RTB House are peste trei ani de experiență pe piața promovării online și a reușit în acest timp să crească de la nivelul de startup la a fi un furnizor global de tehnologie specializat în dezvoltarea propriilor instrumente pentru cumpărarea de spațiu publicitar și afișarea de bannere în modelul de licitare în timp real (RTB).
În România este deja un partener de încredere al multor companii care activează în zona e-commerce, având 71 de campanii active în acest moment pentru clienți mari și medii. Daniel Surmacz, director de operațiuni pentru RTB House, prezintă câteva dintre strategiile prin care compania a ajuns la nivelul la care se regăsește în prezent, dar și ce planuri are pentru 2016.
RTB House a fost fondată în 2012. Cum a fost posibil, în aproximativ trei ani, să ajungeți la o așa rată a creșterii?
RTB House este una dintre puținele companii specializate pe tehnologii de publicitate, care și-a dezvoltat propria platformă pentru a cumpăra spațiu de promovare folosind modelul RTB. Aceasta a fost prima noastră reușită, dar nu însemna și că vom ajunge astfel la un succes global.
Am reușit pentru că am avut întotdeauna convingerea că numai o combinație de tehnologie foarte bună, asistență pentru clienți și soluții adaptate nevoilor fiecărui client ne va ajuta să ajungem în top. Așa că am venit cu idei inovatoare pentru scenarii de retargetare, gândite pentru clienți cu obiective pe termen scurt, mediu și lung. Acest lucru a reprezentat diferența. În timp ce competitorii noștri oferă soluții standard, noi ne-am concentrat pe oferirea unui motor eficient și personalizabil pentru a interacționa cu audiența. Oferim, de exemplu, posibilitatea de a ajunge la acei clienți din România care au cumpărat în urmă cu trei luni un televizor și ulterior au căutat un sistem home cinema, dar nu au realizat o comandă. Este acel factor diferențiator pe care cei care gestionează campaniile de performance îl caută și de care au nevoie, iar după trei ani pe piață vedem că acesta este atuul nostru și ne ajută să avem succes.
Cum a fost 2015 din punct de vedere al afacerilor?
Din punct de vedere financiar, a fost un an de creștere. Veniturile noastre au fost cu 80% mai mari în decembrie 2015 față de aceeași perioadă a anului precedent.
Am crezut de la început că putem răspunde la creșterea nevoii de promovare programatică nu doar in Europa, ci la nivel global, astfel că imediat ce am ajuns în punctul de break-even am reinvestit veniturile noastre în extindere. Despre asta a fost vorba, pentru RTB House, în 2015.
Compania a evoluat rapid de la o afacere europeană locală într-o companie globală, punând accentul pe dezvoltarea structurilor de vânzări în noi piețe, cum ar fi Indonezia, Malaezia, Thailanda, Brazilia, Mexic, Chile și Argentina. Nu am omis nici creșterea noastră organică în Europa și anul trecut am deschis o sucursală în Moscova, un centru de client service în Praga și ne-am consolidat structurile de vânzări din Turcia, Grecia și Țările Baltice.
Care au fost cele mai mari provocări ale pieței în 2015?
Eforturile noastre s-au concentrat pe crearea de structuri de vânzări în noile regiuni în care am debutat, astfel încât provocările cu care ne-am confruntat au fost mai degrabă de contextualizarea soluțiilor, de înțelegerea piețelor și de recrutarea talentelor locale. Înțelegerea noastră asupra acestui domeniu de activitate presupune că experiența bogată în afaceri, acumulată în companiile locale și globale, ne va permite să creăm o strânsă cooperare cu clienții de publicitate și să ne întărim poziția în fiecare regiune. Astfel, anul 2015 a fost unul dedicat identificării și angajării oamenilor potriviți planurilor noastre.
În ultimele 12 luni am angajat manageri cu experiență și ne-am mărit echipa cu aproximativ 40% față de 2014. Creșterea noastră înseamnă, de asemenea, consolidarea dezvoltării și expertizei echipei noastre, iar în acest sens am angajat treptat specialiști în baze de date, deoarece crește tot mai mult volumul de informații și acesta necesită soluții care să funcționeze la scară globală. Acest lucru duce și la o creștere a numărului de centre de date, adică în Singapore și Miami, așa că am crescut, de asemenea, echipele tehnice de întreținere a acestora.
Care sunt planurile RTB House pentru 2016?
Planurile noastre sunt împărțite în două categorii: extinderea afacerii și dezvoltarea echipei. Acesta va fi un an de dezvoltare a afacerilor și ne dorim o extindere a prezenței globale spre piețe precum Statele Unite ale Americii, Japonia, Coreea de Sud și Australia. În februarie, RTB House va fi prezentă la cea mai mare expoziție de e-commerce din Tokyo, precum și la alte evenimente din Asia și regiunile Pacificului. La nivel intern, vom face pașii necesari pentru a sprijini dezvoltarea angajaților noștri și a echipelor. Pot spune că suntem abia în fazele timpurii ale construirii acestei afaceri și încă mai avem multe de făcut.
Cum trebuie să fie viziunea de dezvoltare a unui produs în acest domeniu?
Eficacitatea este pilonul principal al afacerii noastre. Acesta este motivul pentru care investim în tehnologie, algoritmi și dezvoltarea acestora, strategie care ne ajută să ne îndeplinim planul de a fi numărul unu pe piață. De asemenea, ne vom extinde treptat accesul spații publicitare și publisheri de cea mai bună calitate. Pentru a realiza acest lucru încheiem tot mai multe colaborări cu publisheri importanți din întreaga lume. Punerea în practică a acestui plan este susținută de creșterea continuă a echipei de dezvoltare.
Aici găsești un videoclip în care RTB House explică ce înseamnă retargeting și cât de puternice sunt tehnologiile sale.