Dacia, Renault Design Central Europe (RDCE) şi revista auto Car România oferă o vizită la Technocentre Renault Alexandrei Ciobanu, studenta la design desemnată câştigătoare a concursului „Dacia Logan a anului 2020”.
Concursul, organizat cu ocazia lansării pe piaţă a revistei Car România, a reunit şase studenţi la design din Bucureşti şi Cluj-Napoca, selectaţi de designerii RDCE. Pe parcursul zilei de 19 noiembrie, cei şase competitori au lucrat la proiectul „Dacia Logan a anului 2020”, în incinta RDCE, sub supravegherea designerilor Renault.
Câştigătoarea a fost selectată de un juriu format din Philippe Ponceau, general manager al RDCE, Emmanuel Klissarov, designer, Ana Zadnik, designer şi redactorul şef al revistei Car, jurnalistul Daniel Costea. Criteriile pe baza cărora s-a decis câştigătorul au fost creativitatea, calitatea grafică şi caracterul inovator al propunerilor. Premiul acordat constă într-o vizită la Paris, ocazie cu care tânărul designer va putea vizita Technocentre Renault. Proiectul câştigător va putea fi văzut în numărul din luna februarie al revistei Car.
Alexandra Ciobanu (21 ani) s-a născut la Piatra Neamţ şi este studentă în anul III la Facultatea de Arte Plastice şi Design „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca. Iniţial atrasă de arta textilă, Alexandra şi-a descoperit în clasa a XI-a pasiunea pentru designul auto. Proiectul propus în cadrul concursului a fost denumit „Octopus” şi a avut două surse de inspiraţie – zoologia şi protecţia mediului. Prototipul propus de Alexandra duce cu gândul la un vehicul acvatic extras din romanele SF, este alimentat cu apă şi are un sistem de propulsie bazat pe electroliză. De altfel, ea a mărturisit că este preocupată de studiul formelor organice, în special de cele ale animalelor, pe care le analizează în timpul vizitelor la diverse muzee de biologie, zoologie sau ştiinţe ale naturii.
Revista Car este varianta românească a celei mai longevive şi celebre reviste de motoring cu apariţie lunară din Marea Britanie şi este prezentă în Marea Britanie, Brazilia, China, Grecia, India, Italia, Mexic, Orientul Mijlociu, Rusia, Africa de Sud, Thailanda, Turcia, Germania şi mai nou, în România. Prin toate canalele pe care le foloseşte, Car interacţionează cu peste 600.000 de consumatori în fiecare lună. Revista Car este adusă în România de trustul de presa D.V. Automedia, unul dintre cele mai importante trusturi din presa auto.
Situat la 30 de km de capitala franceză, Technocentre Renault reuneşte peste 12.000 de angajaţi pe o suprafaţă de circa 150 de hectare. Centrul regrupează activităţi diverse din zona de concepţie a autovehiculelor, oferindu-le specialiştilor Renault echipamente şi instrumente de lucru şi verificare dintre cele mai diverse – simulatoare 3D la dimensiuni reale, mecanisme de modelare, echipamente de test şi control cu ultrasunete, RMN, microscopie etc.
{mosloadposition user10}