În relațiile dintre oameni, generozitatea are rolul de a apropia persoanele și de a facilita dezvoltarea atașamentului. Gestul de a oferi vine cu avantaje implicite pentru cel care dăruiește, căci persoana care primește apreciază atitudinea respectivă și își îmbunătățește părerea generală despre individul generos, în urma respectivei interacțiuni. Relațiile sociale dintre oameni reprezintă adesea sursă de inspirație pentru companii în cadrul campaniilor de marketing, PR, publicitate. Așa s-a ajuns la cadourile corporate – o industrie cu cifre tot mai mari la nivel internațional, an de an.
Prin intermediul acestor cadouri corporate, companiile atrag mai ușor atenția clienților și ajung să își îmbunătățească reputația, în urma legăturii directe dintre brand și consumatori. Un brand generos este mai atractiv, așa cum o persoană este mai atractivă (fapt dovedit științific) atunci când este caracterizată prin generozitate. Cu un buget rezonabil, companiile reușesc, prin oferirea de cadouri corporate, să găsească o cale ușoară de a ajunge la un public important – angajați, clienți, parteneri de afaceri. Pe scurt, se poate vorbi despre un evident impact pozitiv asupra minții oamenilor care contează cel mai mult pentru o afacere.
De mai multe decenii, cadourile corporate sunt obișnuite în mediul de business, iar obiceiul a prins avânt și în România. Dacă în anumite perioade erau la modă cadourile constând în diverse produse tip office sau de uz general, personalizate cu sigla companiei, mai nou s-a conturat un trend mult mai elegant și mai eficient: oferirea de cadouri gourmet sub formă de cosuri cadou cu alimente și băuturi – exclusiv selecții premium, produse de la branduri de top, pentru experiențe memorabile, chiar exclusiviste.
Cadourile de tip produse personalizate au avantajul de a dura mult timp, însă cele mai multe persoane evită să folosească în mod public astfel de articole personalizate publicitar, mai ales dacă acestea nu sunt de o calitate super premium. În schimb, cadourile gourmet de tip coșuri cadou de Crăciun sau coșuri cadou de Paște conțin alimente și băuturi pe placul tuturor, o diversitate care abordează diverse preferințe, cu o gamă vastă de gusturi și arome fine. Deși astfel de produse nu durează mult, experiența în sine contează enorm. Momentul savurării poate fi memorabil. Nimic nu interacționează mai puternic cu o persoană decât ceva ce este mâncat sau băut – sunt satisfăcute nevoi primare, dar tot procesul este dus la un standard înalt de eleganță și rafinament.
Coșuri cadou gourmet pentru angajați și colaboratori
În calitate de angajator, cu siguranță îți dorești să promovezi un mediu de lucru pozitiv, cu salariați cât mai fericiți. În mod curent, activitatea de business poate fi tensionată în unele situații, iar relațiile dintre echipe și lideri pot ajunge la puncte sensibile. În momente cheie – Sărbători importante din an, dar și momente speciale precum aniversări corporative sau reușite deosebite – este important să se observe preocuparea conducerii companiei de a mulțumi personalului pentru implicare.
Oferirea de cosuri craciun sau coșuri de Paște este un mare plus în politica de strategia de marketing în ceea ce privește brandul de angajator. Nu trebuie să te preocupi doar de a promova compania pe piața muncii în general, cel mai inspirat este să acționezi mai întât în interior, cu mare grijă pentru a păstra angajații fideli. În plus, aceștia pot face lobby mai departe, deci părerea lor despre companie este de maximă importanță. Iată cum generozitatea poate calma unele tensiuni firești la birou și poate ajuta în plan HR.
Costuri reduse în raport cu efectele obținute
Dacă oferi cadouri gourmet pentru clienți VIP, deci clienți foarte relevanți pentru afacerea ta, acționezi pentru fidelizarea acestora și pentru reactivare, în cazul clienților care nu au mai făcut achiziții în perioada recentă. Incluzând partea de coșuri cadou gourmet în strategia de marketing, acționezi eficient, cu un buget foarte mic în raport cu beneficiile obținute. Astfel de clienți importanți pot fi mai greu de convins prin metode clasice de tip promoții și campanii publicitare obișnuite. În schimb, pun preț tocmai pe relația cu compania, pe modul în care sunt tratați. Înțelegând că sunt clienți cu statut special, vor fi și mai interesați să dezvolte această relație comercială.
Relația dintre companie și client va deveni mai prietenească, dincolo de partea profesională. Un coș cadou gourmet premium – lux costă mai puțin decât crezi, chiar dacă include produse exclusiviste – băuturi fine, dulciuri rafinate, cafea italiană etc. Desigur, în funcție de tipul de client, se poate merge până la a oferi cadouri de top, cu șampanie autentică și alte produse gourmet excepționale. Ce preț pui pe o astfel de experiență memorabilă pe care o oferi unui client VIP, eventual de tipul statutului Platinum?
Coșuri cadou corporate – acțiune drept la țintă
Astfel de cadouri gourmet, pachete cadou de Crăciun, Paște sau aniversare, funcționează foarte bine și atunci când sunt oferite partenerilor de afaceri. Negocierile viitoare ar putea fi mai avantajoase, ai putea câștiga substanțial pe termen lung. Coșurile cadou corporate merg mereu drept la țintă. Spre deosebire de campaniile de marketing unde targetezi publicul în mod statistic, atunci când oferi coșuri cadou gourmet inițiezi un canal de comunicare directă, unde știi exact cu cine interacționezi.
Incluzând oferirea de coșuri de Crăciun / coșuri de Paște în strategia de marketing, te diferențiezi de concurență în mod pozitiv (asta dacă nu cumva gestul a devenit deja standard în domeniul tău, caz în care nu îți permiți să fii mai prejos față de adversarii tăi comerciali…). Pachetele cadou corporate pot beneficia inclusiv de opțiuni de personalizare, la cerere, în mod elegant.
Coșuri cadou concepute corect și cumpărate la preț avantajos
Nu orice alăturare de produse gourmet reprezintă un pachet cadou gourmet corporate cu efectele așteptate. Este nevoie de maximă atenție la detalii, de la selecție de branduri și combinație de gusturi și arome, până la culori, ambalaje și alte elemente. Așadar, colaborează cu un specialist autentic. Spre exemplu, cei de la gourmetGIFT.ro, unul dintre liderii pieței de cadouri gourmet și cadouri corporate, activează pe acest segment de peste 15 ani. În prezent, din magazinul online se pot comanda simplu fel de fel de coșuri cadou, indiferent de bugetul alocat.
De la variantele economy până la cele premium, super premium și de lux, toate sunt însă concepute la cele mai înalte standarde internaționale ale acestei industrii. Totul este flexibil, iar livrarea se face în momentul dorit, în locația sau locațiile dorite. Clienții pot discuta pentru cadouri corporate cu un reprezentant gourmetGIFT.ro, stabilind toate detaliile pentru comanda de coșuri cadou de Crăciun. Prețurile sunt avantajoase la un astfel de furnizor specializat, iar comenzile de volume mari de coșuri cadou pot beneficia de discount suplimentar, mai ales dacă sunt plasate din timp.
Când este momentul să comanzi coșuri cadou de Crăciun
În mod tradițional, coșurile cadou de Crăciun se oferă în luna decembrie. Pot fi petreceri de Crăciun sau pur și simplu diverse momente organizate la birou. Unele firme optează chiar pentru transmiterea individuală a coșurilor cadou, prin curier, la adresele destinatarilor – ideal mai ales pentru clienți speciali și furnizori esențiali. Pentru a avea certitudinea stocurilor și cele mai avantajoase prețuri, ideal este ca orice comandă de coșuri cadou de Crăciun, mai ales pe segmentul de cadouri corporate, să fie plasată – online pe website, telefonic sau pe email – în perioada octombrie – noiembrie.