- Unul din zece utilizatori români de Revolut a petrecut mini-vacanța de Rusalii în afara țării
- Principalele destinații au fost Grecia, Bulgaria, Marea Britanie, Ungaria, Germania
- Cea mai mare parte a bugetului cheltuit a fost alocat cumpărăturilor de produse alimentare (26%), urmate de serviciile de alimentație publică și restaurante (19%) și transport (16%)
- ”Boomerii” au cheltuit cea mai mare sumă/ tranzacție (103 RON/ tranzacție), iar ”milenialii” au alocat cele mai mari bugete pentru cheltuielile în timpul sejurului în străinătate (35% din suma totală)
Week-end-ul prelungit de Rusalii (10 – 13 iunie 2022) i-a făcut pe mulți dintre clienții Revolut din România să călătorească în străinătate și să cheltuiască aproape dublu față de cât au cheltuit anul trecut, în mini-vacanța ocazionată de aceeași sărbătoare (18 – 21 iunie 2021). Suma totală a plăților realizate cu Revolut a crescut cu 82% față de anul trecut, iar numărul tranzacțiilor realizate în străinătate s-a ridicat la peste 1 milion, după cum arată datele* prelucrate de super-aplicația financiară Revolut.
Numărul utilizatorilor Revolut care au ales să petreacă această mini-vacanță în străinătate a fost cu 68% mai mare decât în același context din 2021, unul din zece utilizatori de Revolut preferând să petreacă acest week-end prelungit în afara granițelor țării. Principalele destinații au fost: Grecia, Bulgaria, Marea Britanie, Ungaria și Germania.
Un client Revolut a efectuat tranzacții a căror valoare totală, în această perioadă, a fost de aproximativ 220 RON în medie per utilizator. Pentru cazare, un client Revolut a plătit, în medie, 790 RON, aproape dublu față de anul trecut, iar pentru serviciile de închiriere vehicule – aproximativ 1.460 RON/ utilizator.
De asemenea, bugetul mediu cheltuit pentru atracții turistice, vizite la muzee și suveniruri a fost de aproximativ 155 RON/ utilizator.
Cea mai mare sumă cheltuită de utilizatorii români, în mini-vacanța de Rusalii în străinătate, a fost înregistrată pentru categoria ”produse alimentare”, care a marcat și o creștere cu 78% față de anul anterior și a reprezentat 26% din bugetul total. Pe locul următor în topul bugetelor cheltuite s-au aflat restaurantele (+92% comparativ cu 2021 și 19% din bugetul total), iar pe trei au figurat cheltuielile cu transportul, care s-a dublat față de 2021 și au ajuns la 16% din totalul cheltuielilor realizate cu Revolut.
Cea mai mare creștere comparativ cu anul trecut a fost înregistrată în privința bugetului alocat pentru divertisment. Utilizatorii români au cheltuit cu 127% mai mult pentru atracții și divertisment în timpul mini-vacanței de Rusalii din 2022 față de 2021.
Cele mai multe tranzacții au fost efectuate pentru cumpărăturile din magazine alimentare și supermarket-uri (350.000 de tranzacții), urmate de plata consumației în baruri, cafenele și bistrouri (113.000) și achizițiile din benzinării (91.000).
Dacă ne uităm la repartiția pe vârste, putem constata că segmentul 25-34 de ani s-a menținut pe prima poziție, după suma totală a plăților efectuate cu Revolut, în perioada menționată, cu o pondere de 35%. Față de anul trecut, milenialii au cheltuit cu 77% mai mult. La foarte mică distanță s-a aflat categoria 35-44 de ani, cu o pondere de 33% în suma totală cheltuită în străinătate cu Revolut. Însă categoria de vârstă 35-44 de ani este pe primul loc, și anul acesta, după suma medie/ utilizator cheltuită de mini-vacanța de Rusalii, cu 370 RON, în creștere față de 2021 cu 11%.
Recordul în privința valorii medii/ tranzacție aparține categoriei de vârstă 55-64 de ani, care a făcut achiziții de aproximativ 103 RON/ tranzacție, cu Revolut, în perioada analizată.
Aceste date nu iau în calcul achizițiile făcute în perioada anterioară pentru serviciile de transport aerian (biletele de avion) sau serviciile achitate înainte de a sosi efectiv la cazare sau la locul de petrecere a sejurului.