Agenția de creație DDB România, membră a the Group, este singura agenție din România care a obținut un trofeu de Argint la Cresta Awards 2022, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale dedicate creativității în comunicare. DDB România a fost decernată cu Argint la categoria “Brand Content” pentru campania #DeNetestat, o inițiativă de eliminare legislativă a testelor de virginitate, lansată la nivel național, la începutul lunii iunie a.c., în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (V.I.F.).
Considerat unul dintre cele mai importante festivaluri globale dedicate creativității în comunicare, Cresta Awards a anunțat, la începutul lunii octombrie, campaniile câștigătoare ale anului 2022. Printre ele se numără și #DeNetestat, campanie concepută de DDB România, în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (V.I.F.). #DeNetestat a obținut un trofeu de Argint la categoria “Brand Content”, subcategoria „Brand-Funded Film (factual)”, totalizând cel mai mare număr de puncte dintre agențiile autohtone participante la festival. DDB este singura agenție din România care a obținut un premiu la Cresta Awards 2022. Totodată, campania #DeNetestat a fost shortlistată și în categoria “Healthcare”, subcategoria „Public Awareness.”
“Dedicăm trofeul întregii echipe implicate în realizarea acestui proiect. Faptul că am reușit să comunicăm la nivel național și internațional despre o chestiune atât de delicată – precum testarea virginității în România – și să generăm un impact atât de puternic în rândul opiniei publice, reprezintă cea mai mare reușită a acestei campanii”, declară Roxana Memetea, Managing Partner al DDB România, agenție care semnează această campanie.
“Acest premiu ne onorează și ne responsabilizează, în egală măsură. Ne-am dorit să punem în lumină o chestiune atât de sensibilă – precum testarea virginității – și să eliminăm legislativ testele de virginitate, efectuate de serviciile de medicină legală din România, evidențiind că virginitatea este un construct social, care nu se poate testa din punct de vedere medical și nu ar trebui promovat, în 2022, în niciun stat dezvoltat. Impactul campaniei a fost unul covârșitor, am beneficiat atât de expunere media națională, cât și internațională, ceea ce ne-a ajutat enorm să popularizăm mesajul. Dincolo de awareness, feedback-ul publicului a fost foarte important pentru noi și îi mulțumim că nu a rămas indiferent referitor la un subiect atât de sensibil”, consideră Roxana Țâmpău, Managing Director al DDB România.
“#DeNetestat a fost munca unei echipe extinse, creative și implicate în ceea ce face. Dincolo de importanța subiectului expus și de împachetarea conținutului, punând accentul pe emoții, consider că impactul generat asupra publicului larg a fost cel care a produs toate efectele pozitive post-lansare, inclusiv câștigarea acestui premiu”, menționează și Roxana Niță, Director de Creație DDB România.
Despre campania #DeNetestat
#DeNestat a fost lansată pe 6 iunie a.c., cu ocazia desfășurării examenelor de bacalaureat, ca un semnal de alarmă asupra existenței unui tip de testare medico-legală abuzivă și traumatizantă, la care pot fi supuse tinerele din România: examenul de testare a virginității. Printr-o paralelă efectuată între examenul maturității (examenul de BAC) și examenul de verificare a virginității, campania și-a propus să elimine legislativ, din unitățile de medicină legală din țară, aceste teste, considerate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) o încălcare a drepturilor umane.
Campania a constat într-un film emoționant în care protagonista este o adolescentă supusă la acest examen, chiar în preajma simulărilor pentru examenului de BAC. În cadrul filmului, tânăra povestește despre anxietatea cu care se confruntă deseori, înaintea examenelor pe care urmează să le susțină.
Subiectul campaniei a fost lansat în dezbatere pe agenda publică și a fost urmat de o petiție online de eliminare a acestor examinări, adresată Ministerului Justiției, Ministerului Sănătății și Institutului Național de Medicină Legală. Peste 40.000 de semnături au fost colectate în cadrul acestei petiții, desfășurate pe platforma organizației non-guvernamentale Campaniamea.Declic.ro, în doar o săptămână de la lansarea campaniei.
De altfel, la nici o săptămână de la lansarea campaniei, Institutul de Medicină Legală Mina Minovici din București (INML) a anunțat că nu mai eliberează certificate de virginitate la cerere, indiferent de vârstă.
Mai mulți influenceri, cunoscuți opiniei publice din România – printre care Dana Rogoz, Sore, Atena Boca, Oana Trifu, Noemi Meilman, Sînziana Sooper, Beatrice Olaru și Alma Cazacu, Ada Galeș, Andreea Retinschi și Silviu Faiăr -, s-au implicat și ei în susținerea campaniei și au militat pentru eliminarea certificatului de virginitate, supranumit și “examenul cu două degete”.
#DeNetestat a cuprins acțiuni de comunicare desfășurate în mediul online (social-media) și în presă, o campanie de publicitate outdoor în București (led screen-uri în 21 de locații, unele amplasate în preajma liceelor și universităților), acțiuni de vizibilitate în cadrul târgurilor liceelor și universităților din Capitală, precum și PR stunt-uri în universități. Campania s-a derulat timp de o lună, până la sfârșitul lunii iunie.
#DeNetestat este semnată de agenția DDB România, realizată pro bono în parteneriat cu Rețeaua pentru Prevenirea și Combaterea Violenței Împotriva Femeilor (VIF), și comunicată cu sprijinul ABIS Studio, Porter Novelli, Media Investment, al regizorului Iulia Rugină, actriței Voica Oltean, compozitorului Mihai Dobre și fotografului Adi Bulboacă.
Despre DDB România
DDB România este agenția de creație și membră TheGroup. TheGroup este liderul industriei de comunicare din România, ce include agenții specializate în servicii de creație, media, digital, branding, relații publice, producție, marketing experiențial și evenimente speciale.
Credite campanie
Campania #DeNetestat a fost realizată prin efortul pro bono al echipelor formate din:
DDB Romania
Creative Director: Roxana Niță
Senior Copywriter: Alexandru Iliescu
Senior Art Director: Ana-Ramona Tanasă
Senior Account Executive: Andreea Boiangiu
Managing Director: Roxana Țâmpău
Managing Partner: Roxana Memetea
ABIS Studio
Regizor: Iulia Rugina
DOP: Boroka Biro
Producător: Mariana Andriescu
Line producer: Liviu Gherghe
Coordonator post-productie: Mihaela Nastase
Editor: Olivia Ianculescu
Actriță: Voica Oltean
Compozitor: Mihai Dobre
Fotograf: Adi Bulboacă
Parteneri comunicare: Porter Novelli, Media Investment