Anul 2015 a rămas în istoria mediului online ca aducând unul dintre cele mai mari beneficii în domeniul optimizării pentru motoarele de căutare, atunci când Google a implementat pentru prima dată algoritmul ce viza optimizarea site-urilor pentru dispozitive mobile.
Această schimbare era cu siguranță necesară, iar ea a venit pe fondul schimbării totale a modului în care utilizatorul de internet folosea mediile de căutare, în contextul în care era dispozitivelor mobile se apropia de apogeu.
sursa foto
În prezent, prea puține site-uri au rezistat timpului în varianta neoptimizată, deoarece majoritatea au înțeles nevoia imperioasă de a-și adapta conținutul, astfel încât acesta să poată fi cât mai ușor accesibil atât motoarelor de căutare cât și utilizatorilor.
Ce este designul responsive?
Vă mai amintiți cum arătau în trecut site-urile atunci când acestea erau deschise spre vizualizare pe dispozitive mobile? Textul era foarte mic, paginile comprimate, cu multe spații neutilizate, iar paginile se încărcau cu dificultate.
Este drept și faptul că ecranul acestor dispozitive încă nu cunoscuse dezvoltarea actuală și posibilitățile actuale de afișare, însă problema cea mai mare era la optimizare, adică la setarea site-ului astfel încât acesta să poată fi afișat în mod corect chiar și pe ecrane mai mici.
În prezent designul mobil este definit ca fiind soluția care face ca site-ul tău să fie mobile friendly, prietenos așadar și cu utilizatorul care nu mai trebuie să mărească textul sau imaginile pentru a putea beneficia de informația pe care o oferi. Totuși, această optimizare nu are implicații negative asupra afișării pe desktop, adică un mod de afișare nu îl va influența pe celălalt, ci se încearcă pe cât posibil adaptarea conținutului la dimensiunea ecranelor.
De ce este important acest responsive design web design?
Designul responsive aduce cu sine multiple beneficii, care vizează atât relația cu utilizatorul, cu motoarele de căutare, dar și latura de feedback și analiză, care este în definitiv atât de importantă pentru creșterea și dezvoltarea unei afaceri.
O singură versiune de site, un design responsiv
Unul dintre cele mai importante motive pentru care designul responsiv este de foarte mare ajutor este faptul că nu va mai fi nevoie să creezi versiuni diferite de site, în funcție de tipul dispozitivelor pe care se realizează afișarea. Astfel, nu vei mai avea nevoie de un site dedicat pentru mobil, de unul pentru tabletă sau desktop, chiar dacă acest lucru devenise la un anumit moment o practică comună.
Responsive design îmbunătățește experiența utilizatorului în site
Responsive design ajută utilizatorul să se bucure de o experiență cu adevărat plăcută pe site-ul tău, fără a fi nevoit să adapteze manual conținutul, în funcție de nevoile sale. Imaginile și textul, cu toate detaliile aferente, sunt cu mult mai ușor lizibile prin implementarea designului responsive, iar acest lucru conduce la a ține utilizatorul în pagină pentru mai mult timp.
Acest lucru contează foarte mult la nivel de conversii, deoarece un utilizator care petrece mai mult timp în site are, așa cum este și firesc, mai mult timp la dispoziție să navigheze printre produsele sau serviciile magazinului virtual.
Așadar, pe lângă experiența utilizatorului, putem spune că designul responsive ajută și la creșterea eficientă a vânzărilor, datorită transparenței și a ușurinței în utilizare a acestui tip de afișare a informației.
Responsive design îmbunătățește indexarea
Pentru că algoritmul vine de la Google, era firesc ca acest lucru să însemne o aliniere la aceste cerințe, pentru o indexare mai bună. Astfel, site-urile care oferă utilizatorilor un design responsiv oferă în același timp și motorului de căutare posibilitatea de a le indexa mai bine, iar această grijă față de utilizatori este răsplătită de către Google.
Implementarea designului responsive costă mai puțin și este mai ușor de realizat
La nivel de costuri este de la sine înțeles faptul că o singură variantă de site, care să acopere afișarea pe toate dispozitivele, este mai ieftină sau mai economică decât mai multe variante dedicate de site, pentru fiecare dispozitiv. La nivel de mentenanță nu este nevoie de investiții suplimentare și nici de costuri cu operatori dedicați și mentenanță. Investiția va fi doar cea în sistemul ales de optimizare, care să aducă cele mai bune rezultate pentru site-ul tău.
Analiza datelor se face pe un singur site
Pentru a simplifica și mai mult modul de utilizare a designului responsive, acesta aduce și beneficiul analizei unui singur site, indiferent de varianta în care este realizat. În acest fel nu va mai trebui să analizezi date pe care să le suprapui pentru a realiza rapoartele, ci te vei bucura de un pachet complet de date care va evidenția caracteristicile site-ului indiferent de varianta de afișare.
Designul responsive te ajută în raport cu competitorii
Deși majoritatea site-urilor au făcut deja trecerea la designul responsiv, există însă situații în care versiunile mai vechi de site sau anumite module de afișare lipsesc. Este important să te axezi pe implementare designului responsive pentru a fi mereu cu un pas înainte competiției și pentru a le oferi utilizatorilor un spațiu virtual în care aceștia să găsească în mod rapid și eficient informația dorită.
De cele mai multe ori, dacă un utilizator nu găsește în timp util informația dorită, acesta este îndreptățit să caute în altă parte, iar pentru a evita acest lucru ar trebui să iei în calcul utilizarea designului responsiv plus alte tipuri de utilizări în site care să ajute la o transpunere echilibrată și eficientă a informației.
Designul responsive este un modul sine qua non al zilelor noastre, iar din acest motiv orice administrator de site ar trebui să se gândească la implementarea acestei soluții ca la o investiție în viitor. Viitorul pare că pune un foarte mare accent pe dezvoltarea dispozitivelor mobile, de orice tip, iar acest lucru înseamnă că va fi nevoie de o optimizare a site-urilor și de o adaptare a conținutului în funcție de posibilitățile de afișare.
Ce ai de făcut așadar pentru a implementa designul responsive? Ia în calcul o colaborare cu specialiștii în domeniu marketingului online, adaptează imaginile și textul și gândește-te la cele mai bune strategii de prezentare a site-ului astfel încât acesta să fie atât pe placul utilizatorilor și pe placul motoarelor de căutare.