AVON Cosmetics, cea mai mare companie în sistem de vânzări directe din lume, împlineşte 15 ani de activitate pe piaţa cosmeticelor din România. Astăzi, AVON este unul dintre jucătorii importanți din economia românească, un angajator de top și unul dintre brandurile cu o implicare profundă în viaţa de zi cu zi a tuturor femeilor.
AVON a investit pentru prima oară în România în 1999, odată cu deschiderea primului Centru Operaţional din Tunari, o etapă importantă în dezvoltarea business-ului local. Centrul includea un depozit şi o linie de asamblare, ceea ce a creat posibilitatea de a primi şi onora comenzile mult mai rapid, până în acel moment coletele fiind livrate din Ungaria. Următorul pas a fost inaugurarea Centrului Express Lahovari din Bucureşti, în 2004, unde Reprezentantii Avon beneficiau de urmatoarele servicii: plasarea comenzilor online, livrarea în 24 de ore a comenzilor si participarea la cursuri de frumusețe. Nu în ultimul rând, în 2006 este inaugurat Centrul Operaţional Chiajna, o investiţie de 12 milioane de dolari, care deserveşte 5 pieţe: România, Moldova, Bulgaria, Albania şi Macedonia.
În cei 15 ani, compania a vândut peste 5 milioane de produse, pentru peste 6 milioane de clienți, iar din 2002 este lider pe piaţa locală de cosmetice. 9 din 10 femei folosesc cel puţin un produs AVON şi aproape jumătate dintre ele folosesc produse AVON de mai bine de 5 ani, conform studiului Nielsen, din Mai 2011. Din 1997 şi până astăzi, 34 milioane de parfumuri şi 15 milioane de rujuri au făcut femeile din România mai fericite și mai sofisticate.
În prezent, aproximativ 150 000 de persoane lucrează pentru AVON România, fiind fie Reprezentanţi, fie angajați în zona comercială sau operațională. Totodată, România este prima țară din lume în ceea ce privește talentele exportate în alte țări în care compania este prezentă. În acest moment, AVON România are 22 de expatriati, în functii regionale sau de General Manageri pentru alte ţări sau miniregiuni. Primul director general, Angela Creţu, este în prezent Senior Vice President CEE, cel mai tânăr manager din istoria AVON care ocupă această poziție, după ce a deţinut poziții diverse, inclusiv în structuri globale.
Răzvan Diraţian, director general AVON România şi Moldova declară:”Aceşti 15 ani de AVON înseamnă evoluţie, pasiune şi multe vise împlinite, dar şi o mulţime de lecţii învăţate şi obstacole depăşite curajos, care ne-au motivat întotdeauna să mergem mai departe. Toate acestea sunt parte din povestea AVON, o poveste cu suişuri şi coborâşuri, din care am ieşit mai înţelepţi, dar şi mai puternici. Am crescut împreună cu clientele noastre, ascultându-le şi maturizându-ne odată cu ele, învăţând din greşeli şi bucurându-ne de succese. Suntem mândri şi recunoscători că femeile din România ne-au primit în sufletele lor, pentru că aceasta este misiunea AVON: să ofere femeilor de pretutindeni şansa şi puterea de a străluci”.
AVON este o companie recunoscută nu numai prin acțiunile sale comerciale, ci și pentru campanii sociale puternice, cu real impact în comunitate. Compania se concentrează încă de la începuturile sale pe a da putere şi încredere femeilor din întreaga lume, iar acest lucru se reflectă în campaniile dedicate acestei misiuni. Atât în România, cât și la nivel internațional, numele AVON se leagă profund de 2 iniţiative majore: campania de luptă împotriva cancerului la sân şi facilitarea accesului femeilor la programele de tratament şi campania împotriva violentei domestice.
În cei 10 ani de la lansare, campania pentru prevenirea cancerului la sân a făcut posibilă dotarea cu echipament de ultimă generaţie a centrelor oncologice din Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Craiova. Valoarea totală a donaţiilor AVON în Campania pentru Sănătatea Sânilor depăşeşte 2 milioane de dolari. Cea de-a doua amplă iniţiativă, Campania Respectului pentru Femei, începută în 2008, are drept scop prevenirea violenţei împotriva femeilor prin educarea publicului şi prin susţinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen. Până în acest moment, peste 60 000 de dolari au fost donaţi pentru acestă cauză, 20 de traininguri cu 350 de asistenţi sociali şi psihologi scolari au fost organizate, compania sprijinind, de asemenea, și obținerea a 100 de certificate medico-legale pentru victimele din România. De asemenea, în 2012, AVON va face o nouă donație către Fundația Sensiblu, în valoare de 60 000 de dolari, bani destinați unei campanii de informare pentru adolescenți, în lupta împotriva violenței juvenile.
AVON România este recunoscută atât la nivel local, cât şi la nivel global pentru pionerat şi inovaţii de succes, reuşind să devină un model şi pentru alte ţări AVON şi fiind an de an prezentă pe scena mondială pentru rezultate şi creativitate. Printre inovaţiile AVON România se numără proiectul AVON Romania Goes Green (2008), prin care vânzările companiei și toate procesele interne au devenit 100% online, lansarea primului card parfumat care include o asigurare în valoare de 5 000 de RON împotriva cancerului de sân, lansarea piesei “ E 13, ce noroc”, prima piesă de teatru cu oameni obişnuiţi şi a Cărţii Dragostei, dar şi instrumentele creative introduse de-a lungul timpului în sprijinul Reprezentanţilor: reţeaua socială AVON Connects, reţeaua de telefonie mobilă My AVON Mobile, serviciul Self Care, un sistem telefonic automat şi interactiv, care oferă răspunsuri la cele mai importante întrebări legate de activitatea AVON.