Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

De ce sa promovezi doar ceea ce crezi

Ioana Hreninciuc
Marketing Manager, Hostway Romania

Am citit recent Good to Great de Jim Collins și m-a lăsat cu o mulțime de întrebări apropo de cât de bune sunt deciziile pe care le luăm atunci când ne construim brandul. Collins scrie că nu are rost să faci ceva dacă nu poți să fii cel mai bun din lume la asta… și că nu poți să fii cel mai bun din lume dacă nu știi exact DE CE faci ceea ce faci.

Nu e ceva nou faptul că trebuie să ai o poziționare care să te diferențieze de concurență și un USP clar. Dacă lucrezi în comunicare e obligatoriu să știi asta. Dar cum le alegi?

La limită, nu contează faptul că ai identificat o nevoie și un public țintă extrem de bine definit. E important nu doar să ai datele statistice ci să fii sigur că ceea ce faci rezolvă o problemă în cel mai bun mod cu putință. Asta înseamnă să te implici emoțional și să faci alegeri nu doar pe baza informației ci și a relației tale cu brandul.

Diferența dintre un om de marketing “de la client” și o echipă de agenție alocată pe un cont este că primul nu numai că își permite dar trebuie să aibă o relație emoțională cu brandul pe care îl promovează. Lucrezi în fiecare zi cu el și, în timp, ajungi să îl simți. Asta înseamnă că oricât de puternic ar fi raționalul din spatele unei campanii, o să îți poți da seama dacă i se potrivește sau nu pentru că îl cunoști.

Atunci când ajungi să îți simți brandul, relația cu publicul devine ca o prietenie. Nu te întâlnești cu prietenii tăi ca să le vinzi ceva, ci ca să le faci viața mai bună. De fiecare dată când intrați în legătură ești atent la fiecare reacție ca să găsești oportunități să deveniți mai apropiați.

Dacă alegi să mergi pe calea sigură – explicată și argumentată de agenție, susținută de cercetări, eventual testată și de alții – e foarte posibil să ai rezultate bune. Nu e atât de greu: te ții de un manual de brand și construiești campanii unitare, fiecare cu doza ei de succes. Doar că piața o să se schimbe și vei fi forțat să te adaptezi. Cu fiecare generație nouă va trebui să adopți noi valori și să comunici altfel… ca și cum ai construi o clădire cu mai multe etaje și ai folosi materiale diferite pentru fiecare etaj. Produsul finit va fi șubred și relativ inestetic.

În schimb, atunci când pleci chiar de la valori, când știi ce te diferențiază cu adevărat, ceea ce se întâmplă de fapt nu e o schimbare, ci o maturizare. Cu fiecare nivel nou nu anulezi ce a fost înainte ci consolidezi. Fiecare acțiune confirmă ceea ce ai susținut tot timpul. Relația stabilită astfel cu publicul tău este cu totul altfel – ei vor ști mereu ce găsesc alături de tine, de ce se întorc și ce reprezinți. Doar așa poți să devii un lovemark.

Am urmărit un clip de la TED în care Simon Sinek exprimă asta foarte bine: People don’t buy what you do, they buy WHY you do it.

E greu să inversezi paradigma și să nu te concentrezi pe ceea ce e clar și rezonabil… ci să pleci de la ceva pur emoțional. Doar că motivul pentru care tu accepți să susții brandul tău, motivul pentru care cea mai mare parte din viața ta, 50 de ore pe săptămână, îi sunt dedicate lui, este mult mai puternic decât orice alt mesaj de vânzări. Pe tine, spre exemplu, te-a convins…

Ioana s-a format ca om de agentie in 6 ani, in care a trecut prin ATL, online si BTL. Dupa o prima perioada petrecuta in departamentele de creatie, s-a reorientat catre account & project management si ulterior a trecut de partea clientului.

Pentru PRwave Ioana a mai scris:

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.