienţă, în Republica Cehă. Începând cu acest an, Citigo a cucerit noi grupuri de clienţi pentru ŠKODA, contribuind astfel la Strategia de Creştere a mărcii. Obiectivul ŠKODA până în 2018 este acela de a creşte livrările la un minimum de 1,5 milioane de unităţi pe an, la nivel mondial. În 2011, marca a atins un alt record de vânzări, în cel de-al 117-lea an de istorie a companiei, comercializând 879.200 de unităţi.
Citigo se clasează printre cele mai compacte, şi în acelaşi timp printre cele mai spaţioase automobile din segmentul său. Fidel promisiunii mărcii: ‘Simply Clever’, automobilul impresionează printr-o serie de caracteristici ingenioase precum un suport pentru fotografii şi documente, un cârlig pentru geantă pe capacul torpedoului, o serie de plase de reţinere şi multiplele opţiuni de depozitare.
Designerii modelului Citigo au pus accentul pe siguranţă, aducând maşinii scorul maxim de cinci stele în testul de impact Euro NCAP, alături de Volkswagen up! şi SEAT Mii. Şi încă o premieră: noul automobil de oraş este şi primul model ŠKODA care expune noul logo al mărcii.
Un motor pe benzină, cu trei cilindri, propulsează Citigo, acesta având o cilindree de un litru şi două versiuni de putere: 44 kW/60 CP sau 55 kW/75 CP. În varianta sa cea mai eficientă, Green tec, noul Citigo obţine un consum de 4,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 ale noului model ŠKODA se ridică la numai 96 g CO2/km.
Pe piaţa de provenienţă, cel mai mic membru al familiei ŠKODA a devenit recent Cea Mai Bună Maşină de Oraş, în cadrul celui mai mare sondaj auto din Cehia: Car of the Year 2012.