Volkswagen se prezintă cu patru prototipuri Race Touareg la Raliul Dakar 2007
Wolfsburg. Chemarea sălbăticiei, a unei lumi destinată celor amatori de aventură pură, se face din nou simţită. Astăzi, 6 ianuarie, Volkswagen îşi începe aventura în Raliul Dakar 2007, cu patru prototipuri Race Touareg 2. Echipajele oficiale Volkswagen – Mark Miller (SUA)/ Ralph Pitchford (Africa de Sud), Carlos Sainz (Spania)/ Michel Périn (Franţa), Ari Vatanen (Finlanda)/ Fabrizia Pons (Italia) şi Giniel de Villiers (Africa de Sud)/ Dirk von Zitzewitz (Germania) – vor avea de parcurs un total de 15 etape ce vor acoperi 7.915 kilometri în drumul ce se va încheia în capitala statului Senegal, Dakar. După ce echipa din Wolfsburg a încheiat pe locul al doilea la ediţia precedentă, graţie lui Giniel de Villiers, şi astfel a reuşit cel mai bun rezultat din istoria competiţiei pentru o maşină cu motorizare diesel, Volkswagen este considerată una din principalele favorite la victoria în clasamentul general.
"Ne dorim să fim primii care învingem în acest raliu lung şi dur care utilizăm o maşină diesel", explică directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen. "De-a lungul ultimelor luni, ne-am pregătit pentru această provocare de excepţie prin teste îndelungate şi printr-un program de dezvoltare prin care am îmbunătăţit maşina, logistica şi organizarea." Încă o dată, Volkswagen se aşteaptă ca rivalii de la secţiunea auto – 187 de maşini înscrise – să fie extrem de redutabili. "Fără îndoială, Mitsubishi va fi contracandidata principală", explică Kris Nissen. "Echipa a dezvoltat o nouă maşină, au ani buni de experienţă în raliuri cross-country şi perechi pilot-navigator foarte bune." Alţi rivali din categoria prototipurilor sunt X-Raid Team (BMW) şi Jean-Louis Schlesser (Buggy Ford). "Din punctul nostru de vedere, victoriile de etapă pot fi împărţite între 10-12 maşini, iar 6-7 se vor lupta pentru victoria finală", a estimat Nissen.
O nouă dezvoltare pentru Volkswagen Race Touareg 2
Volkswagen Race Touareg 2 a fost îmbunătăţit continuu de la finalul Raliului Dakar 2006. O nouă versiune a motorului diesel (2,5 litri, cinci cilindri), care – în premieră – foloseşte un cap de cilindru cu patru supape, echipează prototipul cu tracţiune integrală. "Motorul produce un plus de putere, concret 285 CP, şi furnizează un cuplu mai mare pe o plajă extinsă de turaţii, ceea ce îmbunătăţeşte manevrabilitatea", explică Donatus Wichelhaus, director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen Motorsport.
În timpul diferitelor teste la care a fost supus prototipul Race Touareg, mai multe componente ale maşinii au fost dezvoltate. În total, 35% dintre componente au fost fie modificate, fie au un nou design. De asemenea, cutia de viteze a suferit schimbări majore. "Piloţii au fost deosebit de încântaţi, pentru că schimbarea treptelor necesită un efort fizic mai mic. Un avantaj inestimabil pentru etapele zilnice lungi din Raliul Dakar", a explicat Kris Nissen. Alte îmbunătăţiri s-au adus la suspensie şi la geometria acesteia. "În cooperare cu ZF Sachs am dezvoltat un amortizor «Dakar» care s-a dovedit foarte bun pe suprafeţe dure şi pe iarba cămilelor."
În pregătirea pentru Raliul Dakar, echipa a avut şi câteva apariţii competitive în diferite raliuri. Echipajul oficial Giniel de Villiers – Dirk von Zitzewitz au câştigat două etape din Cupa Mondială Cross Country, Raliul Transibérico (Portugalia/ Spania) şi Raliul Marocului. Carlos Sainz a învins în trei din cele şase etape ale UAE Desert Challenge, alături de navigatorul Michel Périn. "Aceste reuşite reflectă nivelul nostru actual în privinţa performanţelor. Suntem capabili de a ne pune concurenţa sub o presiune serioasă şi de a o învinge", a concluzionat Kris Nissen.
Giniel de Villiers este foarte motivat după cele două succese din 2006. "Vrem să învingem în «Dakar». Suntem bine pregătiţi, echipa am uncit din greu pentru a dezvolta Race Touareg", explică sud-africanul. "La teste şi la curse, cele mai notabile au fost dezvoltările suspensiilor şi ale motorului. Multe detalii minore au fost modificate în cockpit, din care vom avea de câştigat în zilele cu etape lungi."
Un cvartet de piloţi redutabili, valoroşi şi cu o bună reputaţie
Pentru Raliul Dakar 2007, Volkswagen mizează pe un cvartet de piloţi experimentaţi. Finlandezul Ari Vatanen s-a alăturat echipei Volkswagen din toamna lui 2006. Cu vitorii în 1987, 1989, 1990 şi 1991, fostul campion mondial de raliuri clasice este unul din cei mai experimentaţi competitori şi, în acelaşi timp, cel mai galonat pilot din categoria auto a acestei întreceri clasice. Navigatoarea lui, experimentata Fabrizia Pons, este un mai vechi membru al echipei Volkswagen. Clasat al doilea anul trecut, Giniel de Villiers este la a doua participare cu Volkswagen în maratonul nisipurilor. în dreapta lui va sta germanul Dirk von Zitzewitz, care a debutat cu Volkswagen Race Touareg alături de Robby Gordon în 2005 şi a fost copilotul lui Mark Miller în 2006. Carlos Sainz, care a debutat la "Dakar" cu Volkswagen în 2006, a luat startul la încă trei competiţi de atunci, de fiecare dată avându-l ca navigator pe triplul câştigător în "Dakar", Michel Périn, şi s-a familiarizat tot mai mult cu raliurile cross country. Ca şi în 2006, americanul Mark Miller va face parte din echipa Volkswagen, iar noul său navigator este sud-africanul Ralph Pitchford.
"Am dorit echipaje care să propună nu doar viteză şi dorinţa de a învinge, ci şi experienţă şi maturitate. Ne-am îndeplinit acest obiectiv cu echipa noastră. Vârsta unui pilot nu e aşa importantă în raliurile cross country precum în alte discipline din motorsport. De fapt, ceea ce este necesar în timpul Raliului Dakar este un amestec de pilotaj rapid, control al maşinii şi intuirea capacanelor oferite de teren.
Un nivel optim de fitness şi stamina joacă un rol important, ceea ce fiecare component a dovedit în antrenamentele cu echipa, şi în cele individuale", a explicat Kris Nissen.
Un eveniment colosal necesită o logistică perfectă
Astăzi, 6 ianuarie, o echipă de aproape 80 de membri se va pune în mişcare spre Dakar. Întregul personal şi cele 25 tone de scule, echipament şi piese de schimb vor fi transportate pe traseul competiţiei de-a lungul celor 15 zile cu ajutorul unei flote de autovehicule de sprijin, inclusiv trei camioane ce vor concura în categoria "monştrilor", şapte camioane de asistenţă, trei Volkswagen Transporter T5 şi 10 Touareg Service. "În alte discipline din motorsport, ai posibilitatea de a îmbunătăţi maşina semnficativ de la un weekend la altul. Din momentul startului Raliului Dakar, nu ai nici o şansă de a schimba ceva la maşină sau la organizaţie şi logistică. De aceea, fiecare membru al echipei trebuie să facă o muncă excelentă, în fiecare zi", a motivat directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen. "În timpul unui raliu aşa lung – lungimea totală este apropiată de cea a unui întreg sezon de Formula 1 -, totul trebuie să funcţioneze cu precizia unui ceas, altfel nu ai nici o şansă de a învinge. Şi chiar dacă o echipă s-a pregătit meticulos, nu există garanţia victoriei finale."
Dakar – un traseu clasic ce începe la Lisabona
Traseul clasic pentru Raliu Dakar, cu trecere prin şase ţări, include un amestec de etape din programul de anul trecut. "Acest traseu constituie un avantaj pentru participanţi pentru că raliul este foarte bine organizat ca rezultat al experienţei organizatorilor şi al relaţiilor făcute în anii anteriori", crede Kris Nissen. "Raliul va fi o provocare imensă pentru sportivi: organizatorii au anunţat că procentajul dunelor va fi crescut faţă de anii precedenţi." Raliul Dakar va parcurge 15 etape prin Portugalia, Spania, Maroc, Mauritania, Mali şi Senegal. Într-una din seri, 14 ianuarie la Tichit, nu va exista parc de asistenţă, pentru aşa numita etapă-maraton ce se va întinde pe durata a două zile. Ca urmare a avertismentelor primite de la Ministerul de Externe al Franţei privind securitatea în zonă, etapele Nema – Timbuktu (16 ianuarie) şi Timbuktu – Nema (17 ianuarie) au fost înlocuite cu o buclă în jurul oraşului Nema (16 ianuarie), în timp ce la 17 ianuarie se va parcurge doar un traseu de legătură.
Ziua de pauză tradiţională va fi 13 ianuarie, la Atar (Mauritania). "Termenul de zi de pauză este ceva eronat pentru că echipa este supusă unui asemenea volum de muncă", explică Kris Nissen. "Piloţii şi navigatorii au diferite întâlniri cu presa şi cu sponsorii. De asemenea, întreaga echipă va folosi fiecare minut disponibil în ziua de pauză pentru a pregăti maşinile pentru a doua săptămână a competiţiei." Sosirea la Dakar, în peisajul deosebit al Lacului Rose, va avea loc la 21 ianuarie.
"Team Lagos" a înscris un prototip Race Touareg pentru Carlos Sousa.
Alături de cele patru maşini oficiale, un prototip privat Race Touareg 2 este înscris de "Team Lagos". Phoenix Sport din Meuspath este cea care s-a ocupat de pregătirea maşinii. Echipajul este format din portughezul Carlos Sousa şi germanul Andreas Schulz. Carlos Sousa, câştigător al Cupei Mondiale Cross Country în 2003, este unul din favoriţii etapelor europene. La cea de-a 12-a participare în Raliul Dakar, pilotul în vârstă de 40 de nai – originar din Lisabona – va beneficia de ajutorul experimentatului navigator Andreas Schulz, învingător în competiţia africană în două rânduri (2001 şi 2003).
Sursa: Porsche Romania
Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.
Showroom-ul Scorpion Exim din Focsani, Calea Moldovei nr.23 va asteapta zilnic, de luni pina vineri intre orele 8-20 si simbata intre orele 8-13.
{mosloadposition user10}