Rebrandingul va ajuta compania să se extindă internațional și să își consolideze poziționarea ca brand de jocuri
2023 va fi anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei
- Puzzle-urile reprezintă cea mai importantă categorie în business
- ROOVI s-a lansat în Germania în octombrie la Târgul de jocuri din Essen
- Campanie internațională de lansare a unui joc la început de 2023
D-Toys, cel mai mare producător independent de puzzle-uri și jocuri educaționale din România, se rebranduiește sub numele ROOVI pentru o extindere mai facilă în străinătate, dar și pentru a-și consolida poziționarea ca brand de jocuri.
Compania a lucrat întregul proces de rebranding cu agenția de branding Glitch, iar cu agenția de naming Namzya pe partea de cercetare și strategie inițială de nume.
ROOVI (anterior D-Toys) este o companie fondată în 2001 de către antreprenorul Tibor Fustos. Anul trecut un procent de 70% din companie a fost achiziționat de către Black Sea Fund, fond de investiții dedicat accelerării întreprinderilor mici și mijlocii din România. Compania produce jocuri educaționale, jocuri de societate și puzzle-uri atât pentru copii cât și pentru adulți, printre cele mai renumite fiind Jocul Autostrăzilor, Toma Pan, Dacii și Romanii, Roata Norocului.
„Ne dorim ca noul brand ROOVI să pună accentul pe aspirațiile noastre, să comunice mai ușor cu publicul nostru țintă, să fie mai ușor de recunoscut la nivel internațional și să putem investi în marketing și, în același timp, să îl putem proteja. De asemenea, nu suntem o companie de jucării, ci o companie de jocuri, cu puzzle-uri, jocuri de societate, jocuri educaționale, jocuri de cărți și multe alte jocuri. Folosim această marcă deja de câteva luni și vom susține atât cât este nevoie tranziția de la brandul D-Toys la ROOVI, proces care ne așteptăm să dureze minimum șase- nouă luni”, a declarat Alex Bute, CEO ROOVI.
“Am căutat un nume care să fie nu doar catchy, ușor de zis, memorabil și cu personalitate, dar și care să rimeze perfect noua poziționare a brandului «Quality time in a box» – integrând acel fior și acea emoție pe care le simți doar când te joci cu prietenii, familia sau chiar și singur. E un nume fun și groovy – cuvânt de la care își are originea namingul – exact ca jocurile sau puzzle-urile ROOVI, un nume care e ușor de rostit în orice limbă și țară, un nume ca o chemare la joacă”, a afirmat Dan Stănescu, director de creație Glitch.
Optimism în privința încheierii anului în ciuda contextului dificil
În 2021 compania a avut o cifră de afaceri de 15,8 milioane de lei și un profit de 1,8 milioane de lei. ROOVI deține o fabrică modernă cu 120 de angajați în Sfântu Gheorghe, dar compania este prezentă și pe segmentul de distribuție atât în România, cât și în Germania sau Franța.
„Anul acesta a început foarte bine. Desigur, știm cu toții ce s-a întâmplat în Ucraina la începutul primăverii și toate consecințele în ceea ce privește creșterea materiilor prime și a costurilor energiei. Trăim de mai bine de trei ani într-o lume economică non-standard și aștept cu nerăbdare anii plictisitori de dinainte de COVID, de războaie și de șocuri inflaționiste sau de toate la un loc. Ultimul trimestru al anului este și cel mai important pentru noi și suntem puțin mai optimiști în ceea ce privește încheierea anului, comparativ cu al doilea și al treilea trimestru”, a adăugat CEO-ul ROOVI.
Puzzle-urile reprezintă categoria cea mai importantă în vânzările ROOVI.
Compania se concentrează pe extindere în Europa de Vest în 2023
Odată cu preluarea pachetului majoritar al companiei de către Black Sea Fund, unul dintre principalele obiective ale ROOVI a fost extinderea în piețe precum Germania, Austria, Elveția. Compania s-a lansat oficial în Germania în luna octombrie la Târgul de jocuri din Essen.
„Ne extindem prin mai multe canale, dar, ca în cazul oricărei extinderi, considerăm că 2023 va fi anul primelor rezultate semnificative. Rămânem concentrați pe Europa de Vest ca principale ținte și, în ciuda recesiunii pe care o așteptăm anul viitor, ne propunem ca pe segmente specifice să câștigăm puțin din cota de piață a marilor jucători europeni”, a explicat Alex Bute.
Potrivit acestuia prețurile jocurilor sunt în medie cu 50% mai mari în Occident.
CEO-ul ROOVI consideră ca România este o piață de jucării încă mică din punctul de vedere al vânzărilor de jocuri, dar în care tot mai mulți oameni, cu sau fără copii, încep să se bucure de jocurile de societate, trecând de la jocurile clasice la mecanisme și stiluri de joc mai complexe.
Campania de lansare internațională a unui joc
Managerul ROOVI se așteaptă ca 2023 să fie un an dificil pentru clienți din cauza , inflației și a crizei gazelor, factori care vor afecta implicit piața muncii și consumatorii. Însă el consideră că ROOVI are o situație mai bună decât alți jucători pentru că are producție proprie și costuri logistice mai mici față de majoritatea pieței care importă produsele comercializate.
„Mă aștept ca 2023 să fie anul cu cele mai multe lansări din istoria de peste 20 de ani a companiei. La începutul anului, vom avea o campanie de PR în România și la nivel internațional, aceasta fiind axată pe o nouă lansare la care lucrăm din greu de câteva luni. Este încă secret, dar va fi un joc unic la nivel internațional în care credem nu doar comercial, ci și cu sufletul. Am început deja să ne găsim primii parteneri pentru acest joc nou nemaipomenit. De asemenea, vom continua să extindem Word Colony, un joc de trivia care este deja popular în România și care a început pe un ton pozitiv și în Germania”, a afirmat Alex Bute.