Asociatia Red Panda Romania a lansat campania “Prieten nepretuit”,care isi propune sa schimbe perceptia oamenilor asupra animalelor din adaposturi si sa incurajeze adoptiile
Conform unui studiu iSense Solutions din 2016, aproximativ 50% dintre romanii din mediul urban detin animale de companie. 65% dintre ei au in ingrijire caini, iar 52% pisici. Doar in Bucuresti exista cel putin 500.000 de caini cu stapan.
Romanii nu adopta animale, le cumpara
Cu toate acestea, numarul de caini adoptati din adaposturi este foarte mic, in comparatie cu cel al animalelor achizitionate din diverse surse. In spatele animalelor vandute online, prin magazine si targuri se afla o industrie profitabila, dar si o adevarata drama traita de animalele folosite pentru inmultire, pentru ca normele de bunastare sunt incalcate frecvent. Animalele sunt tinute in spatii mici si insalubre, montele sunt necontrolate, de exemplu frate cu sora, mama / tata cu puii lor, fara a se tine cont de sanatatea animalelor, de temperament, de mostenirea genetica sau de standardul unei rase. Apeland la astfel de vanzatori care urmaresc doar profit si exploateaza animalele, romanii, in necunostinta de cauza, nu fac decat sa incurajeze aceasta practica.
Pentru a evita incurajarea comertului ilegal cu animalele de companie, viitorii stapani au doua optiuni: sa apeleze la crescatori seriosi inscrisi la asociatiile chinologice, daca urmaresc achizitionarea unui caine de rasa cu pedigree sau sa adopte direct dintr-un adapost.
ONG-urile ofera spre adoptie animale deja vaccinate si sterilizate
In adaposturi publice sau private exista mii de caini si pisici care spera sa fie adoptati si sa traiasca in mijlocul unei familii. Animalele aflate in grija asociatiilor nonprofit sunt oferite in adoptie cu vaccinuri la zi, sterilizate si socializate, iar voluntarii organizatiilor pot recomanda cainele care se potriveste cel mai bine cu stilul de viata din familia adoptiva. Cateii adoptati, pui sau adulti, se pot adapta foarte usor unei vieti de familie.
Campania ‘Prieten nepretuit’ incurajeaza iubitorii de animale sa aiba ca prima optiune adoptia, nu cumpararea. Componenta principala a campaniei o reprezinta un interviu video cu reactiile autentice ale unor oameni intrebati despre pretul prietenului lor cel mai bun. Proiectul a fost dezvoltat de Asociatia Red Panda Romania, in parteneriat cu agentia de publicitate Kinecto Isobar, parte a Dentsu Aegis Network, si cu sprijinul casei de productie Apparent Media, regizor Stefan Muresanu.
Echipa Red Panda Romania: Carmen Simion, Delia Pîrvu; Echipa Kinecto Isobar: Vasilică Tănase – Copywriter, Andrei Dumitrescu – Art Director, Raluca Simion – Digital Account Manager, Radu Ionescu – COO, Apparent Media: Ștefan Mureșanu – regizor.
Red Panda Romania
Asociația Red Panda are misiunea de a educa și milita pentru crearea unei societăți mai bune, în care nu trebuie să mai producem suferință nouă și celorlalte specii.
Asociația desfașoară proiecte educative de informare și responsabilizare pentru copii, tineri și adulți; programe pentru comunitate; proiecte pentru animalele fără stăpân (salvare, reabilitare adopție) și pentru bunăstarea cailor (asistență medicală și potcovit gratuit, salvarea și reabilitarea animalelor în situații de risc), programe de sterilizare pentru câini și pisici, în vederea stopării înmulțirii necontrolate și a abandonului.