„De ce marketing direct si nu marketing de turma?” este intrebarea pe care probabil si-o adreseaza multi dintre specialistii in marketing…. si pe care o s-o auzim tot mai des, cat de curand. De ce unul si nu celalalt…cu atat mai mult cu cat ambele forme sunt unelte ale unui proces permanent, prin care oamenii sunt incurajati sa ia o decizie de cumparare, ambalat frumos sub eticheta publicitatii? Pai, foarte simplu…pentru ca atata timp cat nu faciliteaza sau garanteaza vanzarea unui produs, atunci nu este marketing.
Deoarece multi oameni, constient sau nu, fac lucruri doar pentru ca i-au vazut pe altii facandu-le, i-a determinat pe specialistii in marketing sa adopte o noua strategie de abordare, respectiv Marketingul Direct. Si aceasta pentru ca unui consumator in mod sigur nu i se potriveste acelasi tip de produs ca si altuia. De aceea piata marketingului a devenit mult mai atenta la mesajul transmis catre consumator, incercand sa traga un semnal de alarma asupra sistemului si sa propuna oferte specific targetate pentru varii publicuri tinta. Si pentru a si reusi, s-a ajuns la Marketingul Direct, datorita cuantificarii rezultatelor si a posibilitatii de adresabilitate selectiva marite, in vederea obtinerii de rezultate eficiente / ROI. Astfel, targetarea este cel mai important aspect al acestei unelte de comunicare, datorita abilitatii sale de a tinti precis prospectii existenti pentru produsul/serviciul promovat.
In timp ce publicitatea traditionala se adreseaza unui public larg, folosindu-se de marketingul de turma, fara sa ceara sau sa obtina un raspuns direct (interactiune), DM-ul se indreapta din start catre persoanele cu cel mai mare potential de a raspunde concret, realizandu-se astfel o selectionare stricta. Insasi creatorul conceptului de “marketing de turma”, Mark Earls – specialistul in strategie si marketing de talie mondiala – care sustine ca “intregul univers functioneaza dupa acest sistem, care ii ofera coerenta si coeziune” – vine sa ne prezinte secretele Marketing-ului Direct la Bucuresti in aceasta toamna. Mark Earls afirma ca “oamenii fac parte din foarte multe grupuri diferite” si de aceea un om de marketing trebuie sa gaseasca grupurile cele mai interesante si relevante pentru produsul vandut, de la care sa obtina totodata si rezultatele dorite. Iar cel mai potrivit este sa se foloseasca de Marketingul Direct, cu diversele sale forme de actionare. Asadar, de la magie la realitate este doar un pas, obtinut prin targetarea corecta a publicului corect.
Specialistii in Direct Marketing trebuie sa aiba in vedere toate aceste aspecte si sa le puna corect si eficient in practica. Iar pentru a invata cum se face cel mai bine acest lucru, in cadrul RODIRECT vin sa le impartaseasca din expertiza cumulata in zeci de ani de activitate doi dintre profesionistii marketingului international: John Griffiths si Mark Earls.
La cea de-a 4-a editie a Conferintei Internationale de Marketing Direct, organizata de ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct) prin intermediul agentiei de comunicare More than Pub, sub sloganul “Dau un regat pentru un cal”, subiectele tratate de speakeri vor re-explica bazele acestei unelte de comunicare intr-o abordare stil “back to basics”. Evenimentul, care are loc in cadrul Clubului Diplomatic din Bucuresti pe 09.09.2009, va spune daca pe viitor specialistii in marketing vor alege varianta efectului de turma sau cea a feed-back-ului personalizat.
{mosloadposition user10}