Cu doar o zi înaintea startului Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2012, braşoveanul Dan Gîrtofan şi-a prezentat, noul proiect, cu ajutorul căruia speră să obţină cel de-al treilea titlu de campion din palmares. Giri va concura în următorii ani pe o Skoda Fabia S2000, o maşină care promite să fie o pată de culoare în întrecerea internă, dat fiind pedigree-ul de campion pe care l-a dobândit în ultimii ani în IRC şi SWRC. „Sunt foarte fericit că am reuşit să pun pe picioare acest proiect, unul foarte important pentru mine. Este un proiect cu totul nou, dar aşa cum am spus la finalul anului trecut, vreau să fac o schimbare majoră şi uite că am reuşit asta. Ştim că acum, cu noua maşină şi cu stabilitatea oferită de noul partener, Skoda România, dar şi alături de susţinătorul din ultimii ani, Alexandrion Grup România, presiunea este mare pe mine şi pe Eugen Rotarul, copilotul meu, dar nouă aşa ne place şi sperăm să nu dezamăgim”, a spus Dan Gîrtofan.
Dublul campion naţional a povestit că, odată cu nou maşină, a intrat într-o altă etapă în cariera sa. „Noul material de concurs este altceva. Nu se poate compara cu ce a fost înainte. Trebuie să uit cum am condus până acum, să-mi dau reset şi să adoptez un alt stil de pilotaj, pentru a putea scoate ce e mai bun din maşină. Fostul mecanic şef al lui Peter Solberg, Stephane Fonta, cel care ne-a ajutat să ne familiarizăm cu maşina, ne-a spus că «până acum ai avut parte de maşini ce trebuiau conduse, iar acum ai parte de un bolid ce trebuie pilotat». Am făcut 50 de km de teste cu ea şi pot să spun că se simte de parcă ar fi fost făcută pentru mine. Sunt foarte fericit la volanul ei şi sper ca acomodarea să fie cât mai rapidă, astfel încât să se vadă şi rezultatele”.
Giri a mai adăugat că „faptul că sezonul începe cu un raliu de casă m-a ajutat un pic în noul proiect. Am toate traseele pe care va avea loc cursa gravate în minte şi tocmai acest lucu ne-a permis să ne concentrăm un pic mai mult pe maşină, pe acomodarea cu ea şi între noi ca echipaj. Dorinţa noastră de victorie este foarte mare şi sperăm să reuşim să răsplătim încrederea care ni s-a acordat”.
Legat de lupta pentru titlu, driverul braşovean a precizat: „Am văzut că principalii contracandidaţi au făcut unele mici modificări la maşina lor. Au trecut la Mitsubishi sau Subaru R4, dar nu au făcut un întreg proiect cum este cel al nostru. Suntem o pată de culoare în campionat şi vrem să facem totul ca să obţinem ce ne-am propus”.
Noul copilot al lui Giri, Eugen Rotaru, a declarat că este încântat că a fost ales să participe în cel mai ambiţios plan din ultimii ani din CNR: „Mă bucur foarte mult că Giri m-a ales să-i stau în dreapta şi vreau să spun că sunt 100% alături de el şi voi da totul pentru ca să câştigăm”.
Giri şi Eugen vor avea parte la TESS Rally şi de sprijinul fostului mecanic şef al lui Petter Solberg din WRC, Stephane Fonta, care îl va ajuta cu sfaturi pentru a obţine un rezultat cât mai bun la debutul cu Skoda Fabia S2000. „Sunt bucuros că am venit aici să-l ajut pe Dan să se obişnuiască cu noul bolid. Este o maşină la fel ca a lui Sebastien Ogier, vicecampionul mondial din WRC şi sunt convins că Giri se va acomoda repede cu ea şi va fi bine pentru toţi”.
Cum s-a născut proiectul
„Totul a început pe 1 februarie, când am primit un telefon de la cineva care m-a rugat să-i fac un preţ pe maşinea mea Subaru, pe care am folosit-o în ultimii ani. I-am spus să mă lase până pe după amiază să mă gîndesc şi o să-i dau un răspuns. După câteva ore de gândire, m-a hotărât să-i vând maşina şi i-am comunicat un preţ, iar răspunsul acelei persoane a fost: «Mâine dimineaţă facem actele». După ce am închis telefonul am realizat că trebuie să fac ceva şi m-am gândit la un proiect cu o maşină Skoda Fabia S2000. Am avut noroc că am dat peste nişte oameni foarte de treabă la Porsche România, cu care mai lucrasem în urmă cu câţiva ani şi astfel proiectul începea să devină realitate. Exact în ziua în care m-am înţeles cu cei de la Porsche România, am găsit oferta de vânzare la această maşină şi, după puţin timp, eram cu noua achiziţie în România”, a povestit Dan Gîrtofan cum a luat naştere noul proiect”, a povestit Dan Gîrtofan.
Dan Gîrtofan şi Eugen Rotaru doresc să le mulţumească partenerilor principali Skoda România şi Alexandrion Grup România pentru sprijinul lor, dar şi celorlalţi susţinători, Mobil 1 prin Lubexpert România şi www.prorallyperformance.ro, care au făcut posibil întregul proiect.