22 martie este Ziua Mondiala a Apei. Poate una din ultimele, daca ar fi sa ne calculam sansele de supravietuire. La ora actuala, sub 1% din apa de pe planeta mai este potabila. Procentul e in scadere, populatia in crestere, iar un om nu poate trai mai mult de 3-4 zile fara apa. Putem fi pesimisti, acceptand situatia ca atare si urmarind pasiv statisticile tot mai sumbre.
Sau putem sa REconsideram felul in care folosim aceasta resursa vitala, sa REinvatam sa o pretuim si sa o economisim, din timp, pentru situatii disperate. Pentru toti cei responsabili si pentru cei care vad lucrurile asa cum ar putea sa fie, Coca-Cola HBC Romania, prin intermediul platformei RE Concept, lanseaza la apa aplicatia de Facebook Banca de Apa.
https://apps.facebook.com/banca_de_apa/
Aplicatia permite utilizatorilor de internet ca in baza ID-ului unic de pe Facebook sa depuna la banca un pahar de apa. Toate contributiile se strang timp de aproape 3 luni in seif, iar la finalul proiectului compania Coca-Cola HBC Romania va dona in mod real toata cantitatea de apa acumulata, in zone afectate de inundatii sau canicula extrema.
Banca de apa este unicul proiect non-profit care permite efectuarea de operatiuni bancare clasice prin utilizarea unei resurse vitale, nu a uneia financiare. Banca incurajeaza depunerile, constituie un depozit la termen in vederea acumularii, ofera creditare gratuita si pune la dispozitie cel mai transparent sold curent, contorizand cu exactitate cata apa s-a strans si aratand publicului cine a beneficiat de ea.
„Apa este vitala pentru viata, iar pentru Coca-Cola este cea mai importanta resursa. Inca din 2003 am derulat proiecte de reducere a consumului de apa, iar in 2007 Grupul Coca-Cola Hellenic, din care facem parte, a introdus dezvoltarea durabila ca parte a strategiei de afaceri. Asta inseamna ca fiecare angajat al nostru are in planul sau de evolutie un indicator de dezvoltare durabila cum ar fi, de exemplu, economia de apa. De la investitii in linii de imbuteliere noi si performante care reduc consumul de apa necesar unui litru de produs pana la proiecte speciale ca acesta, preocuparea pentru apa face parte din viata noastra de zi cu zi.”- a declarat Laura Sgarcitu, Specialist Programe Comunitare, Coca-Cola HBC Romania
„Banca de apa este cu adevarat un proiect creativ si remarcabil, care bifeaza mai multe realizari simultan: educa, implica, permite oamenilor sa fie generosi fara sa duca mana la buzunar si REstabileste ideea ca daca ne schimbam in bine comportamentul, putem schimba in bine si lumea care ne inconjoara.”- a declarat Semida Duriga, CSR director, Next Advertising
Banca de apa este un proiect marca RE Concept initiat si sustinut cu responsabilitate de catre Coca-Cola HBC Romania.
RE Concept este platforma de responsabilitate sociala a Coca-Cola HBC Romania, dedicata ideii ca RE este inceputul tuturor actiunilor care schimba in bine lumea.