Dacia lansează, sâmbătă, primul manual de bord literar al unei mașini, în cadrul Târgului Internațional Gaudeamus 2015. Manualul reprezintă simbolul a 10 ani de când Dacia susține literatura de calitate și târgul de carte Gaudeamus, fiecare capitol fiind rescris în stil beletristic de mai mulți scriitori, jurnaliști și lideri de opinie din România.
Anul acesta, literatura de calitate ajunge și la bordul mașinilor, prin noul proiect Dacia și Gaudeamus, semnat de Publicis România. Manualul de bord, “biblia” oricărei mașini, este prezentat acum într-o manieră creativă și inedită, astfel încât să merite deschis mai des decât numai în cazul unor urgențe.
„O serie de scriitori au acceptat să-şi pună verbul şi versul la treabă pentru a scrie împreună un manual non-conformist şi perfect inutil sub aspect tehnic. Sunt oameni sprinteni la minte, flexibili şi gata să accepte prinsori. Odată sabotată convenţia jargonului auto, autorii care rescriu capitolele ce urmează iau ca pretext câte o componentă a maşinii şi fac din ea pivotul unei povestioare, a unei năzăreli, a unui vis, a unui poem.” – Radu Paraschivescu, scriitor – în prefaţa Manualului Alternativ de Bord Dacia
Scriitorii Marius Chivu, Radu Paraschivescu şi Iulian Tănase, alături de jurnaliştii și liderii de opinie Vlad Mixich, Lucian Mîndruţă, Radu Naum şi Victor Kapra au răspuns provocării Dacia și au reinventat capitole banale, precum: “Cheia”, “Comanda electrică”, “Airbag-ul”, “Levierul de viteze” sau “Bancheta din spate” cu poveștile și poeziile lor.
"Dacia la Gaudeamus e mereu un proiect pe cât de tare, pe atât de complicat. Adică serios, luați "mașini + literatură” și baftă la gândit ceva care să le includă pe ambele. Anul ăsta, aș îndrăzni să zic că am reușit să le combinăm perfect. Ne-am dat seama că fiecare mașină vine, ca opțiune standard, cu literatură la bord: manualul de utilizator. Cel care stă în torpedou și pe care nimeni nu-l citește decât la ananghie. Ne-am propus să schimbăm acest status quo. L-am rescris literar, cu ajutorul unei întregi echipe de scriitori, mai mult sau mai puțin titrați. Capitolele clasice cum ar fi “Sculele”, “Centura de Siguranță”, “Portbagajul", au fost reinterpretate în stiluri diferite, de la dramă rusească la SF, de la poezie contemporană la basm. Am înlocuit și ilustrațiile “tip" cu ilustrații de carte și așa a apărut “Manualul Alternativ de Bord”. Primul manual de bord literar.” – Dan Frînculescu – Group Creative Director, Publicis România
Lansarea manualului de bord va avea loc sâmbătă, 21 noiembrie, ora 11.00, la Standul Dacia de la Târgul Gaudeamus. Pe tot parcusul evenimentului, la stand vor avea loc lansări de carte, concursuri și alte activități creative pentru copii.
Echipa Publicis România: Jorg Riommi – Chief Creative Officer, Dan Frînculescu – Group Creative Director, Mihai Costache – Copywriter, Adrian Ioța – Art Director, Cătălin Albu – Client Service Director, Clarisa Roșu – Account Director, Gabriel Macovei – Account Manager.
Echipa Dacia: Anca Oreviceanu – Director Comunicare și Responsabilitate Socială Grup Renault Romania, Luiza Domnișoru – Șef Serviciu Relații Publice Grup Renault Romania, Liliana Tebeică – Responsabil Evenimente și site corporate Grup Renault Romania, Manager de Proiect Dacia@Gaudeamus, Monica Ioniță – Responsabil Relatii Media Grup Renault Romania, Raisa Beicu – Responsabil comunicare internă Grup Renault Romania, Florentina Crușitu – stagiar.