Fondatorul a două dintre cele mai importante business-uri din piaţa de materiale de finisaj investeşte în produse care să respecte şi să folosească la maximum resursele naturale.
Antreprenorul local Daniel Guzu, fondatorul companiilor Fabryo şi Duraziv şi proprietarul domeniului viticol şi pomicol Casa Panciu, lansează o gamă de produse naturale sub brandul „Ana are”. Această gamă cuprinde dulceţuri şi sucuri care conţin doar elemente naturale, fără aditivi sau îndulcitori. În cazul dulceţurilor zahărul a fost înlocuit cu suc de mere.
Noile produse sunt realizate în cadrul secţiei de sucuri de la Casa Panciu. Secţia dispune de o hală ultramodernă prevazută cu 11 celule, cu o capacitate de depozitare de 1500 tone. Aici sunt produse sucuri de mere şi dulceaţă de vişine, cireşe şi de nuci verzi. Alături de secţia de sucuri în satul Sârbi, comuna Ţifeşti din Vrancea, Daniel Guzu mai deţine o podgorie, o cramă şi o livadă.
„Îmi doresc ca toate business-urile pe care le dezvolt în acest moment să respecte natura și să elimine poluarea industrială. Am implementat principiile de protecție a mediului încă din primii ani de antreprenoriat, iar de câțiva ani, de când am început și investitiile în agricultură, această temă eco a devenit o preocupare principală pentru mine”, declară Daniel Guzu. „Am început cu vinuri care valorifică la maximum potenţialul acestei zone şi ne-am extins uşor spre alte produse naturale. De asemenea, îmi doresc ca producţia de la Duraziv să conţină în scurt timp multe produse ecologice, deja am lansat și extensiile de gamă pentru DURAZIV Fără Miros, prima vopsea cu etichetă ecologică din Romania”, adaugă Daniel Guzu.
Întrucât sucul produs în Vrancea de antreprenorul local este 100% natural, în procesul de fabricaţie a acestuia nu se adaugă apă şi niciun fel de conservant sau îndulcitor. Metoda de conservare folosită este pasteurizarea. Dulceţurile conţin de asemenea în compoziţie doar fructul propriu-zis, fiert în suc de mere. Pe parcursul acestui an urmează a fi lansată şi o colecţie de gemuri naturale. Produsele pot fi achiziţionate dintr-o serie de puncte de desfacere, dar şi online, accesând www.casapanciu.ro sau www.anaare.ro. Transportul este gratuit în cazul comenzilor care cuprind minim şase produse.
„Lansarea acestui brand este rezultatul unei munci şi a unor investiţii susţinute desfăşurate în ultimii ani. Acesta este un business care a atras numeroase fonduri, inclusiv fonduri europene, dar pentru mine este o pasiune şi un pariu. Îmi doresc ca în lumea copiilor mei să poată fi uşor regăsite produse care respectă şi valorifică generozitatea naturii. Este o datorie pe care o avem cu toții, mai ales cei din mediul de afaceri și mă străduiesc de ani de zile să îmi conving partenerii și prietenii antreprenori să implementeze principiile de protecție a mediului”, precizează omul de afaceri vrâncean.
Producţia alimentară este operată prin intermediul firmei Natura SRL, business care a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de un milion de euro, dublu faţă de anul precedent. Investiţiile realizate de Daniel Guzu în domeniul alimentar în ultimii ani depăşesc zece milioane de euro. Duraziv şi Natura sunt companiile create de antreprenorul local imediat după ce a vândut către Oresa Ventures pachetul majoritar de acţiuni din cadrul producătorului de lacuri şi vopsele Fabryo. Duraziv a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 18 milioane de euro.