Cu ocazia Zilei Internaționale „One Health”, ce este celebrata in fiecare an pe data de 3 Noiembrie, InfoCons lanseaza Aplicatia Globala de Protectia Consumatorilor din perspectiva sanatatii si a protectiei mediului unica, aplicatie tip pasaportul consumatorului “One Health “.
Aplicația Globala InfoCons este un instrument util si gratuit, ce poate fi folosit in 33 de limbi si care poate fi descarcat din magazinele : App Store, Google Play si App Gallery. Aplicația Globala InfoCons este un instrument util pentru a face alegeri informate si pune la dispozitia consumatorilor OneHealth informatii precum : Scanarea codurilor de bare ale produselor alimentare pentru a afla ingredientele, numarul si tipul de aditivi alimentari, alergeni, cantitatea de zahar, sare, calorii , posibilitatea de a personaliza aplicatia pentru cei cu anumite probleme de sanatate si nevoi dietetice speciale prin stabilirea cantitatii de sare, zahar, alergeni, numeric si tipuri de aditivi , precum si Alerte in timp real pentru produse alimentare si non-alimentare la nivelul Uniunii Europene.
De asemenea InfoCons a lansat Proiectul “InfoCons European One Health = One Consumer’s Protection!”
Principiul One Health este sanatate. Atât sanatatea oamenilor, cat si a animalelor si a mediului inconjurator. Elemente care sunt legate una de cealalta. Dar legatura indisolubila intre diferitele domenii de activitate trebuie sa aiba in prim plan omul. Omul care trebuie sa traiască intr-un mediu sanatos, cu animale sanatoase, intr-un cadru sanatos, avand alimente sanatoase, si astfel principiile protectiei consumatorului se readuc astazi dupa discursul lui Kennedy din 1962, la valențe mult mai reale si actuale: “Calitatea de consumator prin definitie ne include pe toti. Consumatorii sunt cel mai mare grup din punct de vedere economic, ce influentează si este afectat de marea majoritate a deciziilor economice publice sau private. Cu toate acestea, sunt singurul grup important a carui opinii nu sunt auzite foarte des.”
El a enuntat patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a alege si dreptul de a fi ascultat.
In noua sintagma „One Consumer’s Protection” consumatorul este om, si omul este consumator, dar consumator vazut cu grija pentru resurse, pentru sanatate, pentru mediu, si integrand diferitele domenii si zone de dezbatere si de discutie, dar mai ales de cercetare, pentru a putea preveni, si mai ales pentru a putea crea noul principiu global One Health din viziunea holistica, un singur pamant datator de viata Universului.
Conceptul de One Health nu se refera doar pur si simplu la boli infecțioase care se transmit de la animale la oameni. Este vorba despre intelegerea faptului ca toata „sanatatea” – fizica, emotionala, sociala, financiara, mentala – este legata de mediul nostru natural si construit în timp, fie daca acele medii sunt curate, slab populate, zone „salbatice” sau comunitati urbane aglomerate.
One Health este despre unirea sistemelor de sanatate si de supraveghere a acesteia, de la animale, la oameni, totul pentru protectia consumatorilor si pentru mediul în care traim. In momentul de fata, sunt atatea organizatii pentru protectia consumatorului, incat consumatorul nu mai stie unde sa mearga dacă doreste sa depuna o sesizare.