Dan Gîrtofan și Tudor Mârza (Škoda Fabia R5) au câștigat Raliul Sibiului UniCredit Leasing, ultima etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2017. Cei doi brașoveni au dominat de la un capăt la altul întrecerea sibiană, reușind să-și adjudece 12 din cele 14 probe speciale programate de către organizatori. Din păcate, succesul de la Sibiu nu a fost de ajuns pentru a obține titlul de campioni și asta pentru că principalul adversar, Bogdan Marișca, a terminat pe locul 2, suficient pentru a-și adjudeca prima poziție la final de sezon. Giri și Tudor își păstrează distincțiile de vicecampioni naționali la capătul unui an în care au fost tot timpul în față și au bifat două victorii, chiar în ultimele două etape disputate. „A fost un raliu foarte frumos, care ne-a plăcut. Am avut și un pic de noroc, în sensul că a ținut vremea cu noi în prima zi și în dimineața zilei a doua. Pe ultimele probe ale raliului a început să plouă, dar nu s-a schimbat foarte mult aderența, astfel că am putut menține un ritm ridicat. O cursă în care de la început ne-am impus să mergem tare, pentru că aveam o singură opțiune, aceea de a câștiga. Restul nu mai depindea de noi. Trebuia să ne impunem atât în raliu, cât și în cele două zile de concurs, dar și pe Power Stage, pentru a avea o șansă la primul loc la general. Mă bucur că am reușit să ne atingem toate obiectivele propuse, dar, din păcate, nu am avut șansa de a ne bucura și pentru un titlu de campioni naționali. Ar fi fost frumos, dar nu s-a putut. Titlul nu s-a pierdut aici, ci la Arad, Harghita sau Bacău”, a spus Dan Gîrtofan.
Driverul din orașul de la poalele Tâmpei a mai precizat că este dificil să pierzi un titlu pentru doar câteva puncte: „Cu siguranță că nu ne mulțumește faptul că am terminat pe locul 2 și nu pe locul 1 sezonul. Ne-am fi dorit să fim pe cea mai înaltă treaptă a podiumului și cred că am fi meritat asta. Cu atât mai dificil este că am pierdut titlul pentru o diferență foarte mică. Am avut o șansă, dar nu am reușit să profităm de ea. În schimb, Bogdan a speculat orice greșeală a noastră și a ieșit, pe merit, campion. S-a dovedit încă o data că nu trebuie doar să mergi foarte tare pentru a termina primul. Trebuie să gestionezi și celelalte aspecte, precum constanța în evoluție și rezultate, pregătirea mașinii, dar să ai și un pic de noroc. Rămânem cu consolarea a încă unui titlu de vicecampioni și cu faptul că am câștigat cele mai multe probe speciale în tot sezonul. Iar de la anul o vom lua de la capăt și vom lupta cu și mai multă îndârjire pentru a termina pe primul loc”.
Dan a ținut să le mulțumească celor care i-au fost alături în ediția 2017 a CNRD: „Suntem conștienți că rezultatul obținut, dar și prezența noastră în toate etapele campionatului nu ar fi fost posibile fără ajutorul partenerilor noștri, care ne oferă șansa de a lupta la cel mai înalt nivel. Nu vreau să-l uit pe Tudor, care mi-a demonstrat că este un partener pe care te poți baza, cu care poți obține ceea ce îți propui și căruia îi dau un «big like». De asemenea, fără suportul băieților din echipa tehnică nu am fi avut parte de un material de concurs perfect, astfel că și lor le spunem un mare «mulțumesc» și sperăm să își arate priceperea și anul următor. Nu în ultimul rând, vreau să-i felicit pe fanii care au luat cu asalt probele speciale pentru a ne ține pumnii și pentru a ne urmări la lucru și le promitem că vor vedea și mai multă determinare din partea noastră în 2018”.
Spre deosebire de anii trecuți, în 2017 Dan Gîrtofan a fost și mentorul și creatorul unei echipe de raliuri, ProRally Team Brașov, care a obținut titlul de vicecampioană la final de sezon. „Simt o satisfacție foarte mare în legătură cu ProRally Team Brașov. Ținând cont că a fost încropită chiar înaintea sezonului și că există o diferență importantă de experiență, de buget și de material de concurs față de câștigători, locul 2 este unul senzațional. Și aici vreau să-i felicit și să le mulțumesc tuturor celor care au făcut parte din echipă pentru aportul lor și le promitem adversarilor că la anul vom fi și mai puternici”, a mai punctat Giri.
Dan și Tudor le mulțumesc pentru sprijin partenerilor: Škoda România, Porsche Finance Group România, Delcar – dealer Škoda Brașov, Mobil 1 prin Lubexpert România, Hankook Competition prin Bucur Tuning Sibiu și Mipa și Presto prin Rompresto Trading. Și le promit că îi vor răsplăti în sezonul următor cu performanțe și mai mari, pe măsura implicării lor în susținerea oferită.