An jubiliar pentru primul Sports Activity Vehicle: De la premiera de la Salonul Auto de la Detroit în 1999 au fost vândute peste 845 000 exemplare în întreaga lume.
Cu o dinamică de neegalat pe şosea şi tracţiune excelentă pe teren accidentat, BMW X5 se află de zece ani pe un drum al succesului. În cadrul Salonului Auto de la Detroit NAIAS 1999 BMW prezenta prima generaţie şi punea bazele unui nou segment – Sports Activity Vehicle (SAV). La numai 10 ani de la premiera mondială, peste 845 000 de unităţi erau deja vândute. Continuând consecvent dezvoltarea acestui concept, astăzi sunt disponibile nu mai puţin de trei modele BMW X, cu un al patrulea anunţat a intra în producţia de serie în acest an. În acelaşi timp BMW X5 a devenit un etalon pentru întreaga clasă de automobile cu tracţiune integrală prin dinamică, eficienţă, ergonomie, calitate premium şi siguranţă.
Încă de la început s-a remarcat printr-o combinaţie de neîntâlnit la niciun alt automobil. Noul model reuşea să aducă plăcerea de a conduce, tipică pentru BMW, într-un segment complet nou. Spaţiul generos şi tracţiunea integrală permanentă erau pentru prima oară alăturate agilităţii specifice unei limuzine BMW.
Caroseria autoportantă şi suspensia idependentă îl diferenţiau clar de automobilele de teren accidentat tradiţionale. Sistemul de control al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control), diferenţialul autoblocant ADB-X (Automatic Differential Brake) şi sistemul de control la coborâre HDC (Hill Descent Control) au oferit caracteristici dinamice de excepţie atât pe şosea cât şi în afara drumurilor asfaltate.
Design-ul a complentat consecvent atributele deosebite ale noului automobil. O altă trăsătură importantă a fost poziţia înaltă de condus, care oferea şoferului acelaşi sentiment de supremaţie asigurat şi de tehnologia din spatele trenului de rulare. Alături de acestea, interiorul ergonomic şi de calitate aducea un nou standard pentru un automobil cu tracţiune integrală.
În toamna anului 2006 a doua generaţie a BMW X5 a adus o dezvoltare semnificativă a caracteristicilor modelelor SAV. Cu un confort interior ridicat, susţinut de lux şi eleganţă, tehnologiile şasiului şi trenului de rulare semnificativ îmbunătăţite şi sisteme de asistenţă inovative, noul BMW X5 a impus noi standarde faţă de competiţie. Produs, asemeni predecesorului, la fabrica din Spartanburg, Statele Unite, este primul BMW care oferă spaţiu pentru maxim şapte pasageri. Tracţiunea integrală inteligentă xDrive a fost dezvoltată pentru a oferi mai mult dinamism pe şosea şi mai multă tracţiune în afara asfaltului. Tracţiunea integrală controlată electronic şi cuplată la DSC distribuie variabil cuplul între puntea faţă şi spate.
Prin succesul noului BMW X5 s-au pus bazele poziţiei BMW ca cel mai de succes producător de automobile premium cu tracţiune integrală.
Numeroase distincţii pentru design, calitate, siguranţă au mărit atractivitatea celui mai mare model SAV de la BMW. Printre altele, BMW X5 a primit în 2007 premiul de design “autonis” al revistei germane “auto motor und sport”, Gold Award în cadrul studiului de satisfacţie al clienţilor J.D. Power pentru America de Nord, precum şi o victorie în segment în competiţia internaţională “auto 1” a grupului “Auto Bild”.
Anul 2008 a început cu o nouă victorie în segment la sondajul realizat de revista „auto motor şi sport“. De asemenea, s-a clasat în topul primelor trei modele în ceea ce priveşte valoarea de revânzarea pe piaţa germană. Astfel, revista germană “Auto Bild” i-a oferit titlul “Wertmeister” atât în 2007, cât şi în 2008.
Deja din anul 2000 Institutul American pentru Siguranţă Rutieră (IIHS) a declarat prima generaţie de BMW X5 ca fiind cel mai sigur automobil dintr-un crash-test efectuat de institut. În anul 2003 primea 5 stele din partea Euro-NCAP. Actualul model BMW X5 a primit din parte IIHS atât în 2007 cât şi în 2008 “Top Safety Pick Award” pentru comportament excelent în cadrul unui crash-test.
Şi în domeniul eficienţei BMW X5 ocupă o poziţie de top. Versiunea 2009 vine cu motorizări de şase şi opt cilindri pe benzină, precum şi motorizări diesel de şase cilindri care, în combinaţie cu BMW EfficientDynamics, asigură un raport excelent între performanţele dinamice, emisii şi consum. Aceasta este dovada că strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics poate avea un impact semnificativ şi pentru gama modelelor X.
Toate versiunile de motorizări au cunoscut îmbunătăţiri semnificative. De exemplu, actualul xDrive48i înregistrează un consum în ciclul mixt conform testelor UE de 12,1 litri la 100 km, cu 13% mai bun şi cu 70 cp mai puternic decât versiunea BMW X5 4.4i din 2000. BMW X5 xDrive30d a crescut puterea cu 51CP şi oferă un consum cu 15% mai scăzut la 8,2 litri pe 100 km. Aceste valori devin şi mai impresionante raportate la creşterea de spaţiu şi confort pe care le oferă noua generaţie de BMW X5. Astfel, cu un consum mediu de numai 8,2 litri la 100 km şi emisii de CO2 de numai 217 grame pe km, modelul de şapte locuri oferă un nivel de eficienţă care rar este atins chiar şi de modele din clasa compactă – 1,2 litri pe 100 km, pe pasager sau 31 g pe km, pe pasager.
{mosloadposition user10}