Anvelopele de vară sunt special concepute pentru a oferi performanțe optime în condiții de climă caldă, ploi și temperaturi mari.
În comparație cu alte tipuri de anvelope sezoniere (cum ar fi anvelopele de iarnă), este posibil ca performanța acestor anvelope vara să nu fie foarte clară. Mulți șoferi încă au impresia că solidele anvelope de iarnă sau all-season pot fi potrivite și pentru sezonul cald, ceea ce este o mare eroare.. Evident că nu orice anvelopă este concepută să funcționeze atunci când condițiile meteo sunt variate și drumurile sunt uscate sau umede.
Este adevărat că majoritatea anvelopelor oferă aceleași performanțe de bază, totuși, aceste cauciucuri vară sunt concentrate în mod unic pe performanță optimizată doar în anumite condiții. Cu condiții sezoniere eliminate din ecuația de inginerie și design, producătorii de anvelope pot maximiza performanța și caracteristicile anvelopelor pentru condiții strict de vară, iar acest aspect poate fi un avantaj.
În timp ce tehnologia modernă a anvelopelor permite o performanță remarcabilă a anvelopelor all season folosite pe tot parcursul anului, anvelopele de vară sunt destinate special autovehiculelor care au nevoie de anumiți parametri specifici de eficiență și flexibilitate.
De ce ai nevoie de anvelope concepute special pentru vară?
Anvelopele all season sunt doar simple compromisuri. O anvelopă concepută pentru a oferi o tracțiune suficientă la temperaturi diferite, la zone de carosabil umed,condiții de ploaie, zăpadă, gheață, nu va fi la fel de capabilă ca o anvelopă care este concentrată pe anumite performanțe.
Modelele de anvelope iarna oferă o tracțiune excepțională atunci când temperaturile scad sub 7 grade Celsius (45°F) și condițiile de drum sunt alunecoase, deoarece acesta este principalul lor atribut.
În mod similar, aceste anvelope de vară oferă avantaje de performanță și tracțiune în propriul sezon. Avantajele performanței anvelopelor de vară s-ar putea să nu fie la fel de dramatice sau evidente, dar sunt totuși tangibile, mai ales când vine vorba de tracțiune maximă la frânare, accelerare și viraje pe drumuri uscate sau umede. Pentru autovehicule, anvelopele de vară – în special cele care sunt de performanță ultra-înaltă (UHP) și de înaltă performanță (HP) – se remarcă prin calitate și eficiență, cu adevărat.Anvelopele de vară sunt concepute pentru a oferi performanțe superioare atunci când temperaturile sunt crescute și starea drumurilorevariabilă : traseeuscate sau umede. Acest focus concentrat pe condițiile din trafic produce performanțe mai specifice.
Pot conduce anvelope de vară tot anul?
Dacă locuiești într-o țară cu patru anotimpuri, atunci răspunsul definitiv este „nu”.
Performanța excepțională pentru vară și pe vreme caldă vine în detrimentul tracțiunii pe timp de iarnă. Anvelopele de vară nu vor oferi o tracțiune adecvată în condiții de îngheț și cu siguranță nu fac față atunci când sunt prezente zăpada sau lapovița. Conducerea în condiții de iarnă cu anvelope de vară este o greșeală pe care nu o vei face de două ori… credeți-ne pe cuvânt.
Așadar, dacă foloseșticauciucuri de vară,trebuie neapărat să le schimbi cu anvelope de iarnă sau măcar all-season atunci când se schimbă anotimpurile.
Când trebuie să schimbi anvelopele de iarnă cu cele de vară? Ce temperatură trebuie să urmărești?
45°F adică 7°C este o temperatură luată deseori ca punct de referință, de reținut. Anvelopele de vară funcționează, în general, cel mai bine la temperaturi de cel puțin7-8 grade Celsius și peste.
Prin urmare, anvelopele de vară sunt recomandate atunci când temperaturile se mențin constant peste această valoare și trebuie înlocuite cu anvelopele de iarnă atunci când temperaturile sunt constant sub limita de 7°C.
Îmi poate deteriora vremea rece anvelopele de vară?
Un motiv major pentru care anvelopele de vară sunt insuficient pregătite de temperaturi de îngheț este chiar materialul din care sunt fabricate. Anvelopele de vară suntconstruite cu compuși care oferă flexibilitate și tracțiune excelente la temperaturi calde, dar se întăresc și, mai degrabă, „îngheață” în condiții de iarnă. Rezultatul este clar – banda de rulare a anvelopei nu poate interacționa corect cu suprafața drumului și aderența este compromisă. De fapt, unele anvelope UHP nici nu sunt recomandate la temperaturi sub 50°F.
Depozitarea anvelopelor de vară
După cum am menționat, odată ce temperaturile scad sub 7°C., este recomandabil să schimbi anvelopele de vară cu anvelopele all season sau de iarnă.Odată ce ai realizat schimbarea, cum ar trebui să îți depozitezi anvelopele de vară pe timpul iernii?
În mod ideal, anvelopele de vară ar trebui păstrate într-o clădire, magazie sau casă cu temperatură controlată. Următoarea opțiune corectă este garajul. Depozitarea în aer liber a anvelopelor de vară în timpul iernii ar trebui evitată de la bun început. Cea mai recomandată soluție rămâne hotelul de anvelope, mai ales când locuiți la bloc și nu aveți spațiu corect de depozitare.