mediaTRUST, cea mai dinamică companie de monitorizare media din România, prezintă vizibilitatea brandurilor auto în publicitate, în primele patru luni ale anului 2015.
Dacia ocupă primul loc în topul brandurilor auto cu cele mai multe reclame înregistrate în perioada 1 ianuarie- 30 aprilie 2015 – 3.149 de reclame și un rate card estimat la 4.996.716 euro.
Locul doi este ocupat de Nissan cu 1.844 de reclame și un rate card aproximat la 2.123.595 euro. Brandul american, Ford, este situat pe locul trei în clasament cu 1.568 de reclame, iar rate cardul estimat la 1.607.774 euro. Toyota ocupă locul patru cu 1.465 de reclame și un rate card de 1.702.712 euro, urmată de Renault cu 1.406 de reclame înregistrate și 2.494.120 euro RC.
Jeep este în top cu 986 de reclame înregistrate în perioada analizată, urmat de Skoda cu 837 de reclame și Volkswagen cu 818 reclame.Opel a înregistrat 736 de reclame, în primele patru luni ale anului 2015, Hyundai este pe locul 10 în top cu 623 de reclame. BMW este pe locul 11 cu 614 reclame, urmat de Mazda cu 581 de reclame și Audi cu 441 reclame. Land Rover are 391 de reclame difuzate, la egalitate cu brandul german Mercedes Benz.
17.025 de reclame difuzate/tipărite la categoria autovehicule în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2015
Promovarea spoturilor publicitare s-a făcut, în special, în mediul vizual, în primele patru luni ale anului televiziunile au difuzat 14.809 de reclame care au vizat brandurile auto. Radiourile au difuzat în această perioada 1.643 de spoturi publicitare la categoria autovehicule, iar ziarele şi revistele au publicat 573 de machete publicitare la aceeaşi categorie.
Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate/tipărite se numără Sport.ro (3.282 reclame), Europa FM (516 reclame), Ziarul Financiar (250 machete publicitare).
Despre raport
Pentru vizibilitatea în publicitate, realizată cu ajutorul aplicației admonit, raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 22.204 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie -30 aprilie 2015, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la sectorul Industria Auto.