iar AAV Group preia integral francizele ESPRIT/SPRINGFIELD/WOMEN’SECRET
Dupa ce in cursul acestui an a iesit din mai multe business-uri mici sau care nu reprezentau core business-ul sau, Grupul RTC isi consolideaza prezenta pe zona de fashion retail.
Incepand din noiembrie a.c., la 1 an si jumatate de la intrarea pe aceasta piata, Grupul RTC devine proprietarul a 100% din actiunile Fashion Retail Group (FRG), companie ce detine franciza pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova pentru brandul britanic Debenhams. In schimb, Octavian Radu renunta la pachetul de actiuni (40%) detinut in AAV Group, companie unde actionar unic devine Vicentiu Zorzolan. AAV Group detine, de anul trecut, drepturile de franciza pentru Esprit, Springfield si Women’Secret.
In urma schimbului de actiuni, drepturile de franciza Debenhams (operata de FRG) intra 100% in proprietatea Grupului RTC, in timp ce Zorzolan, care pana acum avea 60% din AAV Group, devine proprietar integral al drepturilor de utilizare a brandurilor in franciza ale AAV Group.
“Retailul va fi motorul de crestere a Grupului RTC in urmatorii 10 ani, iar pe piata de fashion posibilitatile de dezvoltare sunt foarte mari. Consumatorii renunta la produse “no name” in favoarea brandurilor si a calitatii, iar proiectele de mall-uri sunt din ce in ce mai generoase. Voi investi mai mult de 25 de milioane de euro in urmatorii trei ani in dezvoltarea Debenhams. De asemenea, suntem deja in discutii avansate cu alte trei marci de fashion, pe care le vom aduce in Romania incepand cu primavara anului 2008 si care vor mari cu inca 5.000 mp spatiul de retail si cu 15 milioane euro rulajul in 2010” precizeaza Octavian Radu, presedintele Grupului RTC.
RTC Holding isi propune sa dezvolte reteaua Debenhams cu pana la 10 magazine in urmatorii trei ani; suprafata de vanzare va ajunge, astfel, la peste 23.000 mp, avand in vedere ca spatiul mediu al unui magazin Debenhams este de aproximativ 2.000 mp.
Planurile de extindere includ noi magazine in Bucuresti si in alte orase mari ale tarii si, in perspectiva, in afara Romaniei.
“Fiecare dintre noi doreste sa aiba o dinamica puternica pe fashion in perioada urmatoare, iar prin acest schimb de actiuni fiecare va putea aloca toate resursele intr-o singura directie”, considera Vicentiu Zorzolan.
Acesta intentioneaza sa investeasca peste 10 milioane in dezvoltarea francizelor pe care le detine, astfel incat in urmatorii 3 ani numarul magazinelor Esprit, Springfield si Women’Secret sa ajunga la aproximativ 40, cu o suprafata de vanzare de peste 20.000 mp si o cifra de afaceri care sa depaseasca 80 de milioane euro in 2010 – fata de 20 milioane euro, rulajul estimat pentru 2008.
In ceea ce priveste francizele din portofoliul AAV, compania va finaliza in urmatoarele 4 saptamani semnarea contractelor pentru achizitia a inca 5 francize fashion, care ar putea mari rulajul in 2009-2010 cu 10, pana la 15 milioane euro.
{mosloadposition user10}