De ce Spotify, reprezentat exclusiv în România de Httpool, poate fi platforma potrivită pentru comunicarea ofertelor de Black Friday?
Prin specificul său, cea mai populară platformă de music streaming din lume, a creat un spațiu în care companiile de orice dimensiuni își pot promova eficient afacerea folosind ad-urile Spotify. Ce face această platformă atât de specială? Tocmai serviciile pe care le oferă utilizatorilor săi: melodiile și podcasturile preferate, pe care aceștia le ascultă cu plăcere, creând astfel o atmosferă de relaxare și bună-dispoziție. Și ce se întâmplă cu oamenii relaxați și binedispuși? Sunt mai deschiși și mai receptivi la mesajele care le sunt transmise, inclusiv de branduri.
Fii alături de audiența targetată pe tot parcursul zilei
Utilizatorii Spotify, ce accesează platforma prin intermediul mai multor dispozitive, petrec în medie 2,5 ore ascultând muzica și/sau podcasturile preferate în fiecare zi. În plus, 64% dintre utilizatorii Spotify din România ascultă muzică, de obicei, în timp ce efectuează diverse alte activități în timpul zilei.*
Există multe momente diferite ale zilei când utilizatorii folosesc aplicația: dimineața, când se pregătesc pentru noua zi, în drum spre serviciu, în timpul unei sesiuni de antrenament la sală, când se distrează cu prietenii, iar lista poate continua, iar brandurile își pot targeta consumatorii în oricare din aceste momente.
Cea mai bună modalitate de a interacționa eficient cu audiența Spotify este crearea de reclame relevante pentru conținutul audio pe care platforma îl difuzează. Platforma dispune de o varietate de formate (video, display, audio) și poate oferi ascultătorilor o experiență cu totul deosebită, datorită calității superioare a sunetului, inclusiv în format 3D audio.
Crearea conexiunilor emoționale prin sunet
Neuro-Insight, o companie de top în domeniul cercetării cognitive, a încheiat recent un parteneriat cu Spotify pentru a studia efectele pe care diferite sunete le au asupra creierului. Aceștia cercetează impactul pe care sunetul îl poate avea asupra eficienței unei reclame, prin evaluarea:
- Engagement-ului: interacțiunea pe care consumatorul o are cu un ad, impactată de relevanța pe care reclama furnizată o are pentru consumatorul targetat și de încrederea pe care utilizatorul o are în sursa din care aceasta provine.
- Intensității emoționale: nivelul emoțiilor resimțite de audiență atunci când interacționează cu o reclamă.
- Memoriei pe termen lung: sentimente sau amintiri declanșate de reclamă.
- Memoriei pe termen lung din punct de vedere al detaliilor reținute: detaliile specifice și mesajele asociate cu reclama.
Concluzia? Reclamele audio au acel avantaj suplimentar care ajută brandurile să iasă în evidență, datorită interacțiunii și creării unei conexiuni mai profunde cu publicul prin declanșarea emoțiilor și a amintirilor. Acest lucru duce la un engagement mai mare și, prin urmare, la rate de conversie mai mari.
*Sursa: GWI, perioada iulie 2020 – iunie 2021