Energie, virtuozitate şi un nivel incredibil de performanţă. Astfel poate fi rezumat spectacolul Don Quijote al Teatrului Bolshoi din Moscova. Înregistrarea acestei capodopere va fi proiectată la Grand Cinema Digiplex în data de 10 februarie, de la ora 17:00.
Pus iniţial în scenă de Marius Petipa, pe muzica lui Ludwig Minkus, Don Quijote a fost prezentat pentru prima dată în 1869. Toate producțiile moderne ale baletului Petipa/Minkus sunt derivate din versiunea montată de coregraful Alexandru Gorsky pentru Teatrul Bolshoi în 1900. De-a lungul anilor, piesa a fost modificată și a devenit o producţie marcantă în repertoriu Bolshoi.
Cea mai recentă producţie poartă semnătura coregrafului Alexei Fadeyechev, un maître de ballet cu o experienţă considerabilă în străinătate. În viziunea lui, Don Quijote și Sancho Panza nu sunt personajele centrale, ci personaje care conectează toate scenele. Adevărații eroi sunt Kitri (Natalia Osipova Rampage) și Basilio (Ivan Vasiliev), iar baletul este mai distractiv şi mai deschis decât în oricare din versiunile anterioare.
Don Quijote, un nobil obsedat de cavalerism şi romantism, decide să pornească într-o călătorie în care să realizeze fapte mari, care să îi aducă faimă. Între timp, în Barcelona, hangiul Lorenzo îl alungă pe umilul Basilio, care flirtează cu fiica lui, Kitri, promisă unui nobil bogat. Când apare Don Quijote, imaginaţia sa transformă hanul într-un castel, Lorenzo devine Stăpânul său şi Kitri se tranformă în prinţesa Dulcineea…
Balerina Natalia Osipova şi-a asumat cu succes o sarcină provocatoare, aceea de a îndeplini două roluri importante: cel al lui Kitri şi cel al Dulcineei. Artista are o lejeritate incredibilă a mişcării, astfel încât poantele par să devină o extensie naturala a ei. Deoarece Dulcinea este o eroină a omniprezentului balet alb, Osipova îşi transformă complet stilul și musculatura, încât simţi nevoia să verifici dacă este într-adevăr aceeaşi balerină. La rândul său, Ivan Vasiliev este partenerul ideal pentru Osipova, reuşind să cucerească scena şi publicul cu farmec şi o tehnică uluitoare.